רשלנות רפואית באבחון סרטן

רשלנות רפואית באבחון סרטן היא אחד המקרים האפשריים של רשלנות רפואית. במאמר זה נרצה להסביר בקצרה מהי רשלנות רפואית, ולהסביר על הנושא בהקשר של מחלת הסרטן. המידע מובא בפניכם לצורך ידע כללי, ואינו תחליף לייעוץ עם עורכי דין רשלנות רפואית.

מהי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית אינה מקבלת הגדרה משל עצמה בחוק הישראלי, כלומר אין בארץ חוק רשלנות רפואית. תביעות רשלנות רפואית מבוססות על הגדרת הרשלנות, כפי שהיא מופיעה בסעיף 35 לפקודת הנזיקין:
”עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה.“
סעיף 36 לפקודת הנזיקין מטיל את החובה כלפי כל אדם, ולפיכך היא תקפה גם לגבי עבודתם של רופאים וצוותים רפואיים.
הנושא מורכב למדי מבחינה משפטית ובעיקר בגלל ההקשר לסוגיות רפואיות. אך אם ננסה לפשט את הדברים ככל שניתן יש 3 נקודות חשובות שתקפות לגבי כל מקרה של רשלנות רפואית: האחת היא שיש צורך בנזק, כלומר לא ניתן להגיש תביעת פיצויים רשלנות רפואית ללא שהוכח נזק. השנייה היא עצם קיומה של רשלנות רפואית. והשלישית היא הקשר בין הרשלנות הרפואית לבין הנזק שנגרם למטופל, אשר לא תמיד ברור.

רשלנות רפואית באבחון סרטן – מהי מחלת הסרטן

מחלת הסרטן היא שם כללי למחלות הגורמות לתאי גוף להתחלק בצורה בלתי מבוקרת. וכאשר תאים מתרבים ללא שליטה נוצר גידול ממאיר. הגידול יכול להיות נקודתי באזור מסוים של הגוף, אך גם ליצור גרורות. גרורות נוצרות כאשר תאים סרטניים מתנתקים מן הגידול, נישאים במחזור הדם ומגיעים לאזורים אחרים שם הם מתרבים. תהליך היווצרות הגרורות אינו אקראי, ישנם סוגים מסוימים של סרטן בעלי נטייה גדולה יותר לייצור גרורות, וניתן גם לצפות מראש היכן יתפתחו הגרורות.

רשלנות רפואית באבחון סרטן

עישון ידוע כאחד המחוללים הגדולים של מחלת הסרטן, אך למעשה ישנם גורמים רבים העלולים להביא להתפתחות תאים סרטניים. אלו יכולים להיות גורמים הורמונליים, נגיפיים, פיזיקליים ועוד.

מכיוון שמחלת הסרטן עשויה לתקוף איברים שונים בגוף, כך גם התסמינים שלה עשויים להיות שונים. למשל סרטן ריאות יכול לגרום לשיעול, וסרטן השד יכול לגרום לנשים להרגיש גוש זר בשד. על הרופאים להכיר את התסמינים השונים, ולהיות ערניים לתלונות של מטופלים כמו גם היסטוריה רפואית. ובמידת הצורך להפנות אותם לביצוע הבדיקות המתאימות. כל כשל באבחון יכול להיות מקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן.

גם מבחינת הטיפול בסרטן ישנם טיפולים שונים בהתאם לסוג הסרטן, ולעתים שילוב של כמה סוגי טיפול בו זמנית. במסגרת הטיפולים המוכרים ניתן להזכיר טיפולים כירורגיים להוצאת גידולים, רדיותרפיה, כימותרפיה, אימונותרפיה, הורמונתרפיה וטיפולים בקרינת מיקרוגל.

רשלנות רפואית באבחון סרטן

רשלנות רפואית באבחון סרטן היא בדרך כלל אבחון מאוחר של סרטן. נכון, יתכן כי זה היה בעקבות התעלמות מתסמינים, פענוח לא נכון של בדיקות או אולי זיהוי של המחלה כמחלה אחרת ומתן טיפול לא נכון. אך כל המקרים בסופו של דבר מביאים לאבחון מאוחר של מחלת הסרטן.

לצערנו הרב נתקלנו במקרים רבים של אבחון מאוחר. למשל מקרים בהם מטופל דיווח על תסמינים מסוימים, ורופא המשפחה הקל ראש ולא הפנה לביצוע הבדיקות המתבקשות. וכך המחלה התגלתה רק כאשר התסמינים החריפו. או מקרים בהם רופאים הפנו לביצוע בדיקות, אך התעלמו מהממצאים החריגים בבדיקות אשר העלו חשד ברור לסרטן.

אבחון מאוחר של סרטן הוא סכנה גדולה. הסרטן היא מחלה שהולכת ומתפשטת. הגידולים נעשים יותר גדולים, והם עשויים לשלוח גרורות לאיברים נוספים. כך שהטיפול הופך להיות קשה יותר, ואפילו בלתי אפשרי. זיהוי מוקדם הוא דבר קריטי לצורך הצלחת המאבק בסרטן. כיום מושקעים משאבים רבים על מנת לאפשר זיהוי מוקדם. זה כולל העלאת המודעות הציבורית, קביעת מדיניות לשירותי הבריאות ושימוש בטכנולוגיות המאפשרות לזהות סרטן בשלבים מוקדמים. אך לצערנו עדיין ישנם מקרים של רשלנות רפואית בתחום.

המומחים לרשלנות רפואית בתחום הסרטן

עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז הקים משרד מוביל בתחום הרשלנות הרפואית. המשרד נפתח בשנת 2007 ומביא איתו למעלה מ 15 שנות ניסיון בתחום הרשלנות הרפואית. משרדינו בחר להתמקצע בנישה ייחודית זאת, ועד היום ייצגנו תיקים רבים במגוון תחומי הרפואה. זכינו לנהל תביעות רפואיות קטנות וגדולות, וניצחנו בתביעות רבות אשר העניקו ללקוחותינו פיצויי עתק. אנו מתעסקים בכל תחומי הרשלנות הרפואית – רשלנות בלידה, רשלנות רפואית באירוע מוחי, רשלנות רפואית מחלות לב, רשלנות רפואית בבתי חולים ועוד מגוון תביעות.

מתעניינים בנושא רשלנות רפואית באבחון סרטן ? אתם/ן מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז. שם תוכלו למצוא מגוון תכנים העוסקים בסוגיות של רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון סרטן
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן