רשלנות רפואית באבחון סרטן ריאות

רשלנות רפואית באבחון סרטן ריאות יכולה להתבטא בצורות שונות. זוהי יכולה להיות רשלנות רפואית בטיפול עצמו, כמו למשל רשלנות רפואית בניתוח, אך בדרך כלל מדובר דווקא במקרה של איחור באבחון סרטן ריאה. כמו כל גידול סרטני אבחון מוקדם הוא קריטי לצורך הצלחת הטיפול.

סרטן הריאות הוא אחד הגידולים הממאירים המסוכנים ביותר, ולצערנו גם אחד השכיחים ביותר. כאשר עישון הוא אחת הסיבות המרכזיות הגורמות לסרטן הריאות. למעשה ישנם סוגים שונים של סרטן ריאות, ואבחון מדויק הוא קריטי לצורך מתן הטיפול הנכון. שני הסוגים העיקריים אשר אחראים ל 90% ממקרי סרטן הריאות הם: SCLC (small cell lung cancer) ו NSCLC (non-small cell lung cancer). כאשר האחרון כולל בתוכו 3 סוגים.

רשלנות רפואית סרטן ריאות

רשלנות רפואית סרטן ריאות

השלב הראשון הוא גילוי הסרטן, וכאן יכול להיות הכשל הראשון. התסמינים מופיעים בשלבים מתקדמים, ועל החולה להיבדק בהקדם. על הרופאים לשים לב לכל סימן מחשיד ולשלוח את החולה לבצע את הבדיקות המתאימות. זוהי יכולה להיות נקודת הכשל הראשונה בה תתרחש רשלנות רפואית באבחון סרטן ריאות.

במהלך האבחון ישנן בדיקות שונות, כמו למשל ברונכוסקופיה. למרות שאינה נחשבת לבדיקה מסוכנת, עדיין יתכנו סיכונים ותופעות לוואי. כלומר הליכים שונים הקשורים לאבחון המחלה, בפני עצמם עלולים להוביל לרשלנות רפואית.

במידה ואובחן סרטן ריאות, הטיפולים עשויים לכלול טיפולים כימותרפיים, ביצוע ניתוחים, הקרנות ועוד טיפולים מתקדמים. במקרים מסוימים אפילו טיפולים הניתנים במסגרת ניסוי ומחקר שמטרתו לפתח תרופות חדשות (בהסכמת המטופל כמובן). רשלנות רפואית עשויה להתעורר בכל אחד מהשלבים.

איחור באבחון סרטן ריאה

איחור באבחון סרטן ריאה

לרוב אבחון של סרטן ריאות נעשה רק בשלבים מאוחרים של המחלה, וזאת לא מתוך רשלנות רפואית אלא מתוך האופי של המחלה עצמה – כלומר התסמינים מופיעים כאשר המחלה במצב מתקדם. התסמינים המחשידים הם היסטוריה של שיעול כרוני, בעיות קוצר נשימה, כאבים בחזה, כאבי עצמות, חום וחולשה, הזעה בלילה, התנפחות רקמות בקצות האצבעות, תסמיני דלקת ריאות שאינה מגיבה לטיפול אנטיביוטי רגיל, ירידה במשקל והגדלה של בלוטות לימפה.

הופעה של אחד התסמינים או יותר, אינה מעידה בהכרח על מקרה של סרטן ריאות. בדרך כלל רופא המשפחה עורך בדיקה גופנית ראשונית, ועל פי החשדות הוא ימליץ לבצע בדיקות נוספות. צילום רנטגן של הריאות הוא בדרך כלל הדבר הראשון, ובמידה ויעלו מהצילום חשדות רופא המשפחה יפנה לרופא מומחה. וכאן יתחילו בדיקות שונות אשר מטרתן לבדוק האם ישנו סרטן או בעיה אחרת, וגם לזהות את ממאפייני הסרטן על מנת להתאים את הטיפול.

במסגרת הבדיקות השונות יתכנו הבדיקות הבאות: ציטולוגיה של הליחה, ברונכוסקופיה, בדיקת מדיאסטינוסקופיה, ביופסיה תחת CT של הריאות ובדיקות נוספות.

רשלנות רפואית באבחון סרטן ריאות יכולה להיות רשלנות בזיהוי סוג הסרטן, או איחור מאוחר של הסרטן – שני המקרים עלולים להוביל להחמרת המחלה וקיצור חייו של החולה. מקרים בהם הרופאים התרשלו בזיהוי המחלה, כמו למשל התעלמות ממצאים שהתגלו בבדיקות ואי ביצוע של בדיקות נוספות עשויים להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן ריאות.

⁨רשלנות רפואית באבחון סרטן ריאות ⁩

רשלנות רפואית באבחון סרטן ריאות

יש לציין כי רוב המקרים של רשלנות רפואית סרטן ריאות הם מקרים בהם הרופאים התעלמו ממצאים מחשידים שהתגלו בבדיקות השונות, ולא נקטו בפעולות הדרושות על מנת לשלול את קיומו של הגידול הסרטני, כמו הפנייה לבדיקות נוספות.

בדרך כלל התביעות המשפטיות עוסקות באבדן סיכוי החלמה כתוצאה מאבחון המאוחר, אך הן יכולות גם להתגלגל ולהיות קשורות להליכים הרפואיים שבאו בהמשך – שהם תוצאה של האבחון המאוחר.

בין אם מדובר בסוגיה של איחור באבחון סרטן ריאה או כשל אחר בטיפול, תמיד מתעוררות כאן סוגיות משפטיות מורכבות אשר אינן מנותקות מן הסוגיות הרפואיות. כמו תמיד יש להוכיח את הרשלנות, את הקשר הסיבתי ואת הנזק שנגרם.

תביעות רשלנות רפואית סרטן ריאות דורשות עורך דין רפואי המנוסה בתביעות מסוג זה. משרד עורכי דין אסף אודיז הוא משרד בוטיק המקדיש את כל האנרגיה לסוגיות של רשלנות רפואית. למשרדנו מעל ל 15 שנות ניסיון בתביעות רפואיות, ומאחורינו אינספור תיקים משפטיים מורכבים בהם השגנו פיצויי עתק ללקוחותינו אשר נפגעו מרשלנות רפואית.
אנו מטפלים במגוון תביעות משפטיות הכוללות רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית בהיריון, רשלנות רפואית בניתוחים, רשלנות רפואית גניקולוגיה וכל ענף של עולם הרפואה. למידע נוסף בנושאי תביעות רשלנות רפואית אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן ריאות
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן