רשלנות רפואית סרטן כיס השתן

רשלנות רפואית סרטן כיס השתן אינה אמורה להתרחש. ובמידה והתרחשה היא יכולה לפגוע במטופל בצורות שונות, וזוהי כמובן עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן שלפוחית השתן.

הרשלנות יכולה להיות רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן, כמו גם רשלנות בכל שלב רפואי, וגם רשלנות בפענוח בדיקות.

מבחינת השכיחות, סרטן שלפוחית השתן נחשב לתשיעי בעולם מבחינת מקרי הסרטן, ואילו בישראל שכיחותו גבוהה מהממוצע העולמי.
אם ישנם סימנים מחשידים, חשוב שתדווחו לרופא ותבצעו את הבדיקות. במידה וחליתם, ואתם חוששים כי מדובר באבחון מאוחר בגלל רשלנותם של הרופאים, או כל כשל רשלני אחר בטיפול – פנו לייעוץ אצל עורכי דין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית סרטן שלפוחית השתן

סרטן שלפוחית השתן

לפני שנדבר בהרחבה על רשלנות רפואית סרטן שלפוחית השתן, כדאי להסביר באופן כללי על המחלה.

סרטן שלפוחית השתן הוא סרטן ממאיר שמקורו בשכבת האפיתל המכסה את חלל שלפוחית השתן, ומכאן שמו הרפואי סרטן אפיתל מעברי. זהו סוג של סרטן הפוגע בדרך כלל באנשים מעל גיל 50 ושכיח יותר בגברים מאשר בנשים.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של גידולים סרטניים שעלולים להתפתח בשלפוחית השתן: קרצינומות תאי מעבר/תאי אורותל (TCC), קרצינומות של תאי קשקש ואדנוקרצינומות. TCC הוא הסוג הנפוץ ביותר, המהווה למעלה מ-90% מכלל מקרי סרטן שלפוחית השתן.

סרטן שלפוחית השתן יכול להיות בעל דרגות שונות של אגרסיביות, כאשר לחלק מהאנשים יש סיכון נמוך להתקדמות המחלה ולהישנותה, בעוד שאחרים עלולים לחוות מהלך אגרסיבי יותר של המחלה.

עישון הוא גורם הסיכון מספר אחת לסרטן שלפוחית השתן, כאשר חומרת המחלה עולה עם כמות העישון. חשיפה לכימיקלים בסביבה ובמקום העבודה, זיהומים ותופעות לוואי של טיפול בקרינה לאזור שלפוחית השתן יכולים גם הם להגביר את הסיכון לפתח סרטן שלפוחית השתן. הסיכון של קרובי משפחה של אדם שחלה בסרטן שלפוחית השתן גבוה במעט מזה של האוכלוסייה הכללית, כנראה בשל גורמי סיכון דומים כמו עישון.

רשלנות רפואית סרטן שלפוחית השתן

התסמינים של סרטן שלפוחית השתן

חשוב מאוד להכיר את התסמינים המעוררים חשד, זאת מכיוון שרבות מהתביעות הן תביעות בעקבות רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן.
התסמין השכיח ביותר הוא דם בשתן. החולים עשויים להבחין בדם בשתן שמופיע בפתאומיות, ומופיע לסירוגין. יתכן גם כאב בעת הטלת השתן, ותכיפות גבוהה יותר במתן שתן. חשוב לציין כי מטופלים עשויים לדווח על תסמינים אלו גם כאשר מדובר בבעיות אחרות כמו ערמונית מוגדלת.

במידה והופיעו תסמינים על הרופא להפנות את המטופל לביצוע הבדיקות הנדרשות. התעלמות של הרופא מתסמינים יכולה להוביל לאבחון מאוחר, ולהיות מקרה של רשלנות רפואית סרטן כיס השתן.

בין הבדיקות המקובלות ישנן בדיקות לגילוי תאי דם בשתן. בדיקת ציטולוגיה בשתן. ציסטוסקופיה של שלפוחית השתן וגם אמצעים נוספים.
הטיפול יקבע על פי הערכה הפתולוגית. ההערכה הפתולוגית בוחנת 3 מדדים: היקף הגידול ורמת החדירה שלו לדופן השלפוחית. מידת מעורבותן של בלוטות הלימפה וקיומן של גרורות.

רשלנות רפואית סרטן כיס השתן

רשלנות רפואית סרטן כיס השתן

רשלנות רפואית סרטן שלפוחית השתן יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות:

  1. אבחון מאוחר של סרטן – יתכן כי הרופאים התעלמו ממצאים ולא הפנו את המטופל לביצוע בדיקות.
  2. פענוח שגוי של בדיקות – בדיקות בוצעו, אך הממצעים פוענחו ברשלנות ולא הוסקה המסקנה הנכונה.
  3. רשלנות רפואית בניתוח – במקרים רבים ישנו הליך כירורגי להוצאת הגידול. וכמו בכל סוג של ניתוח ישנו פוטנציאל של כשלים שונים.
  4. רשלנות רפואית בתרופות – הרשלנות הרפואית יכולה להיות בעקבות מתן תרופות לא מתאימות או מינונים לא נכונים.

 

כל מקרה של רשלנות יגרום בצורה זו או אחרת להחמרת הנזק, ובהתאם לכך ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית. כל תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית דורשת קיומו של נזק – ללא נזק לא ניתן להגיש תביעת פיצויים (למעט מקרים של אי הסכמה מדעת). כמו כן יש לבחון האם התנהלות הרופאים עונה על הגדרת הרשלנות, והאם ישנו קשר סיבתי בין הרשלנות לבין הנזק.

הסוגיות הללו עשויות להיות מורכבות למדי וקשות להוכחה, ולכן חשוב לעשות זאת עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.
במידה וישנו חשש כי הייתה כאן רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן, או כל רשלנות אחרת בטיפול – פנו אלינו. סכומי הפיצויים בתביעות רשלנות רפואית עשויים להיות גבוהים, אך זכרו כי אם לא תצליחו להוכיח את הקשר הסיבתי, אתם תפסידו בתביעה. ויתכן כי בית המשפט יפסוק כי עליכם לשאת בהוצאות תביעה. לכן הדבר הראשון הוא לנתח את המקרה ולבחון האם באמת כדאי להגיש את התביעה. ולעורך דין מנוסה יש יתרון רב.

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

למרות היחס המסור של הרופאים, לעתים ישנם כשלים במערכת ומקרים של רשלנות רפואית סרטן כיס השתן. אם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, חשוב שתבטיחו לעצמכם ייצוג משפטי הולם.
משרד עורכי דין אסף אודיז בחר לעסוק אך ורק בנושא התביעות הרפואיות. אנו עוסקים בתביעות רשלנות רפואית כבר למעלה מ 15 שנה, והפכנו למומחים בתחום. הגענו להישגים מרשימים וניצחנו באינספור תיקים, חלקם תיקים כבדים ומורכבים אשר זיכו את המטופלים בסכומי פיצויים גבוהים.

משרדינו מטפל בכל תחום רפואי, לרבות רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית רופא משפחה, רשלנות רפואית בפענוח בדיקות הדמיה, רשלנות רפואית סרטן ריאות ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עורך דין לענייני רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית סרטן כיס השתן
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן