רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם

רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם היא בדרך כלל טעות באבחון סרטן צוואר הרחם. אך כמובן שיכולה להיות רשלנות גם בשלבים הטיפוליים. כמו כל סוגי הסרטן ישנה חשיבות גדולה לאיתור מוקדם. לסרטן צוואר הרחם נטייה לשלוח גרורות לאיברים שונים בגוף, דבר הפוגע בסיכויי ההחלמה. למזלנו כיום ישנן בדיקות המאפשרות לזהות את המחלה בשלב הטרום סרטני. כלומר בדיקות המגלות סימנים מחשידים, ומאפשרות לתת טיפול המונע את התפתחות הסרטן.

אך למרות זאת ישנם מקרים בהם בדיקות לא מבוצעות, או שמתעלמים מממצאים מחשידים הנראים בבדיקות. והתוצאות של זה יכולות להיות קשות מאוד. במידה וישנו חשש כי נפגעת כתוצאה מרשלנות רפואית, אנו מזמינים אותך לפנות לייעוץ במשרדינו.

רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם הוא גידול סרטני התוקף את אזור צוואר הרחם. סוג זה של סרטן נוטה להתפתח בצורה אטית ולעתים לוקח זמן עד אשר מופיעים התסמינים המעוררים חשד. לתאים הסרטניים ישנה נטייה לנדוד אל קשרי הלימפה, העצמות, הכבד, והמוח וליצור שם גרורות. ובהתאם לגרורות, כך גם יהיו התסמינים.

הגרורות הן גורם המוות העיקרי בקרב חולי סרטן. כאשר מדובר בגידול ללא גרורות, סיכוי ההישרדות עם הגבוהים ביותר. למזלנו כיום ישנן טכנולוגיות המאפשרות לזהות את את המחלה בשלב הטרום סרטני ולהעניק טיפול מונע.

וירוס הפפילומה HPV, הוא הגורם העיקרי לסרטן צוואר הרחם. וזוהי הסיבה מדוע על נשים לעבור בדיקות סדירות של משטח צוואר הרחם (פאפ) על מנת לזהות את הווירוס ואת נוכחותם של תאים חריגים. אך ישנם גם גורמים נוספים כמו עישון, מערכת חיסונית חלשה ועוד.

אבחון מוקדם של סרטן צוואר הרחם

בשנת 2022 התגלו בישראל כ 300 מקרים של סרטן צוואר הרחם. וכ 100 נשים נפטרו באותה השנה מסרטן צוואר הרחם. על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, מידי שנה מתגלות בישראל כ 1200 נשים עם מצב טרום סרטני. בעשור האחרון חלה עליה של 30% במספר הנשים שאובחנו עם נגע טרום סרטני בצוואר הרחם. זהו נתון חשוב מאוד, המדגיש את החשיבות של אבחון מוקדם.

המצב של ישראל טוב בהשוואה לעולם, זאת בשל הזמינות של טיפולים רפואיים הכוללים חיסון נגד נגיף הפפילומה וטיפולים לזיהוי מוקדם המצליחים לזהות את הגידול בשלב הטרום סרטני ולמנוע כ 80% מהמקרים.

ניתן לאבחן את המצב הטרום סרטני באמצעות בדיקות לנוכחות של וירוס הפפילומה ופאפ מצוואר הרחם. באמצעות בדיקות אלו ניתן לזהות את הבעיה כבר בהתחלה, ולמנוע את המחלה.

טעות באבחון סרטן צוואר הרחם

רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם יכול להתחיל אצל רופא המשפחה. למשל אם מטופלת פונה אל רופא המשפחה ומדווחת על תסמינים מחשידים, ורופא המשפחה לא מפנה אותה לגניקולוג. זוהי יכולה להיות רשלנות של אי ביצוע בדיקת PAP שגרתית, פענוח שגוי של בדיקת PAP. פענוח שגוי של ביופסיה. פענוח שגוי של בדיקה ציטולוגית. אי בדיקה של היסטוריה משפחתית ועוד.

על מנת למנוע רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם, על רופאים גניקולוגיים להיות ערניים לדלקות באברי הרבייה. הדלקות יכולות להיות תוצאה של חשיפה לנגיף הפפילומה, אך חשוב שהרופא יהיה ערני למצב וייתן את הטיפול הנכון. אחרת התאים הנגועים בדלקת עשויים להפוך לתאים טרום סרטניים. ואם הפכו לטרום סרטניים, ולא יקבלו את הטיפול הם עשויים להפוך לתאים סרטנים ממאירים.

טעות באבחון סרטן צוואר הרחם

רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם

כפי שהבנתם, כל טעות באבחון סרטן צוואר הרחם עלולה לגרום להתפשטות של סרטן ממאיר ואלים השולח גרורות לאברים שונים בגוף. ניתן להסיר גידולים סרטניים כאשר הם מתגלים בשלב הראשוני, וסיכויי ההחלמה הם גבוהים. אך כאשר הגידול גדול יש צורך בכריתת רחם. ואם ישנן גרורות יש צורך בטיפולים כימותרפיים ואולי אף הליכים כירורגיים נוספים.

אם אובחן אצלך סרטן צוואר הרחם באיחור, יש לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית. אין צורך למהר להסיק מסקנות לגבי התנהלות הרופאים. אך מצד שני אין לפסול את האפשרות כי הייתה כאן אפשרות. עו“ד רשלנות רפואית נעזר ברופאים מומחים על מנת לבחון את כל ההיסטוריה הרפואית. אנו בוחנים את כל המסמכים ובודקים האם הרופאים פעלו נכון בהתחשב בתסמינים המדווחים ו/או ממצאי הבדיקות.

אם ישנו חשש כי הייתה כאן רשלנות רפואית, אנו נסייע בהגשת תביעת רשלנות רפואית. משרד עורכי דין אסף אודיז מביא איתו ניסיון של למעלה מ 15 שנות בתחום התביעות הרפואיות. למשרדינו ניסיון ייחודי ועשיר בתביעות בכל תחומי הרפואה. אנו מעניקים ייצוג בתביעות רשלנות רפואית בניתוח, רשלנות רפואית בבית חולים, רשלנות רפואית התקפי לב ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עורך דין לענייני רשלנות רפואית אסף אודיז –

רשלנות רפואית סרטן צוואר הרחם
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן