רשלנות רפואית סרטן

לצערנו הרב לעתים ישנם מקרים של רשלנות רפואית סרטן, דבר הפוגע ביעילות הטיפול וסיכויי ההחלמה. המקרים של הרשלנות הרפואית יכולים להיות שונים מאוד במהותם. למשל יתכנו מקרים של טעות באבחון סרטן, מקרים של איחור באבחון סרטן או כשלים הקשורים להליכים הרפואיים והשימוש בתרופות הכימותרפיות.

לצערנו מחלת הסרטן הופכת להיות שכיחה יותר ויותר, אחת הסיבות המרכזיות היא העליה בתוחלת החיים, אך לא רק. הרופאים עושים עבודה נהדרת ומצליחים להציל חיים, אפילו במקרים קשים. גם הטכנולוגיות שעומדות לרשותנו הולכות ומתפתחות וישנם הישגים רבים בתחום. אבל בין הצלחות לכישלונות, ישנם גם מקרים של רשלנות רפואית. רבות מהתביעות בהן מטפלים עורכי דין רשלנות רפואית קשורות בצורה זו או אחרת למחלת הסרטן.

טעות באבחון סרטן

סרטן – כרטיס ביקור למחלה

לא ניכנס לעומקם של ההסברים הרפואיים, אך כדאי להבין באופן כללי מהי אותה מחלה.

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר איתה מתמודדת האנושות. היא יכולה להכות בכל גיל ובדרגות חומרה שונות, ואם לא תטופל תגרום למוות. אבחון מהיר בשלבים מוקדמים מסייע להילחם במחלה ביעילות גדולה יותר, אך ישנם מקרים בהם הסרטן מתגלה בשלבים מאוחרים מאוד; לאו דווקא מתוך רשלנות רפואית בגילוי סרטן.

המונח סרטן משמש כשם כללי למחלות שונות בהן תאי גוף מתחלקים בצורה בלתי מבוקרת היוצרת גידול ממאיר. תאים אלו יכולים גם לנדוד למקומות אחרים בגוף וליצור שם גרורות, דבר המקשה על הטיפול. מחלת הסרטן מאתגרת מאוד את עולם הרפואה. אמנם יש לנו עשרות שנים של מחקרים, תרופות מתקדמות וטיפולים חדשים, אך בכל זאת ישנם מאפיינים מיוחדים למחלה הזו המקשים מאוד על ההתמודדות איתה.

איחור באבחון סרטן

רשלנות רפואית סרטן

תחת המטרייה של רשלנות רפואית סרטן יכולים להיכנס סוגים שונים של כשלים, משלב הזיהוי ועד סיום הטיפול במחלה. מחלת הסרטן היא מחלה בעלת התמודדות ארוכה, מחודשים ועד שנים רבות. כך שבהחלט ישנן נקודות שונות בהן עלולים להיות כשלים. אך נראה כי עיקר הכשלים קשורים לאבחון של סרטן.

להלן כמה דוגמאות למקרים בהם מטפל עורך דין רשלנות רפואית:

איחור באבחון סרטן

כידוע, על מנת לתת טיפול יעיל למחלת הסרטן יש לזהות את המחלה בשלבים מוקדמים. בפועל לא תמיד הסרטן מתגלה בזמן, לעתים זה מקשה על הטיפול ולעתים זה הופך את הטיפול לבלתי אפשרי. לא כל מקרה של אבחון מאוחר הוא באחריות הרופאים; ישנם מקרים בהם אנשים סובלים מתסמינים מסוימים ואינם ממהרים לפנות אל הרופאים. למעשה שירותי הבריאות תמיד מנהלים קמפיינים להעלאת מודעות על מנת לאפשר זיהוי מוקדם. למשל אנו רואים קמפיינים המעודדים אנשים להיבדק לסרטן המעי הגס או סרטן השד. ואנו כמובן מצטרפים לקריאה הזו, יש להיות ערניים לסימנים ולפנות אל שירותי הבריאות בכל חשד.

אך ישנם גם מקרים של איחור באבחון סרטן בגלל חוסר תשומת הלב של הרופאים לתסמינים מסוימים או תלונותיו של החולה. הרופאים אינם מתייחסים אליהם ברצינות הראויה ואינם מפנים את החולה לביצוע הבדיקות הנדרשות במקרים אלו. ובסופו של דבר האבחון יהיה רק כאשר הסרטן יחמיר ותהיה החמרה בתסמינים.

במקרה של איחור באבחון סרטן, יש צורך לבחון את התיק הרפואי ולראות האם חוסר הפעולה של הרופא לאור הנתונים שעמדו לרשותו, אכן תאם את הסטנדרטים המקובלים, או שהייתה כאן רשלנות. החלק השני של העבודה הוא להוכיח כי זיהוי מוקדם היה מסייע לשפר את המצב, דבר הגיוני במחלת הסרטן, אך לא תמיד קל להוכחה משפטית. זוהי משימה מורכבת עבור עורך דין לענייני רשלנות רפואית. על עורך הדין לבדוק את המקרה גם מבחינה משפטית וגם מבחינה רפואית, ולכן סביר להניח שיעבוד יחדיו עם רופאים אונקולוגיים מומחים על מנת לקבל את חוות הדעת הרפואית.

טעות באבחון סרטן

טעות באבחון סרטן יכולה לגרום נזק רב, טעות באבחון פירושה טיפול לא מתאים. למשל יתכן כי לא היה זיהוי נכון של סוג הסרטן, ובהתאם לכך ניתנו תרופות לא מתאימות. יתכן שהרופאים לא הבינו כי מדובר בסרטן אלא חשבו כי זו מחלה אחרת, והעניקו לחולה טיפול של מחלה שהוא לא חולה בה. גם היו מקרים של אנשים שאובחנו בסרטן בטעות, למרות שבפועל סבלו ממחלה אחרת.

למעשה כל סוג של טעות באבחון סרטן, בשורה התחתונה פירושה טיפול לא מתאים. תתפלאו לשמוע, אך טעויות באבחון הן שכיחות יותר ממה שאתם חושבים. סרטן ראות עשוי להתפרש כדלקת ראות, ותסמינים של דלקת ראות עלולים להתפרש כסרטן ראות. לא כל טעות באבחון סרטן היא רשלנות רפואית, אך בחלק מהמקרים כן. ישנם מקרים בהם ניתן לראות כי הבדיקות שבוצעו אינן מספקות תוצאות וודאיות, ויש צורך בבדיקות נוספות אותן הרופאים לא ביצעו.

רשלנות רפואית סרטן

עורכי דין רשלנות רפואית

ההתמודדות עם מחלת הסרטן היא אינה התמודדות קלה. טיפולים עשויים להיות ממושכים ולהתפרס על פני תקופה ארוכה. הם עשויים לכלול ניתוחים, טיפולים כימותרפיים, הקרנות, השתלות אברים ועוד. אנו מחזקים את ידיהם של כל אלו המתמודדים עם המחלה, ומקווים שבנוסף להתמודדות הרפואית לא תמצאו את עצמכם מנהלים מאבקים משפטיים.

אך במידה ואכן מדובר ברשלנות, אנחנו עומדים לשירותכם. עורך דין רשלנות רפואית סרטן, אסף אודיז עומד לצידכם. במידה וישנו חשש לטעות או איחור בזיהוי סרטן, אנו נסייע לכם לבדוק את התיק הרפואי בשילוב משפטנים ורופאים. במידה ונמצא יסוד סביר לעבירת הרשלנות, אנו נסייע לכם בתביעת הפיצויים.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות.

רשלנות רפואית סרטן
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן