רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס

רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס מביאה להחרפת המחלה ופוגעת בסיכויי המחלה. במקרים של אבחון מאוחר נדרשים טיפולים משמעותיים יותר, כמו כריתת המעי הגס. במידה ונגרם נזק כתוצאה מאבחון מאוחר, ניתן לתבוע פיצויים במסגרת תביעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס.

רשלנות רפואית סרטן המעי הגס

סרטן המעי הגס הוא סוג של סרטן המתחיל במעי הגס, הוא כולל את המעי הגס ועשוי לכלול את פי הטבעת. סרטן המעי הגס עלול להיות מסכן חיים אם לא יתגלה ויטופל בהקדם – סרטן המעי הגס אבחון מאוחר הוא סגנה גדולה, וגם עילה להגשת תביעת פיצויים ברשלנות רפואית. כמו גידולים סרטניים אחרים, גידול המתחיל במעי הגס יכול להתפשט לאיברי גוף אחרים אם לא יטופל, ובכללם גם הכבד והריאות.

סרטן המעי הגס אבחון מאוחר

ישנם גורמי סיכון וגורמים שונים הקשורים לסרטן המעי הגס. מקובל להניח כי גידולים סרטניים במעי הגס נובעים לרוב מפוליפים אדנומטיים במעי הגס. בעוד שגידולים אלו הם בדרך כלל שפירים, חלקם עשויים להפוך לממאירים עם הזמן ולהוביל לסרטן.

גורמי סיכון נוספים כוללים גיל, היסטוריה משפחתית של המחלה, מחלות מעי דלקתיות וגורמי אורח חיים מסוימים כגון תזונה עשירה בבשר אדום ודלה בסיבים. הבנת גורמי סיכון אלו יכולה לעזור לאנשים לנקוט באמצעי מניעה כדי להפחית את הסיכון שלהם של התפתחות סרטן המעי הגס.

תסמינים של סרטן המעי הגס יכולים להשתנות בהתאם למיקום ולשלב של הסרטן. בשלביו המוקדמים, סרטן המעי הגס עשוי שלא להראות תסמינים כלשהם, וזו הסיבה שבדיקות סדירות חשובות לגילוי מוקדם. ככל שהסרטן מתקדם, התסמינים עשויים לכלול שינויים בהרגלי היציאות, דם בצואה, כאבי בטן וירידה בלתי מוסברת במשקל.

אם אחד מהתסמינים הללו קיים, חשוב לפנות לטיפול רפואי מיידי כדי לקבל אבחנה נכונה ותכנית טיפול. סרטן המעי הגס אבחון מאוחר יכול להתרחש כאשר הרופא אינו מבצע את הבדיקות המתבקשות בהינתן התסמינים המדווחים וגורמי סיכון אחרים שעליו לקחת בחשבון. שימו לב כי על מנת למנוע את המחלה, בישראל מתקיימות בדיקות סקר. החל מגיל 50 ועד גיל 74 ניתן לבצע בקופות החולים בדיקת דם סמוי בצואה. אלו הן בדיקות מהירות ולא פולשניות, ניתן לבצע אותן בבית ולמסור את הדגימה למעבדה.

בדיקות אלו זולות וקלות יותר מאשר בדיקות קלונוסקופיה, ויעילותן גבוהה. רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס יכולה להתייחס למגוון מקרים בהם רופאים לא מפנים לביצוע הבדיקות למרות התסמינים, ואף מקרים בהם ישנה רשלנות רפואית בפענוח בדיקות. תהיה הסיבה אשר תהיה, אבחון מאוחר הוא סכנה של ממש.

רשלנות רפואית סרטן המעי הגס

רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס

 

בהתאם לממצאי בדיקת דם סמוי בצואה, או גורמי סיכון אחרים, הרופאים עשויים להמליץ על בדיקת קולונוסקופיה. על פי ההתוויות של משרד הבריאות יש לבצע את הבדיקה כאשר ישנה היסטוריה משפחתית של סרטן המעי הגס, אצל חולים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות, תסמונות תורשתיות כמו FAP/HNPCC, היסטוריה של פוליפים ומחלות ממאירות במעי הגס.

בדיקה זו מתבצעת על ידי רופא רופא גסטרואנטרולוג, היא קלה יותר ממה שאתם עשויים לדמיין. בטרם הבדיקה ניתן חומר משלשל על מנת לנקות את המעי הגס. לאחר מכן מתבצע טשטוש של המטופל, והחדרת צינור גמיש עם מצלמה אל תוך המעי הגס. היתרון של בדיקה זו הוא שניתן להסיר פוליפים במידה והם מתגלים כבר בשלב הבדיקה.

כאשר ישנו חשד של סרטן המעי הגס אבחון מאוחר, אנו בוחנים האם בוצעה הבדיקה הזו. ובמידה ולא בוצעה קולונוסקופיה, אנו פונים למומחים מהתחום האונקולוגי על מנת שיקבעו האם ההחלטה הייתה סבירה, או שזוהי רשלנות רפואית סרטן המעי הגס. הבדיקה עצמה נחשבת לבטוחה, אך כמובן שגם בבדיקה זו ישנם סיכונים בדיוק כמו כל הליך רפואי.

רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס
סרטן המעי הגס אבחון מאוחר

לא כל מקרה של אבחון מאוחר הוא בהכרח מקרה של רשלנות רפואית. יש לבדוק זאת בזהירות. הצעד הראשון הוא פניה אל עו“ד רשלנות רפואית. עורך הדין יאסוף את כל המסמכים הרפואיים ויבקש את חוות דעתם של רופאים מומחים. במידה ונראה כי ישנו חשד סביר של רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס, ניתן להגיש תביעת פיצויים.

משרד עורכי דין רשלנות רפואית אסף אודיז מלווים אתכם לכל אורך הדרך. אנו נסייע לכם לאסוף את החומר הרפואי מקופות החולים ובתי החולים. אנו נבדוק את המסמכים מבחינה רפואית ומשפטית, ונסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים.

תביעות רשלנות רפואית דורשות הרבה יותר מידע וניסיון משפטי, הן דורשות גם הבנה גבוהה במושגים רפואיים והכרות עם המערכת הרפואית בישראל. ומכיוון שמשרדנו מתעסק אך ורק בתביעות רפואיות כבר 15 שנה, רכשנו ניסיון ייחודי.

אנו מטפלים בכל סוגי הרשלנות הרפואית, לרבות רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית בניתוח, רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם, רשלנות רפואית ניתוח קיסרי ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב

רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן