עו"ד רשלנות רפואית

עו“ד רשלנות רפואית מסייע למטופלים ובני משפחותיהם אשר נפגעו מטיפול רפואי רשלני, טיפול אשר גרם להם נזק. הנפגעים רשאים להגיש תביעה על רשלנות רפואית ולדרוש פיצוי על הנזק שנגרם להם. אך הנושא של רשלנות רפואית הוא אחד הנושאים המשפטיים המורכבים ביותר, והוא דורש עורכי דין מומחים לרשלנות רפואית; ואלו נדרשים לא רק לידע משפטי, אלא גם בהבנה של מושגים מתחום הרפואה, הליכים רפואיים, נוהלי עבודה של משרד הבריאות ועוד.

מה זה רשלנות רפואית ?

אולי לפני הכל חשוב להסביר מהי רשלנות רפואית. אין להתבלבל בין רשלנות לבין חוסר שביעות רצון או כישלון הטיפול. נגיד זאת בצורה הברורה ביותר, אם רופא ביצע הליך רפואי שנכשל ואף הסתיים בנזק גדול יותר – אין להסיק מכך כי מדובר ברשלנות רפואית; בכל הליך רפואי ישנם סיכונים והצלחת ההליך הרפואי לעולם אינה מובטחת. אם כך מתי זה רשלנות רפואית ומתי ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית?

החוק הישראלי אינו מגדיר ’רשלנות רפואית‘ ואין חוק ספציפי העוסק בה. בחוק הישראלי (פקודת הנזיקין) ישנם סעיפים המדברים על עוולת הרשלנות, וממנה נובעת גם הרשלנות הרפואית. במילים אחרות, ישנה הגדרה כללית בחוק למושג רשלנות והיא זו התקפה גם במקרים רפואיים.

סעיף 35 לחוק הנזיקין קובע מהי רשלנות: ”עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה.“

סעיף 36 לחוק הנזיקין מטיל את החובה על כל אדם וכלפי בעל כל נכס, כלומר גם על רופאים וצוותים רפואיים

למרות שאין בישראל חוק רשלנות רפואית, עדיין לא ניתן להתעלם מהבעיות הייחודיות המתעוררות בנושא, ולכן עם הזמן נוצרה פרקטיקה המבחינה בין 3 סוגי רשלנות רפואית:

  1. התרשלות בטיפול הרפואי.
  2. התרשלות בשל היעדר הסכמה מדעת.
  3. פגיעה באוטונומיהעורכי דין מומחים לרשלנות רפואית

עו"ד רשלנות רפואית

עורכי דין מומחים לרשלנות רפואית מטפלים במגוון סוגים של תביעות רשלנות רפואית, להלן כמה דוגמאות:

רשלנות רפואית בלידה – ישנם מקרים רבים בהם אנשים פונים אל עו“ד רשלנות רפואית בעקבות סוגיות הקשורות לתהליך הלידה ונזקים שנגרמו גם לאם וגם ליילוד. לצערנו לפעמים רופאים מתרשלים בזיהוי מצוקה של העובר ואינם פועלים נכון, דבר היכול להוביל לנזקים בלתי הפיכים עבור העובר. אלו יכולים להיות קשיים קוגניטיביים ופיזיים לכל החיים, ואף רשלנות רפואית מוות וכו…

פגיעה בעיקרון הסכמה מדעת – חולה צריך להסכים לגבי הטיפולים הרפואיים. אך מכיוון שאין לצפות כי החולה יבין את משמעות ההליכים, מוטלת על הרופא האחריות לתת לחולה את כל המידע הדרוש ולפרט בפניו גם את הסיכונים, תופעות הלוואי, תקופת ההתאוששות וכל מה שקשור בהליך. רופאים שלא עשו זאת חושפים את עצמם להגשת תביעה על רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית במחלת הסרטן – לצערנו הרב מחלת הסרטן היא אחת המחלות השכיחות, וישנן פניות רבות אל עורכי דין רשלנות רפואית הקשורות אל מחלת הסרטן. ישנם מקרים שונים הקשורים לאבחון שגוי, או איחור באבחון סרטן, כמו גם רשלנות בניתוח להוצאת גידולים או רשלנות במינון התרופות לסרטן.

רשלנות רפואית ברפואה אסתטית – באופן טבעי, לצד העלייה בביקוש לטיפולי רפואה אסתטית, ישנה גם עליה במספר התביעות המשפטיות הקשורות להליכים אלו. הרשלנות יכולה להתבטא בצורות שונות, אך ישנם מקרים רבים בהם משווקים לציבור הליכים רפואיים בעלי סיכון, אך נוהגים להפר את עיקרון ההסכמה מדעת לצורך קידום המטרות השיווקיות; וכך המטופלים אינם מודעים לכל הסיכונים. בדרך כלל החברות העוסקות בתחום נוהגות לנקוט במשנה זהירות, על מנת להגן על עצמן מתביעות משפטיות, אך בהחלט היו מקרים של רשלנות בתחום.

תביעה על רשלנות רפואית

תביעה על רשלנות רפואית

במרבית המקרים ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית עד 7 שנים מהיום שבו אירע המקרה, אך גם לגבי ההתיישנות ישנה מורכבות וכדאי תמיד לבדוק מול עורך דין לרשלנות רפואית האם חלה התיישנות או לא.

לפני שממהרים לבית המשפט ומגישים תביעה, על עורכי דין רשלנות רפואית ללמוד את המקרה הרפואי לפרטי פרטיו, כולל ההיסטוריה הרפואית. לצורך כך יש לרכז את כל המסמכים הקיימים, ויתכן גם שעורכי הדין ישלחו אתכם לביצוע בדיקות נוספות ויפנו לקבלת חוות דעת של רופאים מומחים. אך הדבר תלוי מאוד במקרה והנסיבות האישיות, כל תביעה מביאה איתה אתגרים שונים.

ניתן להצביע על שני קשיים מרכזיים בתביעות על רשלנות רפואית. הקושי הראשון הוא להוכיח שאכן הייתה כאן רשלנות. על עורכי הדין לבדוק את כל המקרה ולראות כיצד הרופאים נהגו, על מנת להבין האם לקחו החלטות סבירות או שהתרשלו בהחלטות או הביצוע.

הקושי השני העומד בפני עו"ד רשלנות רפואית הוא להוכיח את הקשר הסיבתי בין ההליך הרשלני לבין הנזק שנגרם. זוהי בעצם העילה לתביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית. הקשר הסיבתי הוא לא תמיד ברור; גם אם נראה לכם שישנו קשר של סיבה ותוצאה, בפועל המצב יותר מורכב ויש כאן עקרונות משפטיים שונים העומדים למבחן, כמו מבחן הסיכון, מבחן הציפיות ומבחן השכל הישר.

הוכחת הקשר הסיבתי היא אינה החלטה של כן ולא; במקרים רבים בתי המשפט מכירים בקשר חלקי, והדבר משפיע על סכום הפיצויים.

עוד רשלנות רפואית

עורכי דין מומחים לרשלנות רפואית

אם ישנו חשש כי נפגעתם ממקרה של רשלנות רפואית, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא פנייה לייעוץ משפטי. רק עו“ד רשלנות רפואית הוא בעל הכלים, הידע והניסיון המשפטי לבחון את נסיבות המקרה ולראות האם ישנו בסיס סביר להגשת תביעה.

לייעוץ אישי, פנו אל אסף אודיז, עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.

אתם מוזמנים גם לעקוב אחר ערוץ היוטיוב שלנו, שם תוכלו למצוא מבחר סרטונים בסוגיות משפטיות של רשלנות רפואית.

 

עו"ד רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן