רשלנות רפואית בבית החולים

רשלנות רפואית בבית החולים | עו"ד רשלנות בבית חולים איכילוב | רשלנות רפואית בבית חולים איכילוב

תביעות רשלנות רפואית בבית החולים הן דבר שכיח, זאת מכיוון שבתי החולים הם המקום המרכז את הטיפול בחולים. איננו אומרים כי בתי החולים הם מקום הפועל בצורה רשלנית, אך לאור ההיקף האדיר של הליכים רפואיים ובדיקות רפואית בכל תחומי הרפואה, ישנם גם מקרים של רשלנות.

על פי החוק, הנהלת בית החולים אחראית על כל מעשה רשלני שהתרחש בבית החולים. כך שבין אם זוהי רשלנות של רופא, אחות או מפענח בדיקות, בסופו של דבר התביעה היא כנגד בית החולים.

רשלנות רפואית בבית החולים

רשלנות רפואית בבית חולים איכילוב

תביעות רשלנות רפואית מוגשות על פי פקודת הנזיקין המגדירה מהי רשלנות. על פי החוק : נזק אשר נגרם בשל אי נקיטת מידת הזהירות, או רמת מיומנות סבירה, ייחשב לרשלנות. וזו עילה להגשת תביעת פיצויים.

על מנת לזכות בפיצויים יש להוכיח נזק, רשלנות ואת הקשר בין שניהם. ולמען האמת במקרים רבים זהו אתגר משפטי לא קטן. על עורכי דין רשלנות רפואית להיעזר בחוות דעת רפואית ולהביא את הראיות המוכיחות נזק שהוא תוצאה של רשלנות רפואית.

לפעמים הנזק ברור, אך קשה לקבוע בוודאות האם פעולת הרופא לא הייתה נכונה. ובמקרים אחרים, יתכן שישנו ספק האם הנזק הוא בהכרח תוצאה של הרשלנות שהייתה. וזוהי גם אחת הסיבות מדוע במקרים רבים התביעה מסתיימת בפשרה בין שני הצדדים.

אך שלא יהיה ספק, תביעת רשלנות רפואית בבית החולים מחייבת עורך דין בעל ניסיון בתחום זה. לרשותו של בית החולים עורכי דין מנוסים, וללא ייצוג משפטי הם ידעו לפרק את התביעה שלכם.

עו“ד רשלנות רפואית מומלץ יידע כיצד להוכיח את התביעה, וילחם למען הפיצוי המקסימלי.

רשלנות רפואית בבית חולים איכילוב

רשלנות רפואית בבית החולים

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל בית חולים, גם כאשר מדובר בבתי חולים גדולים ובעלי מוניטין כמו בית החולים איכילוב.

ולמרות שמדובר באחוזים קטנים מאוד, לאור היקף הפעילות בבית החולים והעובדה שמדובר בבית החולים השני בגודלו בישראל – הרבה מתביעות הרשלנות הרפואית מתייחסות למקרים שהתרחשו באיכילוב.

אך שוב ברצוננו להדגיש כי מדובר במוסד רפואי אמין ומכובד. מידי שנה מגיעים לחדר המיון של בית החולים למעלה מ 200,000 איש. מתבצעים בו למעלה מ 30 אלף ניתוחים בשנה ולמעלה מעשרת אלפים לידות.  וכל זה לצד אשפוזים ובדיקות שונות המתקיימות בו.

בית החולים איכילוב כולל מחלקות רבות, ליתר דיוק 60 מחלקות, ונותן מענה לכל בעיה רפואית. כך שתביעות רפואיות יכולות להיות תביעות רשלנות רפואית באונקולוגיה, רשלנות בחדר לידה, התקפי לב או כל תחום אחר.

להלן כמה דוגמאות למקרים של רשלנות אשר עשויים להתרחש בבית החולים.

רשלנות רפואית בחדר מיון – חדר המיון הוא במקרים רבים המקום הראשון אליו מגיעים המטופלים, בעיקר כאשר מדובר במקרי חירום. זאת להבדיל ממקרים בהם חולים התייצבו בבית החולים לצורך הליך רפואי שתוכנן ונקבע מראש.

ישנם מצבים רפואיים רבים בהם הזמן הוא קריטי. למשל אם ישנם סימנים של אירוע מוחי,  ישנו חלון זמן קריטי להעניק את הטיפול. טיפול מהיר יכול למנוע נכויות קשות ונזק בלתי הפיך. וכמובן עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית באירוע מוחי.  וזוהי כמובן רק דוגמה אחת למצב רפואי בו הזמן קריטי.

שיהוי במתן טיפול רפואי יכול להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית, אך כמובן שיש לבחון את המקרה. יש לקחת בחשבון כי במצבים מסוימים חדרי המיון עמוסים מאוד, ומתמודדים עם לחץ רב. רק נסו לדמיין את הסיטואציה של אירוע רב נפגעים כמו פיגוע טרור.

בעיות ברישום ותיעוד המצב הרפואי – לכל אורך השהייה בבית החולים, חלה על בית החולים חובה לרשום ולתעד הכל. מהתסמינים עליהם מדווח החולה, ועד ההליכים הרפואיים שבוצעו והתרופות שקיבל.

מטופלים עשויים לשהות בבית החולים שעות, ימים ואפילו חודשים. ובמהלך הזמן הזה הם יטופלו על ידי רופאים שונים, אחיות ואפילו מחלקות שונות. ולכן ישנה חשיבות גדולה לרישום ותיעוד.

בית החולים מחויב לעקרונות שנקבעו על ידי משרד הבריאות, והם מגדירים כיצד לנהל את הרשומות הרפואיות. וכל מקרה של אי הקפדה על הוראות משרד הבריאות יכול להיות עילה להגשת תביעה.

זיהומים בבתי חולים – אנו אמנם מגיעים אל בתי החולים מתוך ציפיה להתרפא, אך יש לזכור כי שהייה בבית חולים בפני עצמה היא דבר מסוכן. מכיוון שבתי החולים הם המקום אליו מתרכזים חולים רבים, הם באופן טבעי סביבה אידאלית להידבקות במחלות. ויתר על כן, ישנם מטופלים אשר בגלל מצבם הרפואי או גילם סובלים גם ממערכת חיסון חלשה יותר.

גם בנושא הזה בית החולים מחויב לסטנדרטים ותקנות על מנת למנוע הידבקות בזיהומים. במידה והתרחש זיהום בבית החולים, רצוי להתייעץ עם עו"ד רשלנות בבית חולים איכילוב על מנת לבחון את הדברים. יתכן כי ניתן לקשור בין הזיהום לבין רשלנות של הצוותים הרפואיים.

אלו הן רק כמה דוגמאות, אך כל סוג של רשלנות רפואית יכול להתרחש בבית החולים.

עוד רשלנות בבית חולים איכילוב

עו"ד רשלנות בבית חולים איכילוב

בתי החולים והצוותים הרפואיים נמצאים שם עבורנו ועושים כמיטב יכולתם על מנת לספק לנו שירותי בריאות. למרות התקדמות הרפואה, הם עדיין אינם מסוגלים לתת פתרון לכל בעיה – סיכונים וסיבוכים ישנם בכל הליך רפואי.

חשוב תמיד לזכור כי אי שביעות רצון מטיפול רפואי, אינה מעידה על רשלנות. יש צורך בבדיקה מעמיקה וחוות דעת רפואית. לכן אם ישנו חשש לרשלנות, פנו אל עורכי דין רשלנות רפואית.

משרד עורכי דין אסף אודיז הוא אחד המשרדים המובילים בתחום. אנו עוסקים רק בתביעות מסוג זה, ולכן מביאים ניסיון מקצועי של שנים רבות. אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב שלנו.

רשלנות רפואית בבית החולים | עו"ד רשלנות בבית חולים איכילוב | רשלנות רפואית בבית חולים איכילוב

רשלנות רפואית בבית החולים
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן