עורך דין רופא רשלנות רפואית

בגלל מורכבות הנושא של תביעות רפואיות, רבים מחפשים אחר עורך דין רופא רשלנות רפואית. אין הכוונה לעורך דין שהוא גם רופא, אך בהחלט יש צורך בעורך דין שעבר הכשרה מסוימת בתחום הרפואה המשפטית. ומלבד ההכשרה, חשוב גם ניסיון מעשי בתחום זה.

משרד עורכי דין רשלנות רפואית בתל אביב, בראשותו של אסף אודיז, מביא איתו ניסיון רב וייחודי בתחום של תביעות רשלנות רפואית. בחרנו להקדיש את כל מרצנו לתחום זה, ואנו עושים זאת כבר למעלה מ 15 שנה. ובכך הפכנו לאחד המשרדים המובילים בתחום. יש לנו הצלחות רבות בתביעות כנגד רופאים, בתי חולים, קופות חולים, משרד הבריאות ועוד. אנו מתעסקים בתביעות בכל ענפי הרפואה השונים.

מהי רשלנות רפואית

לפני שניתן דוגמאות לעבודתם של עורכי דין רשלנות רפואית בתל אביב, כדאי להגדיר ולהסביר מהי רשלנות רפואית, ומה היא לא.

אם חשבתם כי בישראל ישנו חוק רשלנות רפואית, זוהי טעות. רשלנות, כל סוג של רשלנות, מוגדרת בחוק הנזיקין (סעיף 35). ההגדרה תקפה לכל מקרה של רשלנות, לרבות רופאים. על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית, יש להוכיח כי הרופא (או מוסד רפואי) לא נהגו ברמת המיומנות הדרושה, או סטו מן הנורמות המקובלות.

נשמע פשוט, אבל בפועל זוהי סוגיה בעייתית מאוד. כמו כן הרשלנות בפני עצמה אינה מזכה בפיצויים, אלא רק הנזק שנגרם לכם. כך שאם אין נזק, אין תביעת רשלנות רפואית. וזה עוד לא הכל, יש גם להוכיח את הקשר הסיבתי בין אקט הרשלנות, לבין הנזק.

הוכחת הרשלנות, והוכחת הקשר בין הרשלנות לבין הנזק היא משימה עבור עורך דין רופא רשלנות רפואית, או ליתר דיוק עו“ד רשלנות רפואית בשילוב עם רופא מומחה מהתחום הרלוונטי למקרה התביעה. לצורך הגשת התביעה, יש צורך בחוות הדעת של הרופא המומחה.

מה היא לא רשלנות רפואית? בכל הליך רפואי ישנם סיכונים. כאשר אתם נכנסים להליך רפואי, הרופאים תמיד ידברו אתכם על סיכויי ההצלחה והסיכונים (ואם לא עשו זאת, גם זוהי סוג של רשלנות). אך שום רופא לא יכול להבטיח הצלחה במאת האחוזים. תמיד יתכנו מקרים בהם ההליך לא השיג את מטרותיו, ואף מקרים בהם ההליך גרם לנזק נוסף. זוהי לא בהכרח רשלנות, יתכן כי הרופאים פעלו כמצופה ובכל זאת ההליך הסתיים בכישלון.

עורך דין רופא רשלנות רפואית

עורכי דין רשלנות רפואית בתל אביב

אז באילו מקרים אנו מתעסקים? להלן כמה דוגמאות למקרים בהם טיפלנו בעבר, אך אין מדובר ברשימה סגורה. משרדינו מטפל בכל סוג של תביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית, ובכל תחומי הרפואה לרבות רשלנות ברפואה אסתטית ורשלנות ברפואת שיניים.

רשלנות רפואית באבחון – רבים ממקרי הרשלנות הרפואית קשורים להתרשלות בהליך האבחון. זה יכול להתרחש בסוגים שונים של מחלות, ומסיבות שונות כמו למשל אדישות הרופא לטענות המטופל, ואי הפנייתו לבדיקות המתבקשות.

אבחון מאוחר של סרטן – זוהי דוגמה שכיחה של רשלנות רפואית באבחון, והיא עלולה לגרום לנזק רב ואף תוצאות טרגיות. לצערנו ישנם מקרים בהם רופאים אינם מאבחנים גידול סרטני בזמן, ובהתאם לכך לא ניתן טיפול. כתוצאה מכך גם הגידול הסרטני מתפשט, ובסופו של דבר מתגלה כאשר הוא משמעותי ומסוכן יותר. אמנם לא כל אבחון מאוחר הוא בהכרח רשלנות רפואית, אך אכן נראה מקרים בהם בגלל פענוח שגוי של בדיקות, אי הפניה לבדיקות המתאימות ועוד מקרי חוסר ערנות של צוותים רפואיים, גידול סרטני לא התגלה בזמן.

רשלנות רפואית בהריון – גם תחת הכותרת של רשלנות רפואית בהיריון מסתתר עולם שלם של נקודות כשל פוטנציאליות.  זוהי יכולה להיות רשלנות רפואית הקשורה לבדיקות מי שפיר או כל מקרה אחר של רשלנות באבחון גנטי, רשלנות במעקב אחר ההיריון ועוד. אלו הם מצבים המסכנים גם את האם וגם את העובר.

רשלנות רפואית בלידה – גם הלידה עצמה היא הליך שיש בו סיכונים. אך הודות לרפואה המתקדמת אנו יכולים לתת מענה טוב לבעיות שונות, ובכך להציל חיים ולמנוע פגיעה באם או ביילוד. אך לצערנו ישנם גם מקרים של רשלנות רפואית בלידה. למשל לעתים ישנם מקרים בהם על הרופאים לבצע ניתוח קיסרי באופן מיידי, אך בשל עיכובים מיותרים הניתוח מתמהמה והדבר גורם לפגיעה בלתי הפיכה בתינוק.

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים – מידי שנה מתרחשים בישראל אלפי ניתוחי מעקפים, ורובם מסתיימים בהצלחה. אך לעתים ישנם גם מקרים בהם ישנו חשד לרשלנות רפואית. רשלנות יכולה להתרחש בשלבים שונים: זוהי יכולה להיות רשלנות בשלב האבחון ועצם ההחלטה על הניתוח, רשלנות בניתוח ורשלנות במעקב לאחר הניתוח.

עורכי דין רשלנות רפואית בתל אביב

עורך דין רופא רשלנות רפואית

וכמובן ישנם עוד מקרים רבים נוספים הכוללים רשלנות באירוע מוחי, רשלנות רפואית בהתקפי לב, רשלנות בדיקת מי שפיר ועוד. בכל מקרה בו ישנו חשד כי הרופאים לא פעלו נכון או משהו השתבש בתהליך, פנו לייעוץ באמצעות עורך דין רופא רשלנות רפואית

אם ישנו חשש כי נגרם לכם נזק כתוצאה מהתנהלות לקויה של הצוות הרפואי, פנו אל משרד עורכי דין אסף אודיז. למשרדינו הניסיון הדרוש, ואנו עובדים בשיתוף פעולה עם רופאים מומחים מכל התחומים.

 

למידע נוסף אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

עורך דין רופא רשלנות רפואית | עורכי דין רשלנות רפואית בתל אביב

עורך דין רופא רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן