רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית עלולה לגרום לנזק כבד. אבחון מאוחר של גידול סרטני, פירושו מתן טיפול בשלבים מאוחרים ומתקדמים של המחלה. דבר המקשה על הטיפול ומגביר את הסיכוי לגרורות מסוכנות. בעוד הדברים הללו נכונים באופן כללי לגבי כל סוג של סרטן, במקרה של סרטן הערמונית קצב התפשטות המחלה הוא אטי. אך שלא תטעו סרטן הערמונית אבחון מאוחר עלול לגרום להתפשטות הגידול אל בלוטות הלימפה. ולאחר שבלוטות הלימפה נפגעות, הגוף מתקשה לעצור את התאים הסרטניים והם יכולים בקלות להגיע אל הריאות ומקומות נוספים.

כאשר ישנו חשש למקרה של רשלנות רפואית סרטן הערמונית, חשוב לפנות לייעוץ אצל עורך דין רשלנות רפואית. בעזרת עורך הדין ניתן לבצע הערכה ראשונית ולראות האם ישנו חשד סביר לנזק שנגרם בעקבות רשלנות רפואית. ואם ישנו חשד שכזה, עורך הדין ייעזר במומחים רפואיים ויסייע לכם להגיש תביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

רשלנות רפואית סרטן הערמונית

סרטן הערמונית הוא סוג של סרטן המתפתח בבלוטת הערמונית, שהיא חלק ממערכת הרבייה הגברית. בלוטת הערמונית ממוקמת ממש מתחת לשלפוחית ​​השתן ולפני פי הטבעת.

סרטן הערמונית מתרחש כאשר תאים בבלוטת הערמונית צומחים ללא שליטה ויוצרים גידול. סרטן זה הוא הגידול הממאיר השכיח ביותר בקרב גברים בישראל ובעולם המערבי, כאשר בישראל מאובחנים מדי שנה כ-2,000 מקרים. סרטן הערמונית גדל באטיות, מה שאומר שעשויות לחלוף שנים עד שהסרטן יגדל ויורגשו התסמינים.

הבנת הסיבות וגורמי הסיכון הקשורים לסרטן הערמונית חיונית לצורך המניעה. חלק מגורמי הסיכון הידועים כוללים גיל, היסטוריה משפחתית וגורמים הקשורים לאורח חיים כגון תזונה ופעילות גופנית. גברים שיש להם פעילות מינית תכופה עשויים להיות בעלי סיכון נמוך יותר לפתח סרטן הערמונית.

גילוי ואבחון מוקדם חשובים לטיפול יעיל בסרטן הערמונית. בדיקות אבחון כגון בדיקת PSA ובדיקה גופנית יכולות לסייע באיתור סרטן הערמונית בשלביו המוקדמים.

על הגברים מוטלת האחריות לשים לב לתסמינים, ולפנות אל הרופא כאשר מופיעים תסמינים הכוללים קושי ו/או כאב במתן שתן, עלייה בתדירות השתן (בעיקר בלילה), קושי בפליטת זרע, סימנים של דם בשתן. סימנים אלו מעלים את הסבירות שישנה בעיה בערמונית, לא בהכרח גידול סרטני – אך חובה להיבדק.

רשלנות רפואית סרטן הערמונית יכולה להתרחש כאשר הרופא אינו מפנה אתכם לביצוע הבדיקות הנדרשות.

רשלנות רפואית סרטן הערמונית

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

עם זיהוי הסימנים המחשידים, על הרופא לשלוח את המטופל לביצוע בדיקת PSA. כמובן שבהתחשב בהיסטוריה משפחתית ושיקולים רפואיים שונים, יתכן כי הרופא ישלח את המטופל לבצע את הבדיקה גם ללא תסמינים.

בדיקת PSA זוהי בדיקת דם המחפשת אחר אנטיגן המיוצר על ידי תאי הערמונית. רמות גבוהות של אנטיגן זה מעידות על כך שישנה בעיה, אך לא בהכרח סרטן. זוהי יכולה להיות גם הגדלה שפירה של הערמונית או דלקת. בנוסף יש לבצע בדיקת ערמונית דרך פי הטבעת. ועל פי הממצאים שיעלו, הרופא יקבע האם יש לבצע ביופסיה. הביופסיה היא האמצעי היחידי שיכול לאשר או לפסול בצורה וודאית גידול סרטני.

במקרים של סרטן הערמונית אבחון מאוחר, יתכן כי הרופא לא ביצע ביופסיה. ואז עלינו לבחון בעזרת מומחים אונקולוגיים, האם ההחלטה של הרופא הייתה סבירה בהתאם לממצאים, או שפעל ברשלנות.

לאחר שבוצעו כל הבדיקות, על הרופא לדון עם המטופל במחלה, הטיפולים וכל הסיכונים. על הרופא לסקור את הטיפולים הקיימים, גם אם אינם כלולים בסל הבריאות. עליו להתייחס לכל גורמי הסיכון ומחלות הרקע, ולספק לחולה את כל המידע על מנת שיוכל לקבל החלטה מדעת. כל סטייה מזה יכולה בפני עצמה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית.

סרטן הערמונית אבחון מאוחר

סרטן הערמונית אבחון מאוחר

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית תביא לאי מתן טיפול, או מתן טיפול לא מתאים. ומובן מאליו מדוע מדובר בסכנה בריאותית גדולה מאוד. חשוב לאבחן את המחלה בזמן, ולאחר מכן להעניק לה את הטיפול.

ישנן אפשרויות טיפוליות שונות הכוללות ניתוחים, רדיותרפיה, ואחרים. על אלו תוכלו לדון עם הרופאים. הם יסבירו לכם על כל האפשרויות ויתנו את המלצתם בהתאם לנסיבות המקרה ומצבכם הבריאותי הכללי.

אם ישנו חשש כי הרופאים פעלו ברשלנות, פנו לייעוץ במשרד עורכי דין רשלנות רפואית אסף אודיז. משרדנו בחר לעסוק אך ורק בנושא של רשלנות רפואית, וכך הפכנו למשרד המוביל בישראל לתביעות רפואיות. יש לנו ניסיון רב בתחום, ואנו עובדים בשיתוף פעולה עם רופאים מומחים מתחום האונקולוגיה, וגם תחומים אחרים.

מלבד תביעות רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית, משרדינו מתעסק בכל סוגי הסרטן וכל מקרה אחר של רשלנות רפואית כגון : רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי, רשלנות רפואית מחלת הירשפרונג, רשלנות רפואית לידה שקטה, רשלנות רפואית בהיריון ועוד.

רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן