רשלנות רפואית לידה שקטה

מה זה אומר לידה שקטה, ומתי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית לידה שקטה? עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז סוקר את הנושא הכאוב של רשלנות רפואית לידות שקטות.

המונח לידה שקטה מתייחס למקרים בהם העובר נפטר עוד בטרם נולד. מות העובר לפני השבוע העשרים ושתיים להריון נחשב להפלה, ולאחר השבוע העשרים ושתיים הוא נחשב ללידה שקטה. המונח לידה שקטה הוא אינו מונח רפואי, זהו הבחנה הנובעת מהחוק הישראלי. זהו כמובן מקרה כואב ומצער מאוד.

למזלנו כיום ישנן טכנולוגיות רפואיות וידע באמצעותו ניתן לזהות מצבי סיכון, ולעקוב אחר התפתחות התינוק ולמנוע את המצבים הללו. אך אין לנו את היכולת למנוע את המקרים במאת האחוזים. עצם התרחשותה של לידה שקטה הוא לא בהכרח תוצאה של רשלנות רפואית בהריון.

רשלנות רפואית לידות שקטות

מה גורם ללידה שקטה

לידה שקטה יכולה להיות בעקבות תהליך ייזום של הפסקת ההיריון. למשל במקרה בו התגלה כי התינוק סובל ממומים קשים והמשך ההיריון צפוי להביא למצב של הולדה בעוולה.

המקרה השני של לידה שקטה הוא המקרה שבו איננו מצפים לכך, או שזה לא נעשה מתוך בחירה אלא בעקבות סיבוכים רפואיים. כמובן ששני סוגי המקרים צפויים להיות קשים וכואבים.

בעיות רפואיות שונות עלולות לגרום ללידה שקטה. למשל רעלת היריון הגורמת לפגיעה בשליה, קשר או לחץ החוסם את חבל הטבור ופוגע בהספקת הדם לעובר, זיהומים ברחם, סכרת לא מאוזנת ועוד בעיות רפואיות שונות. ישנן קבוצות סיכון מסוימות ללידה שקטה, כמו נשים מעשנות, נשים בגיל מבוגר ונשים הסובלות מעודף משקל.

באחריות הרופאים, וגם האמהות ההרות, לעשות את כל המאמצים למנוע לידות שקטות. לצורך כך יש לעקוב אחר ההיריון ובריאות האם ההרה. על הרופאים לזהות גורמי סיכון ובהתאם לכך לבצע את הבדיקות המתאימות, וההליכים הרפואיים הנדרשים. כמובן שכל מקרה הוא שונה וייחודי. כל התרשלות של הרופאים במעקב ההיריון עלולה בסופו של דבר להפוך למקרה של רשלנות רפואית לידות שקטות.

רשלנות רפואית לידה שקטה

לפעמים קשה לנו להשלים ולקבל את עליונות הטבע. ולאחר מקרה כואב של לידה שקטה יש לנו את הנטייה לחפש אשמים. אינני יודע אם זה מנחם או לא, אך לא תמיד ישנם אשמים. למרות כל הקדמה הטכנולוגית, ולמרות כל מאמצי הרופאים עדיין ישנם דברים שאינם בשליטתנו ומתרחשים מקרים של לידה שקטה. לכן לא כל מקרה טרגי של הולדת ולד ללא רוח חיים היא רשלנות רפואית לידה שקטה.

למרות סערת הרגשות המובנת, עדיין יש להיות זהירים לפני שמפנים אצבע מאשימה. המשמעות של זה היא שעליכם לפנות אל עורך דין מומחה לרשלנות רפואית, על מנת לבצע בדיקה. הבדיקה מסתמכת על חוות דעת של רופאים מומחים, תוך כדי בדיקת המשמעויות המשפטיות של האירוע. במידה ואכן ישנן ראיות לכך שהייתה כאן רשלנות, ניתן להגיש תביעת פיצויים ברשלנות רפואית.

מקרים של רשלנות רפואית לידות שקטות יכולים להתרחש כאשר הרופאים אינם פועלים בהתאם לגורמי הסיכון הקיימים וממצאי הבדיקות. כאשר רופאים אינם מקפידים על נהלים. כאשר ישנם כשלים במעקב ההיריון, מקרים של רשלנות רפואית בתרופות ועוד.

רשלנות רפואית לידות שקטות

אם ישנן חשש למקרה של לידה שקטה כתוצאה מרשלנות של הצוותים הרפואיים, אנו נבצע בדיקה משפטית. פנו אלינו והביאו את כל המסמכים הרפואיים המצויים בידכם לצורך בדיקה ראשונית. אנו גם נבקש מבתי החולים, קופות החולים וכל הגורמים הנוגעים בדבר את החומרים הרפואיים ונעביר אותם לרופא מומחה אשר ייתן את דעתו המקצועית.

במקרה שבו אכן ישנן ראיות לרשלנות, וניתן להוכיח כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית לידה שקטה, זכותכם להגיש תביעת פיצויים. גובה הפיצויים בתביעות מסוג זה עשוי להגיע למאות אלפי שקלים.

רשלנות רפואית לידה שקטה

עורך דין רשלנות רפואית

חשוב מאוד שיעמוד לצידכם עורך דין המנוסה בתביעות רשלנות רפואית בהריון ולידה. מדובר בהיבט מסוים של תביעות נזיקין הדורש ידע מקצועי רב לא רק בנושאים משפטיים, אלא גם הבנה רפואית.

משרד עורכי דין אסף אודיז, המומחים לרשלנות רפואית הוא הכתובת הנכונה לכל מקרה של תביעת רשלנות רפואית. אנו נחשבים למשרד המוביל בארץ בתחום התביעות הרפואיות. יש לנו למעלה מחמש עשרה שנות ניסיון, והענקנו ייצוג באינספור תביעות. ביניהן גם כמה מהתיקים המפורסמים ביותר בתחום התביעות הרפואיות.

מלבד נושאי רשלנות רפואית בהריון ולידה או רשלנות רפואית בניתוח קיסרי, אנו מטפלים בכל יתר מקרי הרשלנות הרפואית – רשלנות רפואית באבחון סרטן השד, רשלנות רפואית בניתוח, רשלנות רפואית בבתי חולים ועוד.

רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית לידה שקטה
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן