רשלנות רפואית לידה

רשלנות רפואית לידה מתייחסת בדרך כלל למקרי רשלנות רפואית בחדר לידה, דברים שהתרחשו ברגעים של הלידה עצמה (למשל נפילה של תינוק). אך לעתים מדובר ברשלנות שבאה לידי ביטוי עוד בשלב ההיריון; למשל בעיה הרפואית שהייתה אמורה להתגלות בשלב קודם, אך התגלתה רק בשלב הלידה.

מידי שנה מוגשות בישראל מאות תביעות רשלנות רפואית, כאשר 30% מהן הן תביעות רשלנות רפואית בלידה.

במאמר זה נתייחס לכמה מקרים של סיבוכי לידה העלולים להתרחש. סיבוכי הלידה בפני עצמם הם אינם רשלנות רפואית, אלו הם סיכונים קיימים. התמודדות נכונה של הרופאים, הכוללת תגובה מהירה ונכונה, יכולה למנוע את החמרת הנזק. וזוהי הנקודה שבה עלולה להתרחש רשלנות רפואית בהריון ובלידה.

רשלנות רפואית בחדר לידה

רשלנות רפואית לידה

להלן כמה מקרים רפואיים העלולים להתרחש במהלך הלידה:

כליאת כתפיים – כאשר התינוק נכנס אל תעלת הלידה, כתפיו עשויות להיקלע במעבר דרך עצמות האגן של האם. כאשר התינוק נכלא בתעלת הלידה זהו מצב מסוכן מאוד בו התינוק לא יכול לנשום, מה שיוביל לנזקים מוחיים חמורים ואף מוות. אך מנגד, תגובה מהירה של הרופא המיילד תאפשר לבצע את התמרון הנכון שיחלץ את התינוק ויאפשר לידת תינוק בריא.

כליאת כתף היא אינה רשלנות רפואית לידה, אך יתכנו כאן שני מקרים: א. תגובה אטית מידי של הרופאים לבעיה. ב. פציעה של התינוק כתוצאה מ ”חילוץ אגרסיבי“ מידי.

עובר גדול מידי ללידה נרתיקית – בשפה הרפואית ”מקרוזומיה עוברית“. זהו מצב שבו העובר גדול מאוד ולידה נרתיקית עשויה להיות מסוכנת עבורו ולהגדיל את הסיכוי של כליאת כתפיים ואף סיבוכים נוספים. קיומו של עובר גדול הוא אינו בעיה רפואית, אך כאשר הדבר לא מאובחן והרופאים לא נערכים מראש, הדבר עלול להיות מסוכן מאוד.

קרע ברחם – זהו אירוע רפואי מסוכן מאוד, אך לפחות ניתן להגיד כי הוא נדיר. קרע ברחם עשוי לגרום ליציאתו של התינוק ומי השפיר מהרחם, ובכך למותו של התינוק כתוצאה מחוסר חמצן. במקרה זה על הרופאים לערוך ניתוח קיסרי באופן מיידי, כך שאם הקרע התרחש מחוץ לבית החולים, הסיכוי להציל את התינוק שואף לאפס.

קרע ברחם עשוי להתרחש באופן פתאומי בלי שום סימנים מוקדמים, ועצם קיומו הוא אינו רשלנות. זוהי יכולה להיות רשלנות רפואית בחדר לידה, אם חל עיכוב לא מוצדק בזיהוי המצב וביצוע ניתוח חירום (או רשלנות אחרת בהליך הניתוחי).

צניחת חבל הטבור – חבל הטבור הוא זה המחבר בין התינוק לאם ומאפשר לתינוק לנשום. במהלך הלידה התינוק יוצא החוצה, ואחריו משתרך חבל הטבור. זהו ההליך התקין. לעתים מתרחשת צניחה של חבל הטבור, ונוצר מצב שבו התינוק דוחף את חבל הטבור. במצב זה רקמות חבל הטבור יכולות להילחץ בצורה המונעת את הספקת החמצן לתינוק באופן מוחלט.
זהו מצב מסוכן מאוד, אך גם נדיר.

כאמור אלו הם כמה דוגמאות לסיבוכים רפואיים העלולים להתרחש. איננו רוצים להלחיץ את האימהות, הסיבוכים הללו נדירים. כמו כן, טיפול רפואי מהיר יכול לעשות את ההבדל בין פגיעה מוחית, לבין הולדת תינוק בריא.

רשלנות רפואית לידה

תביעות רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית לידה יכולה להתרחש גם ברגעים שלאחר הלידה עצמה. דוגמה לכך יכולה להיות נפילה של תינוק לאחר הלידה. שוב נציין כי מקרים שכאלו הם נדירים, אך הסטטיסטיקה מראה כי אכן מתרחשים מקרים שכאלו. כולל מקרים של נפילת פגים מאינקובטורים שלא נסגרו היטב.

שימו לב שדווקא הסכנה הגדולה היא כי האם היא זו אשר תפיל את התינוק, הרי היא מקבלת את התינוק לידייה כאשר היא מותשת מהלידה ותחת השפעת משככי כאבים. הרופאים והאחיות מודעים למצב זה, ועושים זאת בזהירות.

תינוק שזה עתה נולד הוא דבר רגיש ביותר, ונפילה של תינוק עלולה לסכן את חייו. ובמידה ותינוק נפל מידיהם של רופאים או אחיות, זוהי בהחלט עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה. אך לרופאים ישנם נהלים ברורים לגבי אופן הטיפול בתינוק, והמקרים הללו נדירים.

רשלנות רפואית בחדר לידה

תביעות רשלנות רפואית בלידה

הירון ולידה הם אירועים משמחים בחיינו. אין דבר מרגש יותר מתינוק חדש המצטרף למשפחה. וכולנו מאחלים לתינוקות בריאים ומאושרים, וללא שום סיבוך רפואי.

ועל מנת למנוע בעיות ומחלות, ישנם הליכים של מעקב אחר ההיריון, וטכנולוגיות רפואיות מתקדמות המאפשרות לזהות בעיות בהקדם, וגם לתת את הטיפול הדרוש. הרופאים והטכנולוגיות העומדות לרשותם מצילים חיים, וגם מונעים מצבים הפוגעים באיכות החיים. אך למרות זאת הם אינם חפים מטעויות.

במידה וישנו חשש כי הייתה רשלנות רפואית בחדר לידה, רשלנות רפואית בניתוח קיסרי או אחר, פנו לייעוץ באמצעות מומחים לרשלנות רפואית. משרד עורכי דין אסף אודיז הוא משרד מוביל בתחום תביעות פיצויים ברשלנות רפואית, ולו יש את הכלים לבצע הערכה של סיכויי התביעה. אנו עובדים בשיתוף עם רופאים מומחים, ובמידת הצורך נסייע לכם בהגשת תביעות רשלנות רפואית בלידה.

למשרדנו מעל 15 שנות ניסיון בתחום התביעות הרפואיות. אנו עוסקים בכל תחומי הרשלנות הרפואית לרבות: רשלנות רפואית באירוע מוחי, תביעה בשל רשלנות רפואית שגרמה למוות, רשלנות רפואית עיניים ועוד.

עורך דין רשלנות רפואית מומלץ   – רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב

 

רשלנות רפואית לידה
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן