פיצויים בגין רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית מוות פיצוי וכו.. הן למעשה תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית. כלומר התובע דורש פיצוי עבור הנזק שנגרם לו בעקבות התנהלות רשלנית במהלך טיפול רפואי. ללא נזק אין עילה להגשת תביעה.

רשלנות רפואית כמה כסף? סכום פיצויים רשלנות רפואית עשוי להיות גבוה מאוד. הסכום בקלות יכול להגיע למאות אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים. אך כמובן שכל מקרה הוא שונה וייחודי. התקשורת נוטה להבליט את המקרים המיוחדים בהם הפיצויים שנפסקו היו גבוהים במיוחד, אך לא כל מקרה אכן מזכה בפיצויים בסכום גבוה.

סכום הפיצויים נתון לשיקול דעתו של בית המשפט, ואין כאן תעריף קבוע מראש. השופטים לוקחים בחשבון משתנים שונים כמו למשל גילו של הנפגע, סוג הנכות, ההשפעה על תוחלת חייו, רמת השכר ועוד. כך שגם נזקים בעלי מאפיינים דומים עשויים להביא לסכומי פיצויים שונים בכל מקרה ומקרה.

במאמר זה ננסה לענות על השאלה ”רשלנות רפואית כמה כסף“, באמצעות בחינת השיקולים של בית המשפט בעת פסיקת הפיצויים.

סכום פיצויים רשלנות רפואית

פיצויים בגין רשלנות רפואית

בעת קביעת סכום פיצויים רשלנות רפואית, בתי המשפט פועלים לפי עקרון של השבת המצב לקדמותו. נכון, כמובן ששום פיצוי כספי לא יכול לתקן את הנזק הגופני, אך המעט שניתן לעשות זה לפצות את המטופל בגין נזקיו ולמנוע מצב של חיסרון כיס בעקבות מקרה הרשלנות הרפואית. בתי המשפט לוקחים בחשבון נזק ממוני ונזק שאינו ממוני, כמו למשל נזק נפשי, כאב וסבל.

החוק אינו קובע תעריפי מינימום / מקסימום לתביעות רשלנות רפואית. וזוהי גם אחת הסיבות מדוע חשוב לפנות אל עו“ד רשלנות רפואית מנוסה. הוא ידע כיצד להילחם למענכם ולמקסם את סכום התביעה.

 רשלנות רפואית כמה כסף

להלן כמה נקודות מרכזיות שבית המשפט לוקח בחשבון בעת קביעת סכום פיצויים רשלנות רפואית:

אחוזי הנכות – אחוזי הנכות דווקא כן ניתנים לכימות באחוזים, זאת בהתאם לחוות דעת רפואית. ישנו יחס ישיר בין אחוזי הנכות לבין סכום הפיצויים. אחוזי הנכות משקפים את מידת הנזק והמוגבלות שנגרמה למטופל, וככל שיהיו גבוהים יותר כל יעלה גם הפיצוי.

גיל הנפגע – גיל הנפגע משפיע על סכום הפיצויים, אך כאן המצב מורכב ובית המשפט צריך לבחון נסיבות שונות. ככל שהנפגע צעיר יותר, כך הוא הוא יסבול מהפגיעה זמן ארוך יותר, ולכן זהו שיקול המשפיע באופן חיובי על סכום הפיצויים. לא רק הסבל עומד כאן למבחן, אלא גם הפסדי פרנסה עתידיים והוצאות הכרוכות בטיפולים במחלה. למשל אלו עשויות להיות עלויות טיפול קבועות שיזדקק להם במשך עשרות השנים שלפניו.

ומנגד, גם כאשר מדובר באנשים מבוגרים יותר, גם כאן עשויים להיות שיקולים המשפיעים באופן חיובי על סכום הפיצויים. למשל אדם מבוגר שפרנסתו נפגעה, מוגבל יותר באפשרויות למצוא אפשרויות פרנסה חדשות.

רשלנות רפואית מוות פיצוי וכו..

מסיבה זו דווקא במקרי מוות, נפסק סכום פיצויים נמוך יותר. במקרי מוות אין צורך בטיפולים עתידיים או עזרה לנפגע. אך יש צורך לדאוג לאלו התלויים בו כלכלית.

שכר הנפגע – הפגיעה בפרנסה היא אחד מהשיקולים החשובים בקביעת גובה הפיצויים. בית המשפט צריך לבחון מה היה שכרו הממוצע של הנפגע, וכיצד הפגיעה תשפיע על פרנסתו (אם בכלל). במידה ומדובר בקטינים, איננו יכולים לחזות את פרנסתם העתידית, ולכן מחשבים על פי השכר הממוצע במשק. מקרים שכאלו מתרחשים בדרך כלל כאשר מדובר על רשלנות רפואית בלידה.

נכות רפואית לעומת נכות תפקודית – בית המשפט בוחן גם את אופי הפגיעה, ישנן פגיעות הנחשבות לנכות רפואית, שאין בה פגיעה של ממש ביכולתו של הנפגע לתפקד באופן עצמאי. למשל הליך רפואי שהשאיר על גופו של הנפגע צלקות מכוערות, עדיין לא פוגע ביכולתו להתפרנס. ומנגד, ישנן פגיעות אחרות המשליכות על חיי היום יום וגורמות לנזק תפקודי – למשל ניתוח גב שהפך אדם לנכה על כיסא גלגלים. במקרים של נכות תפקודית סכומי הפיצוי גבוהים יותר.

הצורך בעזרה מצד שלישי – מקרים של רשלנות רפואית עלולים להביא את הנפגע למצב שבו הוא נזקק לעזרה מצד שלישי, כמו למשל מטפלים סיעודיים. לדוגמה ישנם מקרים של רשלנות רפואית בהיריון שהביאו לפגיעה קשה ביילוד, ובעקבות כך הוא נזקק לעזרה בכל ימי חייו. עזרה זו עולה כסף רב, והיא תבוא לידי ביטוי בסכום הפיצויים.

פיצויים בגין רשלנות רפואית

סכום פיצויים רשלנות רפואית

רוצים לדעת רשלנות רפואית כמה כסף? להלן כמה דוגמאות של פיצויים בגין רשלנות רפואית, כולם מקרים שאנו ייצגנו:

תביעה נגד רופא משפחה – 750,000 שקלים.

אבחון שגוי דימום צווארי – 450,000 שקל

איחור באבחון מחלת כליות – 750,000 ש“ח

רשלנות באבחון דלקת קרום המוח שגרמה לנזק מוחי ולאוטיזם בפעוט – 2.4 מיליון שקל

אבחון מאוחר של סרטן כיס השתן – 720,000 ש“ח

רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה – 1,450,000 שקל.

רשלנות רפואית כמה כסף

המומחים לרשלנות רפואית

במאמר זה השתדלנו להסביר חלק מהשיקולים של בית המשפט בעת חישוב פיצויים בגין רשלנות רפואית. חשוב להדגיש ששום דבר אינו שחור ולבן, והרבה תלוי ביכולת של עורך הדין לבנות את הקייס המשפטי והטיעונים המצדיקים פיצוי גבוה. כך שבשורה התחתונה עורך דיו מנוסה יכול להביא לפיצויים גבוהים יותר.

מעוניינים לדעת על רשלנות רפואית כמה כסף? ההמלצה שלנו היא לפנות לייעוץ אישי במשרדינו. לאחר בחינת המקרה נוכל לתת לכם חוות דעת לגבי סיכויי ההצלחה בתביעה וסכום הפיצויים שניתן לקבל.

אנו מטפלים במגוון תביעות רפואיות הכוללות : רשלנות בבתי חולים, רשלנות בניתוח, רשלנות באבחון התקף לב ועוד.

 

רוצים לדעת עוד? רשלנות רפואית מוות פיצוי וכו.. אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

פיצויים בגין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן