רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עלולה להוביל לתוצאות קשות, הן עבור היולדת והן עבור התינוק. רשלנות בניתוח קיסרי היא אחד המקרים של רשלנות רפואית בלידה.

ניתוח קיסרי הוא הליך רפואי להוצאת עובר. במהלך ההליך מתבצע חתך בטני על מנת להגיע לרחם ולהוציא ממנו את העובר. כמו בכל הליך רפואי יש בהליך זה סיכונים. במקרים רבים בהם מתגלה כי ישנו חשש לסיבוכים רפואיים, באמצעות ניתוח קיסרי ניתן להציל את חיי התינוק ו/או למנוע פגיעות גופניות ומוחיות קשות אשר ישפיעו על מהלך חייו.

ישנם מקרים בהם בעקבות סיבוכים המתרחשים במהלך הלידה, על הרופאים לפעול מהר ולבצע ניתוח קיסרי. אך ישנם גם מקרים אחרים בהם מראש הרופאים בוחרים לבצע ניתוח קיסרי. למשל הדבר שכיח בלידה של נשים מבוגרות, נשים הסובלות מעודף משקל או מצבים רפואיים אחרים.

כיום ישנן גם נשים רבות הבוחרות בצורה אלקטיבית לקיים ניתוח קיסרי, בגלל החשש מכאבי הלידה.

כאשר הניתוח הקיסרי מתוכנן מראש, בדרך כלל מתזמנים אותו לשבוע ה 39 להיריון. המקרים האחרים הם מקרים המתרחשים בעקבות הנסיבות במהלך הלידה שתוכננה כלידה טבעית. במהלך הלידה הרופאים מנטרים את מצבו של התינוק באמצעות טכנולוגיות שונות. במידה והם מזהים מצוקה פתאומית אצל העובר, הם עשויים להחליט על ביצוע ניתוח קיסרי.

בתחום הרפואה ישנו עיקרון חשוב של הסכמה מדעת, והפרתו היא בפני עצמה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית. אך ישנם מקרים בהם בשל הנסיבות לא ניתן להשיג את הסכמת היולדת וניתוח כזה יתבצע באופן מיידי כאשר הרופאים צריכים לקבל החלטה בזמן אמת.

במידה ומדובר בניתוח אלקטיבי, ובמידה והנסיבות מאפשרות זאת, על הרופא להסביר ליולדת את כל המשמעויות של הניתוח הקיסרי, את כל הסיכונים והסיבוכים האפשריים וגם את האלטרנטיבות הקיימות.

רשלנות בניתוח קיסרי

רשלנות בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי יכולה להיות גבי ההחלטה האם לבצע או לא לבצע את ההליך, וגם רשלנות הקשורה לאופן ביצוע ההליך.

ניתוח קיסרי הוא הליך כירורגי בעל סיכונים רבים, אך בשורה התחתונה על הרופאים לעשות שיקול של תועלת מול סיכון ולקבל את ההחלטה הסבירה. במסגרת הסיכונים יתכן כי ייגרם נזק לאם או לתינוק. חשוב להבין כי סיבוכים רפואיים עשויים להתרחש בכל הליך רפואי, ובפני עצמם הם אינם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית. אלו הם חלק מהסיכונים הקיימים.

אם כך מתי כן מדובר ברשלנות רפואית?

רשלנות רפואית נגזרת מתוך סעיף 35 לחוק הנזיקין. מקרים של אי נקיטת מידת הזהירות ו/או רמת מיומנות סבירה נחשבים למקרים של רשלנות רפואית. למשל אם הרופאים לא ביצעו ניתוח קיסרי, למרות שכל הבדיקות הראו שקיימת מצוקה של התינוק – זה עשוי להיות מקרה של רשלנות בניתוח קיסרי. גם מקרים שהם הרופאים התמהמהו בביצוע ההליך, או שההליך עצמו בוצע בצורה רשלנית.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי עלול לגרום לסיבוכים שונים, גם אצל האם וגם אצל התינוק.

אצל האם אנו יכולים לראות תופעות של דימום, זיהומים, פגיעה באיברים פנימיים, תגובות לא רצויות לחומרי ההרדמה ואף מוות. וכמובן עלולים להיות גם נזקים שונים לתינוק. אך לא כל סיבוך רפואי, טרגי ככל שיהיה, הוא בהכרח מקרה של רשלנות רפואית בלידה.

במידה וישנו חשש כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי, יש לפנות אל עורך דין מומחה לרשלנות רפואית. עורכי דין רשלנות רפואית מביאים איתם ידע עשיר בתחומים של תביעות רפואיות מסוג זה. הם יודעים כיצד לנתח את המקרה, כמובן בהתייעצות עם רופאים מומחים, ולבחון האם ישנה עילה להגשת תביעת רשלנות בניתוח קיסרי.

במידה ועורך הדין ימצא כי אופן הפעולה וקבלת ההחלטות של הצוותים הרפואיים אכן מעלה חשש כי הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית, הוא יסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים וינחה אתכם כיצד לפעול.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

משרד עורכי דין אסף אודיז

תביעות רשלנות רפואית בהיריון ובלידה דורשות עורכי דין בעלי ניסיון בתחום המשפטי-רפואי. וזהו היתרון המרכזי של משרד עורכי דין אסף אודיז. אנו בחרנו להתמקצע בתחום של תביעות רפואיות ובמהלך שנות פעילותנו הרבות רכשנו ניסיון רב והפכנו לאחד המשרדים המובילים בתחום של תביעות פיצויים רשלנות רפואית.

עד היום עסקנו באינספור תיקים מורכבים, בתחומי רפואה שונים, והגענו להישגים גדולים הכוללים גם תיקים תקשורתיים חשובים. אנו מטפלים בכל סוגי התביעות הרפואיות הכוללות: רשלנות רפואית בניתוחים, רשלנות ברפואת שיניים, רשלנות רפואית באבחון סרטן ועוד מקרים רבים.

משרד עורכי דין רשלנות רפואית אסף אודיז, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן