רשלנות באבחון סרטן

רשלנות באבחון סרטן פוגעת באופן מהותי ביעילות הטיפול והצלחתו. על פי האגודה למלחמה בסרטן, מידי שנה מאובחנים בישראל כשלושים אלף מקרים חדשים של סרטן. ומידי שנה כ 11,000 נפטרים מהמחלה. על פי האגודה למלחמה בסרטן ניתן להפחית את שיעור התמותה בכחמישים אחוז, זאת באמצעות יישום פרקטיקות של מניעה וזיהוי מוקדם.

חקר הסרטן התפתח מאוד והביא לפיתוח של טיפולים מתקדמים ויעילים. והוא גם צפוי להמשיך להתפתח. אך למרות הקדמה הטכנולוגית והיכולות של הרפואה המודרנית, עדיין ישנם כשלים ומקרים של רשלנות רפואית.

רשלנות באבחון סרטן

רשלנות רפואית באבחון סרטן מסתכמת בסופו של דבר באיחור באבחנה של גידול סרטני. למחלת הסרטן ישנה נטייה להיות מחלה אלימה. תאים סרטניים מתרבים במהירות ומביאים להתעצמות הגידול הסרטני. התאים הסרטניים יכולים גם לנדוד במחזור הדם ולשלוח גרורות סרטניות לאיברים אחרים. מייד עם גילוי סרטן יש להתחיל בטיפולים ללא שום דיחוי. קופות החולים ובתי החולים מבינים את החשיבות של טיפול מהר, וחולי סרטן זוכים לתעדוף בטיפולים הרפואיים והבדיקות. ככל שמטפלים במחלה בשלב מוקדם יותר, כך אחוזי ההצלחה גדולים יותר. אבחון מאוחר של סרטן גורם להחרפת המחלה, ובמקרים מסוימים הרפואה אינה מסוגלת להציל את החולה.

להלן כמה דוגמאות של רשלנות באבחון סרטן:

אי הפנייה לבדיקות סקר תקופתיות – על פי מדיניות משרד הבריאות וקופות החולים יש לבצע בדיקות סקר תקופתיות. ישנן בדיקות שונות והן נערכות על פי חתכי גיל ועל פי קבוצות סיכון. לדוגמה על הרופאים להיות מודעים כאשר ישנה אישה בעלת היסטוריה של מקרי סרטן שד במשפחתה. זה מעלה את הסיכון, ונדרשות בדיקות סקר תכופות יותר על מנת לזהות את הגידול בשלב מוקדם. כאשר רופא לא מפנה לבדיקות הנדרשות, זוהי בהחלט יכולה להיות רשלנות שלו. ואם הדבר הוביל לגילוי מאוחר של סרטן, הדרך לתביעת פיצויים קצרה.

התעלמות מתסמינים – הכתובת הראשונה היא בדרך כלל רופא המשפחה. אליו מגיעים עם תלונות על תסמינים שונים, ועליו גם לשאול שאלות. רופא משפחה אינו אונקולוג. הוא אינו מטפל בסרטן. אך הוא בהחלט צריך לדעת מהם הסימנים המחשידים לגידולים סרטניים, ובהתאם לכך להפנות את המטופלים לבדיקות ורופאים מומחים. אך מנגד, ישנם גם מקרים בהם רופאים מקלים ראש בתסמינים ומייחסים אותם לבעיות אחרות. לצורך הדוגמה, כאשר מטופל מתלונן על שיעול – יכולות להיות לכך סיבות שונות. זוהי יכולה להיות מחלה ויראלית, מחלת ראות כמו COPD וגם מחלת הסרטן. על הרופא לבדוק את התסמינים ולבצע שיקול דעת סביר. נכון, אין צורך להניח מראש כי כל מקרה של שיעול הוא סרטן ריאות. אך יש לבחון את המקרה לעומקו ולראות האם הרופא קיבל החלטה המבוססת על מידע ושיקול דעת, או שנהג ברשלנות לאור התסמינים.

פענוח שגוי של בדיקות – רשלנות באבחון סרטן יכולה להיות גם בעקבות פענוח שגוי של בדיקות. לצורך אבחון של סרטן הרופאים עשויים להשתמש בבדיקות שונות כמו בדיקות MRI, בדיקות CT, גסטרוסקופיה, בדיקות דם ואחרות. גם כאשר הבדיקות בוצעו בצורה הנכונה, לעתים ישנן טעויות בפרשנות ופענוח הבדיקות. למשל יתכן כי גידול סרטני שהתגלה מאוחר, כבר היה נראה לעין בבדיקות קודמות אך בגלל כשל בפענוח הבדיקה לא התגלה.

רשלנות באבחון סרטן

אבחון מאוחר של סרטן – היכן הבעיה

אבחון מאוחר של סרטן, כמו כל כשל באבחון גורם לאחד משני הדברים – או שקיימת מחלה שאינה מקבלת טיפול, וכך היא הולכת ומחריפה. או שניתן טיפול שאינו מתאים. ידוע כי הזמן הוא קריטי, וכאשר ישנו גידול סרטני חייבים לטפל בו לפני שהוא מתפשט ושולח גרורות. ישנם אפילו מקרים שבשל טעות באבחון מתבצעת כריתת אבר שלא לצורך.

במידה וישנו חשש למקרה של רשלנות באבחון סרטן, חשוב לפנות אל עו“ד רשלנות רפואית. עורך הדין יבקש את כל המסמכים הרפואיים, ויחדיו עם רופאים אונקולוגים מומחים ינתח את המקרה לפרטי פרטים ויבדוק האם הרופאים נהגו ברשלנות. בדיקות שכאלו עשויות להיות מורכבות מאוד, מכיוון שהטכנולוגיות, הידע הרפואי והמדיניות הם תמיד תחת שינוי. אם למשל בודקים מקרה של רשלנות שאירע לפני 3 שנים – עלינו לנתח אותו על פי הידע הרפואי, המדיניות והטיפולים שהיו קיימים באותה התקופה. זוהי רק דוגמה קטנה למורכבות של תביעות רפואיות.

המומחים לרשלנות רפואית

אם ישנו חשד למקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן, פנו אל עו“ד רשלנות רפואית אסף אודיז. משרדינו מביא איתו למעלה מחמש עשרה שנות ניסיון בייצוג לקוחות בתביעות רשלנות רפואית, תביעות מכל תחומי הרפואה. עו“ד אסף אודיז הוא בוגר תוכנית ”רפואה למשפטנים“ של אוניברסיטת תל אביב, והמושגים הרפואיים אינם זרים לו. וכמובן הוא עובד בשיתוף פעולה עם מיטב המומחים הרפואיים.

הייחוד של משרדינו הוא שבחרנו להתעסק ולהתמקצע אך ורק בתחום זה של תביעות רפואיות. רכשנו ניסיון רב, והגענו להישגים גדולים בתחום. אנו מציעים לכם שירות חם ויחס אישי, וכמובן את כל העזרה המשפטית בתביעות רשלנות רפואית בהיריון ולידה, רשלנות רפואית בניתוחים, רשלנות רפואית באבחון אירועים מוחיים ועוד.

אם חליתם בסרטן, וישנו חשש כי נפגעתם מרשלנות הקשורה לאבחון, כמו גם לטיפול עצמו – פנו למשרדינו לצורך ייעוץ ובדיקת המקרה.

למידע נוסף בנושאי תביעות רשלנות באבחון סרטן, ומקרים אחרים של רשלנות רפואית –  אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב שלנו.

 

רשלנות באבחון סרטן
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן