רשלנות רפואית בטיפול באירוע מוחי

לפני שנדבר על רשלנות רפואית בטיפול באירוע מוחי, קצת על אירוע מוחי במספרים:

  • על פי הסטטיסטיקות 1 מכל 5 אנשים יעבור אירוע מוחי בחייו.
  • שבץ הוא גורם התמותה השני בעולם, לאחר מחלות לב.
  • מידי שנה ישנם כ 18,000 מקרים חדשים של שבץ מוחי בישראל.
  • במידה והופיעו תסמינים מחשידים ישנו חלון הזדמנויות של כ 4.5 שעות בו ניתן להעניק טיפולים בנוגדי קרישה. אלו הם טיפולים העשויים למנוע נכויות קשות, ואף למנוע מוות.

אירועים מוחיים הם סכנה של ממש, ורשויות הבריאות בארץ ובעולם משקיעות משאבים רבים בהעלאת המודעות, מניעה ושיפור יעילות הטיפולים. למרות היעילות של מערכת הבריאות, והתרופות המתקדמות לטיפול קרישי דם, עדיין יתכנו מקרים של רשלנות רפואית אירוע מוחי.
רשלנות רפואית באירועים מוחיים עשויה לבוא לידי ביטוי בתור מקרה של רשלנות באבחון, למשל כאשר רופא אינו מייחס חשיבות לתסמינים. וגם בתור מקרים של רשלנות רפואית בטיפול ובבדיקות השונות.
רשלנות רפואית בטיפול באירוע מוחי (כמו גם רשלנות באבחון שבץ) היא דוגמה לאותם המקרים של רשלנות רפואית המביאים לתוצאות טרגיות. אירוע מוחי שאינו מטופל נכון ובמהירות עלול להסתיים בנכויות קשות ופגיעות תפקודיות בלתי הפיכות, ואף מוות.

רשלנות רפואית בטיפול באירוע מוחי

רשלנות רפואית באירועים מוחיים

אירוע מוחי הוא תוצאה של הפרעה בזרימת הדם למוח. זה עלול להתרחש בעקבות קריש דם החוסם את העורקים המובילים דם למוח – אירוע מוח איסכמי. אך זה יכול להיות גם בעקבות דליפה של כלי דם במוח – אירוע דם המורגי. כ 90% ממקרי השבץ הם מקרים של שבץ מוחי איסכמי. במקרים אלו ישנו קריש דם החוסם זרימת דם לרקמות במוח. קריש הדם יכול להיווצר במקומות שונים בגוף, לאו דווקא באזור החסימה. ומחזור הדם ייקח אותו אל המקום בו הוא גורם לחסימה.  יתר המקרים הם שבץ מוחי המורגי. במקרים אלו כלי דם מתפוצץ ודולף בתוך המוח, והם נגרמים בדרך כלל בעקבות לחץ דם גבוה.

התסמינים של אירוע מוחי מופיעים בפתאומיות. ישנה רשימה ארוכה של תסמינים היכולים לרמז כי מדובר באירוע מוחי – אלו כוללים שיתוק בחלקים מהגוף, נפילה של שרירי הפנים, קשיים בדיבור, תחושת נמלול ועוד. מוקד הפגיעה יכול להיות באזורים שונים במוח, ובהתאם לכם התסמינים עשויים להשתנות. על כולנו להיות מודעים לתסמינים, ולפנות לעזרה רפואית בדחיפות במידה וישנו חשד לאירוע מוחי.

אנשים הנמצאים בקבוצות סיכון צריכים להיות זהירים ותמיד להיות תחת מעקב. מקובל להשתמש בתרופות נוגדות קרישה בתור טיפול מונע. קבוצות הסיכון הם אנשים בגיל מבוגר, חולי סכרת, אנשים הסובלים מעודף כולסטרול, מעשנים, אנשים הסובלים מיתר לחץ דם ואלו שעברו אירוע מוחי בעבר.
זיהוי מוקדם הוא קריטי, טיפול מהיר יכול להציל חיים ולצמצם את מידת הפגיעה. זהו רגע אשר ישפיע על כל המשך חייו של מי שעובר את האירוע המוחי. כאשר ישנו חשד, יש להגיע באופן מיידי לחדר המיון. שם אתם צפויים לעבור בדיקת CT ולקבל באופן מיידי טיפול TPA בהזרקה לווריד, וטיפולים אשר נועדו לצמצם את הנזק הנוירולוגי. הזמן הוא קריטי. תביעות רשלנות רפואית אירוע מוחי בדרך כלל נוגעות לכל מה שהתרחש או לא התרחש ברגעים הללו.

רשלנות רפואית באירועים מוחיים

רשלנות רפואית בטיפול באירוע מוחי

 

בכל הנוגע לאירועים מוחיים, ישנן כמה נקודות בהן עלולים להתרחש כשלים שהם בבחינת רשלנות רפואית אירוע מוחי:

חוסר ערנות של רופא המשפחה – רופא המשפחה הוא זה המנהל מעקב שוטף אחר המצב הרפואי. הוא זה שצריך להיות ערני לגבי גורמי הסיכון, להפנות לבדיקות ורופאים מומחים. על רופא המשפחה לשאול את השאלות הנכונות, להתריע מפני גורמי הסיכון וליידע את המטופל. התעלמות של רופא המשפחה מתסמינים ואי נקיטת הפעולות הנכונות עלולים לגרום להתרחשות אירוע מוחי, ולהחרפת הנזקים של אירוע מוחי. ומנגד, פעולות נכונות של רופא המשפחה יכולות לסייע למנוע את התרחשות האירוע.

איחור באבחון אירוע מוחי – כאשר אדם מגיע לחדר המיון בעקבות תסמינים מחשידים, אך הרופאים מאחרים לזהות בזמן כי אכן מדובר באירוע מוחי. מצב שכזה עלול לגרום לנזקים חמורים, מכיוון שחלון ההזדמנויות לטיפול הוא מוגבל בזמן. מקרים רבים של רשלנות רפואית באירועים מוחיים, הם בעצם אבחון מאוחר של אירוע מוחי.

המקרים שהזכרנו הם המקרים השכיחים, מבין המקרים של רשלנות רפואית, אך יתכנו כשלים גם בביצוע בדיקות, רשלנות רפואית בטיפול תרופתי ועוד.
במידה והרופאים נהגו ברשלנות, וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל, זוהי יכולה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בטיפול באירוע מוחי. על החולה, באמצעות עורכי דינו, להוכיח כי הרופאים נהגו ברשלנות.

רשלנות רפואית אירוע מוחי

משרד עורכי דין אסף אודיז

תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית הן נישה מיוחדת של תביעות הנזיקין. הגשת תביעת רשלנות רפואית אירוע מוחי דורשת עורכי דין המנוסים בסוג זה של תביעות בעלות אופי רפואי. לצד הידע והניסיון המשפטי, נדרשת גם הכרות עם מושגים רפואיים והליכים שונים. משרדינו בחר להתמקד בנישה ייחודית זו, והפכנו לאחד המשרדים המובילים בתחום. יש לנו מעל 15 שנות ניסיון בתביעות רשלנות רפואיות הכוללות רשלנות רפואית באירועים מוחיים, לצד תביעות בכל ענפי הרפואה: רשלנות רפואית באורתופדיה, רשלנות רפואית באבחון סרטן, רשלנות רפואית התקפי לב ועוד.

 אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז. שם תוכלו למצוא מגוון תכנים מעניינים העוסקים בסוגיות של רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בטיפול באירוע מוחי
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן