רשלנות רפואית באבחון אירועים מוחיים

רשלנות רפואית באבחון אירועים מוחיים עלולה לגרום לפגיעה קשה בתפקוד המוח, דבר אשר לידי ביטוי, בין היתר, בגרימת נכויות, ואף מוות. בכל הנוגע לאירועים מוחיים, ישנה חשיבות גדולה לאבחון מהיר; זאת על מנת להעניק את הטיפול בזמן ולמנוע פגיעות קשות. זה דורש גם אחריות ותשומת לב של הציבור, על הפרט להיות מודע וערני לתסמינים ולפנות לעזרה רפואית בהקדם. ומהצד השני גם יעילות של הצוותים הרפואיים אשר יבצעו אבחנה נכונה ויפעלו במהירות. רשלנות רפואית באירוע מוחי יכולה להיות בשלב האבחוני, וזה דבר קריטי מאוד. אך היא יכולה להיות גם בהליך הטיפול והשיקום.

רשלנות רפואית באבחון אירועים מוחיים

קצת על שבץ מוחי

שבץ מוחי הוא אחד הבעיות הגדולות של הרפואה המודרנית. זהו אירוע המוביל לפגיעה עצבית בלתי הפיכה, סיבוכים ומוות. בעולם המערבי זהו הגורם העיקרי לנכות (אצל מבוגרים) והסיבה השנייה למוות. מידי שנה מתרחשים בישראל כ 18-19 אלף מקרי שבץ.

השבץ נגרם בעקבות שיבוש באספקת הדם לרקמות במוח, מה שמוביל לפגיעה בתפקודי המוח. הפגיעות יכולות להיות שונות, בהתאם לאזור במוח בהם התרחשה הפגיעה. הפגיעה נגרמת בעקבות התפתחותם של קרישי דם במוח. אנשים המאובחנים בקבוצת סיכון לשבץ מטופלים באופן קבוע עם נוגדי קרישה, דבר אשר יכול להפחית את הסיכוי להתפתחות קרישי דם.

תרופות נוגדות קרישה הם חלק מרכזי בטיפול במקרים בהם התגלו סימנים מחשידים לאירוע מוחי. ישנו חלון הזדמנויות קצר של מספר שעות בו ניתן לטפל בקרישי הדם, ובכך למנוע פגיעה קשה. זיהוי מוקדם הוא הכרחי, מקרים של רשלנות רפואית שבץ מוחי נוגעים בדרך כלל לטיפול לא נכון באותם רגעים של חלון ההזדמנויות.

התסמינים למקרים של אירוע מוחי הם רבים ושונים, וחשוב להיות ערניים להופעתם. גם במידע והופיע וחלפו, עדיין חשוב להתייעץ עם רופא ולהיבדק. בין הסימנים השכיחים ישנן תחושות נימול, שיתוק של צד אחד בגוף, תחושת חולשה בפנים, עליה בטונוס שרירים, פגיעה בחושים, צניחת עפעפיים, בעיות יציבה, חולשת שרירי הלשון, קשיים בדיבור, בעיות בשדה הראייה, בעיות קואורדינציה, בעיות יציבה, פגיעה ביכולת ההבעה וההבנה ועוד.

רשלנות רפואית באירוע מוחי

רשלנות רפואית באבחון אירועים מוחיים

ישנם תסמינים שונים המעוררים חשד לאירוע מוחי. הצעד הראשון הוא באחריות המטופל, עליו להגיע במהירות לחדר המיון ושם ייבדק. לעולם איננו רוצים להטיל דופי ברופאים, בסך הכל הם עושים עבודה מעולה, ובתנאי עבודה קשים ומלחיצים בחדרי המיון. אך יתכנו מקרים כי בהם רופאים זלזלו בטענות המטופלים ובני משפחותיהם, ולפיכך גם לא ביצעו את הבדיקות הנכונות בזמן – מה שגרם למקרה של רשלנות רפואית באבחון.

יתכנו גם מקרים שונים של חוסר תיאום בין רופאים וכשלים אדמיניסטרטיביים. הרופאים אמורים לתעד בתיק הרפואי את כל התסמינים והממצאים, אך למרות זאת לעתים קשה מאוד לבחון את הדקויות ולקבוע האם הרופאים נהגו ברשלנות.

עורכי דין רשלנות רפואית מנתחים את ההיסטוריה הרפואית ואת התיק הרפואי בעזרתם של רופאים מומחים. כך ניתן לבחון האם הרופאים נהגו בצורה סבירה או שיש כאן מקרה של רשלנות רפואית באירוע מוחי.

רשלנות רפואית באירוע מוחי

ישנם מקרים שונים של רשלנות רפואית שבץ מוחי, לאו דווקא רשלנות רפואית באבחון אירועים מוחיים. להלן שתי דוגמאות לבעיות שכיחות:

שימוש בתרופות לא מתאימות – ישנן תרופות שונות המשמשות לטיפול בקרישי דם ומניעת אירוע מוחי. לכל תרופה ישננו מכניזם פעולה מעט שונה, והרופאים צריכים לדעת איזו תרופה לתת לכל אחד, וגם אילו מינונים. אך לעתים ישנם מקרים בהם הרופאים טעו בשיקול הדעת, והטיפול התרפותי שניתן אינו תואם לתסמינים ולתוצאות הבדיקות שנערכו. מקרים קיצוניים עוד יותר הם המקרים בהם הרופאים מעניקים טיפולים תרופתיים לתסמינים עצמם, מבלי לשלול את האפשרות כי מדובר באירוע מוחי. אלו יכולות להיות עילות להגשת תביעת רשלנות רפואית.

בדיקות לא נכונות – במידה וישנו חשש לאירוע מוחי, ישנה דחיפות גבוהה לביצוע בדיקות מסוימות כמו למשל בדיקת CT מוח וכמה אחרות. ישנן עוד בדיקות נוספות שיכולות לשמש לצורך אבחון ושלילית האפשרות של בעיות אחרות. אך בתוקף הנסיבות וחלון ההזדמנויות הקצר לטפל בבעיה, ישנן בדיקות שהן יותר קריטיות ויש לבצע אותן באופן מיידי. לכן כאשר מגיעים אלינו מקרים בהם ישנו חשד לרשלנות רפואית, אנו בוחנים היטב את התיק הרפואי (בעזרתם של רופאים מומחים), ובודקים אילו בדיקות בוצעו ובאיזה סדר הן בוצעו.

רשלנות רפואית שבץ מוחי

רשלנות רפואית שבץ מוחי

לסיכום, תחת המטרייה של רשלנות רפואית באירוע מוחי, יתכנו מקרים רבים של כשלים בטיפול. זהו יכול להיות טיפול מונע לא מתאים למי שנמצא בקבוצות סיכון, רשלנות רפואית באבחון אירועים מוחיים וגם במהלך הטיפול. תוצאות של אבחון מאוחר או טיפול רשלני עלולות לגרום לתוצאות טרגיות, ובמידה והרופאים נהגו ברשלנות, יש כאן עילה להגשת תביעת פיצויים ברשלנות רפואית.

עברתם אירוע מוחי? מרגישים כי הרופאים לא העניקו את הטיפול הראוי? אין צורך למהר להסיק מסקנות, דרושה בדיקה מעמיקה. אנו מזמינים אתכם לייעוץ במשרדינו. לנו ניסיון רב בתביעות רפואיות בכל תחומי הרפואה. אנו מתעסקים בתביעות רשלנות רפואית בניתוחים, רשלנות רפואית בבתי חולים, אבחון מאוחר של סרטן, רשלנות רפואית בלידה ועוד מבחר סוגיות משפטיות-רפואיות.

רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז. שם תוכלו למצוא מגוון תכנים מעניינים העוסקים בסוגיות של רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון אירועים מוחיים
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן