רשלנות רפואית התקף לב

במאמר זה נעסוק בהיבטים המשפטיים של רשלנות רפואית התקף לב, עם דגש על רשלנות רפואית באבחון התקף לב. אך לפני הכל מצאנו לנכון להסביר באופן כללי על התקפי לב, והסימנים שיש לשים אליהם לב. מידע זה אינו מנותק מההיבטים המשפטיים ומספק את הרקע לנושא.

מה קורה בהתקף לב

התופעה ידועה בתור התקף לב, אך בשפה המקצועית היא מכונה אוטם שריר הלב.

זוהי תופעה המתרחשת בעקבות חסימה של אחד העורקים המובילים דם אל הלב, בדרך כלל בעקבות קריש דם. והסיכוי לכך גובר כאשר ישנה הצטברות של רובד שומני בדפנות העורקים (הדבר מביא להיצרות המעבר).

כאשר זרימת הדם נפסקת מתרחש התקף לב. אחריו נגרם נמק המשאיר אחריו צלקת. הצלקת הזו פוגעת ביכולת של שריר הלב לפעול באופן תקין. הוא בהחלט יכול להמשיך לפעול, אך לא בתפוקה מלאה כפי שהיה בעבר.

רשלנות רפואית באבחון התקף לב

התקף לב תסמינים

כאשר האירוע מתרחש מורגש לחץ חזק בכאב, הנמשך כ 20-30 דקות. הכאב מקרין גם לאזורים אחרים בגוף והחולה עשוי להרגיש את הכאב באזור הכתפיים, הגב, הצוואר, הידיים, הלסתות והבטן.

בנוסף תיתכן הזעה מוגברת, תחושת בחילה, קוצר נשימה, סחרחורת ואפילו הקאה ואיבוד הכרה.

התקף הלב יכול לבוא ללא סימנים מקדימים, למרות שעשויות להיות תופעות קודמות של כאבים ולחץ בחזה. התקף לב עשוי להתרחש במצב של מנוחה, פעילות מאומצת ואף התרגשות פתאומית. ולכן גם חשוב להיות מודעים לגורמי הסיכון.

אנשים הסובלים מסכרת, בעיות לחץ דם, כולסטרול גבוה, משקל יתר, חוסר בפעילות גופנית ועישון הם בעלי סיכון מוגבר ללקות בהתקף לב. כמו כן הגנטיקה משחקת תפקיד, והיסטוריה משפחתית היא גם סיבה להיות זהירים.

אבחון התקף לב וטיפול

מלבד תלונות המטופל, הרופאים בודקים את פעילות הלב באמצעות אק“ג. אמצעי זה יכול לזהות התקף לב בתחילתו, כמו גם לאבחן אירוע שהתרחש בעבר.

גם בדיקת דם היא חשובה, היא מאפשרת לזהות Troponin ואנזימים שונים הנפלטים מהלב במקרה שהייתה פגיעה ברקמותיו. וישנן גם בדיקות הדמיה נוספות כמו אקוקרדיוגרפיה או מיפוי לב.

את הנזק שנגרם ללב לא ניתן לתקן, אך ישנן אפשרויות טיפוליות שונות כמו מתן חמצן, תרופות נוגדות קרישה או ממיסות קרישי דם, צנתור וניתוח מעקפים.

כמו כן ישנם סיבוכים שנגרמים כתוצאה מהתקף הלב, וגם הם דורשים טיפול.

ולא נשכח את הצורך לאמץ אורח חיים בריא, גם אם כבר עברתם התקף לב, עדיין תרצו למנוע את ההתקף הבא.

רשלנות רפואית התקף לב

לב יש לנו רק אחד, וחשוב לשמור עליו. הלב הוא משאבת הדם של הגוף, וכך ניתן לספק דם לכל איברי הגוף ולהבטיח את פעילותו התקינה.

במידה ואדם עובר התקף לב, ישנה חשיבות לטיפול רפואי מהיר. כל עיכוב בטיפול יחמיר את הנזק הבלתי הפיך שנגרם ללב. וזה עשוי להוביל גם לנזק מוחי כתוצאה מאי הספקת חמצן למוח ואף מוות. שלא יהיה ספק, התקף לב הוא מצב חירום רפואי.

מבחינה משפטית רשלנות רפואית התקף לב, אינה שונה מכל מקרה אחר של רשלנות רפואית. כל מקרה שבו הבעיה לא מאובחנת או לא מטופלת כראוי כתוצאה מחוסר מיומנות של הרופא או אי מידת זהירות סבירה הוא מקרה התרשלות. וכאשר הרשלנות מובילה לנזק, זוהי עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

לצערנו, רשלנות רפואית באבחון התקף לב עשויה להסתיים גם בתור תביעה בשל רשלנות רפואית שגרמה למוות.

מצופה מהרופאים שיעקבו אחר מצבו הבריאותי של אדם, ובמידת הצורך כאשר ישנם גורמי סיכון יבצעו את הבדיקות הנכונות. טיפולים מניעתיים ואורח חיים בריא עשויים למנוע התקפי לב.

רשלנות רפואית באבחון התקף לב

רשלנות רפואית התקף לב

תחת המטריה של רשלנות רפואית התקף לב עשויים להיכנס מקרים רבים, החל מרשלנות של רופאים לעקוב אחר מצבו הרפואי של האדם ולשים לב לתסמינים, על מנת לתת לו טיפולים מונעים. דרך המקרים בהם הרופאים אינם מזהים את ההתקף בתחילתו ומניחים כי מדובר בבעיה רפואית אחרת, ועד מקרים שונים של רשלנות בטיפול שניתן לאחר שנקבע כי מדובר בהתקף לב.

להלן כמה דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית התקפי לב:

  • אבחון שגוי – מצב שבו הרופאים מפרשים את התסמינים כבעיה רפואית אחרת. למשל רופאים עשויים לחשוב כי מדובר בצרבת, התקף חרדה, ריפלוקס חומצי ועוד. הסבירות לאבחון שגוי עולה כאשר מדובר באוכלוסיות שפחות מועדות להתקפי לב, למשל אנשים צעירים.
  • אי ביצוע של צנתור – במידה והרופאים מזהים טרשת עורקים משמעותית, יש לבצע צנתור. זהו הליך טיפולי המונע את החסימה, כלומר מונע התקף לב. במידה והסימנים הראו כי יש לבצע את הטיפול, והוא לא בוצע, זהו יכול להיות מקרה של רשלנות רפואית.
  • רשלנות בפענוח או מעקב אחר תוצאות של בדיקות – זוהי יכולה להיות רשלנות בפענוח בדיקות דימות, רשלנות בפענוח בדיקות דם או כל סוג של בדיקה אחרת. כמו גם רשלנות במעקב אחר תוצאות הבדיקות.

מקרי רשלנות יכולים להתרחש לכל אורך שרשרת הטיפול, וזה כולל רופא משפחה, אחיות, פרמדיקים, לבורנטים וכו‘.

מה עושים במידה והייתה רשלנות רפואית ?

אם ישנו חשש למקרה רשלנות רפואית באבחון התקף לב, יש לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית על מנת לבחון את המקרה ולהגיש את התביעה.

עורך דין רשלנות רפואית מומלץ אסף אודיז, עומד בראש משרדי עורכי דין העוסק רק בתחום זה, ולכן מביא איתו ניסיון מקצועי יקר ערך. אנו מטפלים בכל סוגי הרשלנות הרפואית לרבות רשלנות רפואית באורתופדיה, טעות באבחון סרטן, רשלנות רפואית עיניים, רשלנות רפואית באירוע מוחי ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של המומחים לרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית התקף לב
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן