רשלנות רפואית באונקולוגיה

רשלנות רפואית באונקולוגיה היא אינה דבר שתרצו לפגוש. ואם נדייק, גם איננו מייחלים לפגישה עם רופא אונקולוג. תחום האונקולוגיה הוא התחום העוסק בגידולים, ובפרט מחלת הסרטן; מחלה שכולנו מקווים לא לפגוש.

אך לצד איחולי הבריאות, בפועל מחלת הסרטן היא מחלה שכיחה הפוגעת באנשים רבים. החדשות הטובות היא שהרופאה מתקדמת ומשתפרת מרגע לרגע, ומביאה לנו חידושים ביכולת לזהות מוקדם, למנוע ולהעניק טיפולים יעילים.

ולצד היכולות המתקדמות והמסירות של הרופאים, יתכנו גם מקרים של רשלנות רפואית אונקולוגיה. לדוגמה רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס או רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה. אלו הן רק שתי דוגמאות, אך שיהיה ברור כי הרשלנות עלולה להתרחש בכל סוג של גידול.

הרשלנות הרפואית יכולה גם להתרחש בשלבים שונים של זיהוי וטיפול במחלה:

רשלנות באבחון סרטן – לפני שמטפלים במחלה, צריך לאבחן אותה. סרטן ממאיר הוא מחלה הגדלה, מתפשטת ומחמירה – וככל שהיא מתפשטת, כך הטיפול במחלה הופך להיות מסובך יותר. ולצערנו הרב אף עשוי להיות בלתי אפשרי.

לא כל גילוי מאוחר של סרטן הוא בהכרח תולדה של רשלנות רפואית. אך יתכנו מקרים כי רופאים התעלמו מסימנים מחשידים, ולא הפנו את המטופל לביצוע הבדיקות הנדרשות. או אולי מקרים בהם תוצאות הבדיקות לא פוענחו בצורה הנכונה.

רשלנות רפואית בטיפול בסרטן – רשלנות רפואית באונקולוגיה יכולה להיות גם רשלנות בטיפול עצמו. למחלת הסרטן ישנם טיפולים שונים, כל טיפול מתאים לנסיבות אחרות. במסגרת הטיפולים המקובלים ישנם ניתוחים להסרת גידולים, הקרנות, טיפולים כימותרפיים, טיפולים ביולוגיים ועוד.

כך שבשורה התחתונה הרשלנות יכולה להיות רשלנות רפואית בניתוח, רשלנות רפואית בטיפול התרופתי או בכל הליך רפואי שידרש.

רשלנות רפואית במעקב – מחלת הסרטן היא התמודדות לא קלה, וגם מי שהבריא מהמחלה נדרש למעקב על מנת לוודא שהסרטן לא חוזר. על הרופאים להמשיך לבצע מעקב ולשלוח את המטופלים לבדיקות תקופתיות. כבר ראינו תביעות רשלנות רפואית בסרטן הקשורות לנושאי המעכב אחר המחלה.

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה

רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

סרטן בלוטת התריס שכיח יותר בקרב נשים, ורוב המקרים מאובחנים לאחר גיל 30. אצל גברים הסרטן בדרך כלל מאובחן לאחר גיל 60.

ישנם סוגים שונים של סרטן העשויים לפגוע בבלוטת התריס, כאשר השכיח ביותר הוא גידול פפילארי. כשבעים עד שמונים אחוז ממקרי בסרטן בבלוטת התריס הם הסוג הזה. וישנה נחמה מסוימת בכך שהוא מתפתח באטיות והוא קל לטיפול (עד כמה שטיפול בסרטן יכול להיות קל).

ישנה חשיבות גדולה לזיהוי סוג הסרטן אשר מופיע בבלוטת התריס, מכיוון שעבור כל גידול סרטני ישנו צורך בטיפול אחר. זיהוי לא נכון יביא למתן טיפול שאינו מתאים והגידול לא מגיב אליו. וזו כמובן יכולה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס.

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה

סרטן הלימפה הוא שם כללי לגידולים סרטניים שונים היכולים להופיע במערכת הלימפה. ובמקרים מסוימים הגידולים מופיעים בלימפוציטים (תאי הדם הלבנים), ולכן נחשב כסרטן הדם.

בעבר הגידולים הסרטניים של בלוטת הלימפה סווגו לשתי קבוצות:  לימפומות הודג‘קין – סרטן מופיע בקשרי הלימפה. ולימפומה שאינה הודג‘קין המתייחסת לכל המקרים האחרים.היום ארגון הבריאות העולמי מסווג את את סרטן הלימפה לחמש קבוצות (על פי סוגי התאים בהן הן פוגעות).

גם כאן ישנה חשיבות גדולה לאבחון מדויק של סוג הסרטן, שיטות הטיפול שונות. וכל מקרה של רשלנות באבחון רפואי יכול לגרום נזק רב למטופל..

רשלנות רפואית באונקולוגיה

רשלנות רפואית באונקולוגיה

אחת השאלות החשובות היא לפי מה נקבע סכום הפיצויים במקרה של אבחון מאוחר סרטן.

אין כאן נוסחה מדעית שמאפשרת לחזות מראש מה יהיה סכום הפיצויים, אך השיקולים של בית המשפט לוקחים בחשבון את מידת הנזק שנגרם לחולה – מידת הנזק נמדדת במידה רבה על פי סיכויי ההחלמה (כלומר כיצד נפגעו לרעה שיעורי ההחלמה בעקבות הגילוי המאוחר).

וגם כאן כל מקרה שונה, גם בגלל סוג הסרטן ולפעמים אפילו בגלל התגובה השונה של כל חולה לטיפולים.

השופטים יבחנו את שלב המחלה, על סמך חוות הדעת הרפואית כמובן. השיטה המקובלת בתחום האונקולוגיה היא TNM.  זוהי שיטת הערכה בה משתמשים הרופאים, והיא בוחנת את הגודל וההתפשטות של המחלה.

אם נצליח להוכיח בבית המשפט כי הסרטן אשר התגלה בשלב הגרורתי יכול היה להתגלות בשלב מוקדם יותר אילולא התרשלו הרופאים, נוכל לנצח בתביעת הפיצויים.

אך נזכיר שלא כל תביעות הרשלנות הן בהקשר זה של אבחון מאוחר.

רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

אם חליתם בסרטן, ואתם חוששים כי התרחשה רשלנות רפואית באבחון המחלה או בכל שלב אחר של הטיפול במחלה, כדאי לפנות לייעוץ משפטי. זכרו כי לא תמיד טיפולים רפואיים מצליחים, וגם סיבוכים שונים עשויים להתרחש – וכל אלו הם אינם הוכחה לרשלנות. יש לבצע בירור מעמיק. ולצערנו זה עשוי להגיע לכדי תביעה בשל רשלנות רפואית שגרמה למוות.

ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. אנו מביאים איתנו ניסיון של כחמש עשרה שנה בתביעות רפואיות מכל הסוגים, לרבות רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית התקפי לב, רפואה אסתטית, רשלנות רפואית באורתופדיה  ועוד.

עורך דין רשלנות רפואית סרטן  – עקבו אחרינו גם בערוץ היוטיוב

 

רשלנות רפואית באונקולוגיה
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן