רשלנות רפואית תסמונת אשרמן

מקרים של רשלנות רפואית תסמונת אשרמן הם במסגרת רשלנות רפואית בהיריון ובלידה. תסמונת אשרמן ברוב המקרים עלולה להתרחש אצל נשים שעברו הפלה או הוצאת שליה שלא השתחררה. אך יתכנו גם מקרים אחרים הגורמים לתסמונת כמו ניתוח להסרת שרירן ברחם, ניתוח קיסרי, סיבוכים כתוצאה משימוש בהתקן תוך רחמי ואף דלקות באגן.

מקרי הרשלנות הרפואית יכולים להיות קשורים להליכים הרפואיים אשר גרמו להופעת התסמונת, אך גם מקרים של רשלנות רפואית באבחון תסמונת אשרמן. דבר המביא להחרפת הנזק.

אם את סובלת מתסמונת אשרמן, ומתעורר חשש כי היה כאן מקרה של רשלנות רפואית, חשוב להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית ולבחון האם ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית באבחון תסמונת אשרמן

מהי תסמונת אשרמן

תסמונת אשרמן היא תופעה של צילוק בחלל הרחם, העשוי לגרום להידבקות דפנות הרחם. התופעה קרויה על שמו של הגניקולוג הישראלי יוסף אשרמן אשר אפיין אותה.
תסמונת אשרמן נגרמת בעקבות טראומה לרחם, לצורך הדוגמה זו טראומה העלולה להיגרם במהלך גרידת רחם. תסמונת אשרמן תבוא לידי ביטוי בהפרעות וסת, היא יכולה לגרום להפלות ובאופן כללי לפגוע בסיכוי להרות.

הסימנים המחשידים לתסמונת אשרמן יכולים להיות ירידה בכמות הדימום במהלך הווסת, או הפסקה מוחלטת של הדימום. התופעה גורמת לחסימה של הרחם, ולכן היא יכולה להיות מלווה בכאבים במהלך הווסת ותהליך הביוץ.

אם עברת טראומה לרחם, כמו למשל הפלה, ניתוח קיסרי או בעיה אחרת, והופיעו הסימנים המחשידים, חשוב להיבדק. האבחנה מתבצעת בדרך כלל באמצעות היסטרוסקופיה (החדרת סיב אופטי אל תוך הרחם). זוהי נחשבת לבדיקה המהימנה ביותר לגילוי תסמונת אשרמן. בדיקות הורמונליות אינן נחשבות ליעילות, הן עשויות לצאת תקינות למרות התסמונת. ישנן גם בדיקות אחרות שניתן לבצע.

רשלנות רפואית תסמונת אשרמן

כאשר מדברים על רשלנות רפואית תסמונת אשרמן, אנו מדברים על מגוון מצבים של רשלנות רפואית בהיריון ולידה אשר יכולים לגרום להופעת הצילוק וההידבקות ברחם. כמו גם מצבים של רשלנות באבחון תסמונת אשרמן.

גם כאשר ההיריון הסתיים בהצלחה, עדיין על הרופאים לעקוב אחר הרחם ולוודא שלא נשארו בו שאריות שליה. כל רשלנות, כמו אי ביצוע בדיקות, או רשלנות בטיפול בשאריות השליה או כל תוכן הריוני ברחם, עלולות לגרום בסופו של דבר להופעת התסמונת.

אך לא כל מקרה של שאריות שליה ו/או תסמונת אשרמן הוא בהכרח תוצאה של רשלנות רפואית. לפני שמגישים תביעה, בודקים זאת באמצעות רופאים מומחים הבוחנים את התיק הרפואי. הרופאים מנתחים את כל הבדיקות שנעשו, אבחנות הרופאים וההליכים שבוצעו. וכך הם חווים את דעתם המקצועית לגבי היתכנותה של רשלנות רפואית. במידה והממצאים מראים כי הרופאים אכן נהגו ברשלנות, ניתן להגיש תביעת פיצויים רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון תסמונת אשרמן

כאשר אנו מדברים על רשלנות רפואית באבחון תסמונת אשרמן, אנו בדרך כלל עוסקים במקרים בהם הרופאים ביצעו טיפול רשלני אשר הוביל להתפתחות התסמונת. לצערנו היו מקרים בהם רופאים זלזלו בממצאים, ולא ערכו את כל הבדיקות הנדרשות. וכך שחררו לביתן נשים לאחר לידה שנותרו עם שאריות שליה ברחם.

שאריות השליה גרמו לטראומה קשה ברחם, ובעקבות כך נוצרה תסמונת אשרמן ונפגעה הפוריות. אלו הם מצבים שעם מעט יותר תשומת לב של הרופאים ניתן היה למנוע נזק כבד. אם ניתן להוכיח כי הרופאים פעלו בניגוד לפרקטיקות המקובלות ובניגוד לשיקול הדעת הסביר, זוהי עשויה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית תסמונת אקרמן.

מקרי רשלנות רפואית בתסמונת אקרמן

  • אי הסכמה מדעת – אי הסכמה מדעת היא אחד המקרים של רשלנות רפואית. למעשה זהו מקרה יוצא דופן בו ניתן להגיש תביעת פיצויים ללא הוכחת נזק. על הרופאים חלה החובה ליידע את המטופלים על ההליך הרפואי והסיכונים הקיימים בו, כמו גם האלטרנטיבות אם ישנן. אם בוצע תהליך גרידה, ללא הסכמה מדעת, זוהי עשויה להיות עילה להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית.
  • רשלנות רפואית בהליך רפואי. תסמונת אשרמן יכולה להתבצע כתוצאה מביצוע רשלני של פעולות עדינות כמו גרידה. רירית הרחם היא דבר רגיש מאוד, ואם נגרם נזק יש לבחון האם הרופא היה בעל המיומנות הדרושה וביצע אותו על פי הפרקטיקות המקובלות ורמת הזהירות הסבירה.
  • איחור באבחנה. כאשר התסמונת מופיעה בגלל אי אבחון של בעיות כמו שאריות שליה. ומתגלה רק כאשר שארית השליה גורמת לסיבוכים.

רשלנות רפואית תסמונת אשרמן

תביעת רשלנות רפואית

אם ישנו חשש לתסמונת אשרמן, כמו גם כל בעיה רפואית אחרת בהיריון ובלידה שמקורה רשלנות רפואית, פנו לייעוץ. משרד עורכי דין רשלנות רפואית אסף אודיז הוא הכתובת לטיפול בתביעות רפואיות.

משרדינו מביא ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתביעות רשלנות רפואית. אנו עוסקים בייצוג נפגעים בכל תחומי הרפואה, ויש לנו ניסיון עשיר והצלחות רבות בתחום.

מלבד תביעות רשלנות רפואית בלידה, אנו מתעסקים בכל ענפי הרפואה הכוללים רשלנות רפואית באורתופדיה, רשלנות רפואית באבחון סרטן, רשלנות רפואית באירועים מוחיים ועוד.

לעזרה וייעוץ פנו אלינו. אנו מעניקים שירות מסור מכל הלב ועומדים לשירותכם גם ברגעים הקשים בהם נפגעתם פיזית ונפשית כתוצאה מהליכים רפואיים רשלניים כמו רשלנות רפואית בניתוח קיסרי או בכלל רשלנות רפואית בהריון ולידה.

עקבו אחרינו גם ברשתות החברתיות.

 

רשלנות רפואית תסמונת אשרמן
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן