רשלנות רפואית באבחון סרטן השד

רשלנות רפואית באבחון סרטן השד היא בעצם אבחון מאוחר סרטן השד או אבחון שגוי, וזה מביא לטיפול שאינו מתאים והחמרת המחלה. אבחון מוקדם הוא הדאגה העיקרית בכל סוג של סרטן, אך רשלנות רפואית סרטן השד יכולה להתחרש בכל אחד משלבי הטיפול.

במידה וישנו חשש כי במקרה שלך הייתה רשלנות רפואית סרטן השד, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי באמצעות עורך דין מומחה לרשלנות רפואית. עורך הדין יבדוק את התיק הרפואי, בעזרתם של רופאים מומחים, ויבדוק האם אכן יש כאן עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בסרטן.

רשלנות רפואית סרטן השד

הסבר קצר על סרטן השד

סרטן השד מזוהה בעיקר עם נשים, והוא אכן סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים. אך הוא בהחלט יכול להופיע גם אצל גברים אך בסבירות נמוכה יותר. על פי הסטטיסטיקות אחת מתשע נשים תחלה בסרטן השד.

המחלה מאופיינת בגידול סרטני באזור השד, אך גרורותיו יכולות להגיע לאיברים שונים בגוף. ישנם סוגים שונים של סרטן השד, כאשר קרצינומה נחשב לסוג השכיח ביותר. הסרטן מתחיל בשד, אך משם מתפשט לקשרי הלימפה של בית השחי, מחזור הדם וכל איברי הגוף החיוניים. זיהוי מוקדם הוא קריטי – השד אינו איבר חיוני וגידול בשד (ללא גרורות) אינו נחשב למצב מסכן חיים.

התסמין המרכזי והראשוני הוא הופעת גוש בשד. אמנם לא כל מקרה של גוש בשד מעיד על סרטן, יתכנו גם גידולים שפירים או ציסטות, אך תמיד חשוב להיבדק. סימנים נוספים יכולים להיות שינויים במראה העור באזור השד, שינויים בצורת השד, הפרשות דמיות מהפטמה, קילופי עור בפטמה, קשריות לימפה מוגדלות בבית השיחי.

כיום עומדות לרשותנו בדיקות מתקדמות, כמו ממוגרפיה ואולטרה סאונד, המאפשרות גם גילוי של גידולים קטנים שאינם מורגשים ואינם גורמים לתסמינים. זיהוי מוקדם שכזה יכול להביא להליך ריפוי קצר ומהיר.

במדינת ישראל ישנם שירותי רפואה מתקדמים, ובמסגרתם ישנה גם מודעות גבוהה לזיהוי מוקדם ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים לזיהוי וטיפול במחלה. בזכותם שיעורי ההחלמה בישראל הם מהגבוהים בעולם המערבי. אלו הן חדשות מעודדות, אך למרות זאת ישנם מקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן השד או רשלנות רפואית בטיפול עצמו.

רשלנות רפואית באבחון סרטן השד

אחד הכלים החשובים לצורך אבחון סרטן השד הוא בדיקות הממוגרפיה. בדיקות אלו יעילות מאוד, אך אינן מושלמות. הן עשויות לפספס גושים קטנים, וזוהי הסיבה מדוע חשוב לבצע אותן בצורה תקופתית.
קופות החולים שולחות נשים מגיל 50 לעשות את הבדיקה אחת לשנה. נשים מעל גיל 40 נשלחות לבדיקות כאשר יש במשפחתן היסטוריה של סרטן השד. מדיניות הבריאות עובדת על פי מודלים סטטיסטיים המראים כי הסבירות גבוהה יותר בחתכי גיל אלו, אך גם נשים צעירות חשופות לסיכון ועליהם לבצע בדיקות מיוזמתן.

בדיקת הממוגרפיה עשויה לגלות ממצאים שאינם וודאיים, ובמקרים אלו נהוג לבצע בדיקות אולטראסאונד. לרופאים כלים רבים בהם הם עשויים להשתמש והם כוללים גם בדיקות דם, ביופסיה ובדיקות נוספות על מנת לאבחן את סוג הגידול, גודלו ומיקומו – כל אלו ישפיעו על הטיפול.

אבחון מאוחר סרטן השד יכול להיות כאשר נשים לא נשלחות לבדיקות הממוגרפיה התקופתיות, נשים שלא אובחנו כמשתייכות לקבוצת סיכון, ניתוח רשלני של תוצאות בדיקה, טעויות טכניות בבדיקה ועוד. אך חשוב לזכור כי אבחון מאוחר סרטן השד הוא לאו דווקא תוצאה של רשלנות רפואית. הרפואה מתקדמת מאוד, והרופאים והרדיולוגים עושים כמיטב יכולתם, אך לא תמיד ניתן לזהות כל גידול בזמן.

אבחון מאוחר סרטן השד

אבחון מאוחר סרטן השד

רשלנות רפואית סרטן השד יכולה להתחיל בשלבים מאוד מוקדמים, ובכך להביא לאבחון מאוחר. נשים הנמצאות בקבוצות סיכון זקוקות למעקב מיוחד, ובאחריותם של הרופאים לזהות את הנשים הנמצאות בקבוצת הסיכון. סל הבריאות מכיר בכך שישנן נשים בעלות סיכון גבוה יותר, והן זכאיות לבדיקות MRI אחת לשנה החל מגיל 30. ישנם אפילו מקרים בהן שוקלים כריתת שד מניעתית.

על הרופאים להפנות נשים המדווחות על היסטוריה משפחתית לבדיקות גנטיות וייעוץ גנטי, ולהציג בפניהן אופציות לאבחון מוקדם. שימו לב כי על הרופאים ליידע את הנשים גם לגבי בדיקות אפשריות, גם כאשר אינן נכללות בסל הבריאות או שהנשים אינן זכאיות לבדיקות אלו במסגרת המדיניות של משרד הבריאות.

במידה ומטופלת דיווחה על היסטוריה משפחתית, והרופא לא הפנה אותה לבדיקות המתאימות, זוהי נחשבת לרשלנות רפואית. למעשה על הרופא מיוזמתו לשאול נשים לגבי רקע משפחתי ומאפיינים שונים של אורח החיים (עישון, עיסוק בפעילות גופנית וכו‘).

רשלנות רפואית באבחון סרטן השד

רשלנות רפואית סרטן השד

במקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן השד או רשלנות בטיפול, כמו למשל רשלנות רפואית בניתוח להוצאת גידול, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית. תביעות מסוג זה אינן פשוטות. אלו הן אינו תביעות נזיקין רגילות, והן דורשות עו“ד המנוסה בסוג זה של תביעות רפואיות. זהו תחום הדורש גם ידע משפטי, וגם הכרות עם פרוצדורות רפואיות, בדיקות, תרופות ועוד.

אם אובחנת בסרטן השד, ועולה החשש כי מדובר באבחון מאוחר בעקבות רשלנות של רופאים, פני למשרדינו. בעזרתם של מומחים רפואיים והניסיון שלנו בתחום, אנו נבחן האם ישנה עילה להגשת תביעת פיצויים ברשלנות רפואית.

רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית באבחון סרטן השד
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן