רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם

רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם עלולה לפגוע ביעילות הטיפול. ישנם סוגים שונים של סרטן הדם, וההתמודדות איתם מאתגרת את עולם הרפואה. כמו תמיד אבחון מוקדם מסייע לייעל את הטיפול. ולא רק אבחון מוקדם, זהו חייב להיות אבחון מדויק. ישנם סוגים שונים של סרטן הדם, ולכל אחד מנגנון פעולה שונה – בהתאם לכך גם הטיפולים.

כל מקרה של אבחון מאוחר סרטן, אבחון שגוי או כשל בהליכים רפואיים הקשורים למחלה, עשוי להיות עילה להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית.

מהו סרטן הדם (לוקמיה)

לפני שנדבר על רשלנות רפואית סרטן הדם, קצת רקע רפואי על המחלה.

תאי הדם בגופנו נוצרים במח העצם, זוהי רקמה ספוגית הנמצאת בתוך העצמות. ישנם סוגים שונים של תאי דם:

תאי דם אדומים – אלו תאי הדם המעניקים לדם את צבעו האדום. תפקידם הוא הספקת חמצון לרקמות. הם מביאים חמצן שנספג בריאות אל תאי הגוף, ומסלקים את הפחמן הדו חמצני מהתאים.

תאי דם לבנים – תאי דם אלו הם חלק מהמערכת החיסונית של הגוף. הם מגיבים כאשר גוף זר חודר לגוף, כמו למשל חיידק או נגיף.

טסיות דם – טסיות הדם קשורות לקרישת הדם. כאשר ישנו רקמה פגועה, טסיות הדם נדבקות זו לזו ויוצרות את תהליך ההגלדה של הרקמה.

לכל תאי הדם ישנה חשיבות למערכת הנפלאה שנקראת גוף האדם. מחלות שונות יכולות להשפיע על הרכב הדם, ולכן גם בדיקות דם הן כלי חשוב עבור דיאגנוזה רפואית.

כאשר ישנו סרטן הדם, תאי הדם הופכים להיות סרטניים ומתחלקים ומתרבים ללא שום בקרה. דבר המשפיע על תאי הדם הבריאים, ובכך משליך על כל תפקודי הגוף התלויים במערכת דם תקינה.

ישנם סוגים שונים של לוקמיה הנבדלים לפי סוג התא שהופך לממאיר, וגם לפי מהירות ההתפתחות של המחלה. הבחנות אלו חשובות מאוד לצורך הטיפול הרפואי, וכמובן שהן רלוונטיות גם רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם. אך לא נעמיק בנושאים אלו כרגע.

רשלנות רפואית סרטן הדם

טיפול בסרטן הדם

כמו כל סוגי הסרטן, הזמן הוא קריטי – ככל שהמחלה תאובחן בשלב מאוחר יותר, כך יהיה יותר קשה לטפל בה. הטיפולים בסרטן הדם עשויים לכלול כימותרפיה, אשר נחשבת לצורת הטיפול העיקרית בסרטן הדם, כמו גם בסוגי סרטן אחרים. כמובן שישנם סוגים שונים של טיפולים כימותרפיים, וגם רשימה ארוכה של תופעות לוואי. ישנם גם טיפולים תרופתיים אשר נועדו לשבש תהליכים בתפקוד התאים הסרטניים, ובכך לחסלם. אך טיפולים אלו אינם מתאימים לכל מצב.

גם רדיותרפיה היא אחד הטיפולים המקובלים, באמצעות קרינה ניתן לפגוע בתאי הסרטן.

מחלת הסרטן היא אחד האיומים הגדולים על בריאות העולם, ובהתאם לכך ישנם מחקרים רבים ופיתוחים של טיפולים חדשים. לכן ישנם טיפולים נוספים כמו אימונותרפיה, תאי חיסון מהונדסים ועוד.

רשלנות רפואית סרטן הדם בדרך כלל נוגעת לאבחון מאוחר של סרטן, אך זוהי יכולה להיות גם רשלנות לכל אורך הטיפול.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם

התסמינים אשר יכולים להעלות חשד כי אדם סובל מסרטן הדם כוללים חום, הזעות בלילה, פצעים ודימומים, כאבי בטן ונפיחות כתוצאה מטחול מוגדל, זיהומים נשנים, ירידה במשקל, עייפות, כאבי מפרקים ועצמות וכתמים אדומים מתחת לעיניים. מקרים של לוקמיה אקוטית באים לידי ביטוי בהתדרדרות מהירה במצב הבריאותי הכוללת אבדן שליטה על שרירים, פגיעה ביכולות הקוגניטיביות, הפרעות למערכת העיכול ועוד.

כאשר אדם סובל מתופעות בריאותיות חריגות עליו לגשת אל רופא המשפחה לצורך אבחון ראשוני. על רופא המשפחה לשים לב לכל התסמינים ובהתאם לכך להפנות את המטופל לביצוע בדיקות נוספות ולרופאים מומחים. אם רופא המשפחה לא יהיה ערני לתסמינים, ולא יפנה את המטופל אל רופאים מומחים, הדבר יביא לאבחון מאוחר. מקרים שכאלו עשויים להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם.

גם כאשר רופא המשפחה ערני וממהר לשלוח את המטופל לביצוע הבדיקות ולהתייעצות עם רופאים מומחים, עדיין יתכנו כשלים. לצורך האבחון עשויות להתבצע בדיקות דם, ביופסיה, בדיקת נוזל עמוד שדרה, צילום רנטגן ועוד. בכל אחד מהשלבים הללו עשוי להתבצע איזה כשל ויתכן כי זו רשלנות רפואית סרטן הדם.

רשלנות רפואית סרטן הדם

כל מקרה בו נגרם לאדם נזק כתוצאה מטיפול אי רפואי או אי מתן טיפול רפואי יכול להיות עילה להגשת תביעת פיצויים. תביעות רשלנות רפואית ניתן להגיש נגד בתי חולים, רופאים, אחיות, קופות החולים וכו‘. אך באותה הנשימה חשוב להגיד כי לא כל מקרה שעשוי להיראות לכם כמו רשלנות רפואית הוא אכן רשלנות.

יש לזכור כי הרפואה אמנם מתקדמת אך אינה מושלמת. לא תמיד היא מצליחה לזהות מחלות בזמן, ולא תמיד מצליחה לתת את הטיפול הדרוש. חשוב לבחון את הנושא בצורה זהירה ויסודית, ובעזרתם של רופאים מהתחום האונקולוגי.

עורך דין רשלנות רפואית צריך להוכיח לא רק קיומה של רשלנות, אלא גם נזק שנגרם כתוצאה מאותה הרשלנות. סוגיות שכאלו עשויות לאתגר את מערכת המשפט. אין מדובר בתביעות נזיקין רגילות, אלא תביעות המיועדות לעורכי דין המנוסים בתחום הרפואי.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם

משרד עורכי דין אסף אודיז

סרטן הדם היא אינה מחלה שניתן להקל בה ראש, ואנו קודם כל רוצים לשלוח לכם חיזוק במלחמה נגד המחלה. אך במידה וישנו חשש כי משהו בהליך האבחון או הטיפול במחלה התנהל בצורה רשלנית, אנו עומדים לשירותכם ומעניקים סיוע בהגשת תביעת רשלנות רפואית. משרדינו נחשב לאחד המומחים הגדולים ביותר בארץ לתחום של תביעות רפואיות. הסיבה לכך פשוטה, בחרנו להתמקצע אך ורק בנושא הזה. וכך רכשנו ניסיון עשיר בתביעות רפואיות הנוגעות לכל ענפי הרפואה. בין היתר טיפלנו בתביעות רשלנות רפואית באבחון סרטן ריאות, רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית באירועים מוחיים, רשלנות רפואית בגניקולוגיה ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עורך דין לענייני רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם |רשלנות רפואית סרטן הדם

רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן