רשלנות רפואית חומצה פולית

במסגרת המקרים של רשלנות רפואית בהיריון, ישנם מקרים של רשלנות רפואית חומצה פולית. כלומר מקרים בהם ישנו חשד כי נגרם נזק לתינוק בגלל מחסור בחומצה פולית, והרופאים לא הדריכו את האם לגבי חשיבות החומצה הפולית. במקרים אלו זוהי יכולה להיות עילה להגשת תביעת פיצויים ברשלנות רפואית.

מהי חומצה פולית

ויטמינים מסוג B הם ויטמינים חשובים מאוד לצורך תפקודי הגוף. הם משמשים לצורך בניית תאים, הם חיוניים להתפתחות מערכת העצבים וחילוף החומרים בגוף. חומצה פולית היא למעשה וויטמין מקבוצת B והיא מסומן כוויטמין B9.

חומצה פולית חיונית מאוד, בעיקר בזמן ההיריון. הוכח כי מחסור בחומצה פולית עלול לגרום למומים מולדים בעובר. אלו עשויים להיות מומים במוח וחוט השדרה, אך גם מומים בלב ומערכת העיכול. אין לזלזל בחשיבותה של החומצה הפולית. הנזקים הנגרמים כתוצאה ממחסור בחומצה פולית עלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים הכוללים לא רק מומים קשים, אלא גם תמותה של עוברים ותינוקות.

המחקרים הוכיחו כי ניתן למנוע מומים רבים בזכות הקפדה על רמה נכונה של חומצה פולית בגוף. יש להקפיד על כך כבר מהרגעים הראשונים של ההיריון. כמה מוקדם? ובכן התעלה העצבית של עמוד השדרה מתחילה להתפתח כבר ביום ה 18 לאחר ההפריה. יש כאן בעייתיות גדולה מכיוון שנשים רבות מגלות את ההיריון בשלב מאוחר יותר.

ההמלצה, כאשר ההיריון מתוכנן, היא להתחיל את צריכת החומצה הפולית כשלושה חודשים לפני ההיריון. החשיבות הגדולה של החומצה היא בעיקר בשלושת החודשים הראשונים של ההיריון, אך ההמלצה היא לקחת אותה לכל אורך תקופת ההיריון.

נטילת חומצה פולית חשובה מאוד, היא יכולה להפחית את הסיכוי להופעת מומים מולדים באופן משמעותי. אך יש לזכור כי לא כל מום מולד או בעיה בהיריון הם תוצאה של מחסור בחומצה פולית.

רשלנות רפואית ספינה ביפידה

רשלנות רפואית ספינה ביפידה

ספינה ביפידה היא אחת הבעיות המרכזיות המזוהות עם מחסור בחומצה פולית. והנושא הזה עולה שוב ושוב בתביעות רשלנות רפואית חומצה פולית, כמו גם בהקשר של תביעות הולדה בעוולה.

ספינה ביפידה נקראת בעברית שדרה שסועה. זהו פגם המתבטא בפתח בחוליה של עמוד השדרה, ודרכו ישנו בלט של עצבי חוט השדרה. הפתח יכול להיות ביותר מחוליה אחת. הסובלים מהבעיה צפויים לסבול מנכויות קשות בכל ימי חייהם. לצד הפגיעות המוטוריות הם צפויים לסבול מפיגור שכלי.

אין שום הליך רפואי אשר יכול לרפא את המחלה. אך באמצעות הליכים כירורגיים ניתן להפחית את חומרת המחלה. יש לבצע אותם מיד לאחר הלידה, ואף במהלך ההיריון.

שדרה שסועה ניתנת לאבחון באמצעות בדיקת אולטראסאונד, דבר המאפשר להורים לקבל את ההחלטה האם להפיל את העובר. על פי פסיקת השופטת דבורה ברלינר, ספינה ביפידה היא מקרה קשה עליו ניתן לומר ” "נוח לו שלא נברא מאשר שנברא“. ובמידה והצוות הרפואי התרשל בגילוי המום, ההורים יהיו זכאים לפיצויים על הולדה בעוולה.

עילות לתביעות רשלנות רפואית ספינה ביפידה

במקרים רבים מדובר בתביעת רשלנות רפואית חומצה פולית, כלומר כאשר האם לא קיבלה את ההנחיות לקחת את התוסף.
רשלנות רפואית באבחון. כאשר לא התבצעו בדיקות או שהיה פענוח לקוי של בדיקות אשר היו אמורות לגלות את הבעיה.
כל טיפול רשלני בהליכים רפואיים הקשורים למחלה. למשל אם הוחלט לבצע הליך כירורגי בעובר, או מייד לאחר הלידה, גם כאן עשויים להתרחש מקרים של רשלנות רפואית הגורמת לסיבוכים נוספים.

רשלנות רפואית חומצה פולית

לעולם הרפואה אין ספק לגבי חשיבותה של החומצה הפולית במהלך ההיריון. ולכן גם ישנה מדיניות ברורה של משרד הבריאות לגבי השימוש בחומצה פולית. על הרופאים ליידע את הנשים לגבי חשיבותה של החומצה הפולית ולהנחות אותן להשתמש בה.
כל מקרה שבו נגרם נזק לתינוק, והתגלה שהרופאים התרשלו ולא הסבירו לאם את חשיבות החומצה, יכול להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בהיריון.
שאלה נוספת שעולה בהקשר של השימוש בחומצה פולית היא המינון. איננו רוצים להיכנס לסוגיה זו, מכיוון שזוהי סוגיה רפואית ולא משפטית. הרופאים הם אלו המוסמכים לקבוע מהו המינון המתאים, וגם מינון גבוה מידי עשוי להיות בעייתי. לצורך קביעת המינון על הרופאים לבחון משתנים שונים ולהחליט על רמת הסיכון הקיימת בהיריון.

במידה וקיים חשש למקרה של רשלנות רפואית בהיריון הקשור להנחיות לגבי השימוש בחומצה הפולית. או חשד לסיבוכים רפואיים שנגרמו כתוצאה ממחסור בחומצה פולית, או רשלנות רפואית באבחון מומים מולדים (כמי ספינה ביפידה) – יש לפנות אל עו“ד רשלנות רפואית.

באמצעות עורך דין רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים לבית המשפט. סכומי הפיצויים נקבעים באופן יחסי לנזק שנגרם. מחסור בחומצה פולית עשוי להביא למקרים קשים של הולדה בעוולה ומומים מולדים, ובהתאם לכך מדובר בסכומי פיצויים גבוהים מאוד.

רשלנות רפואית חומצה פולית

משרד עורכי דין רשלנות רפואית

משרד עורכי דין רשלנות רפואית אסף אודיז הוא המשרד המוביל בישראל לתביעות רשלנות רפואית. למשרדנו ניסיון של למעלה מ 15 שנה בתביעות רשלנות בכל תחומי הרפואה. בחרנו להתעסק אך ורק בתחום זה, וכך הפכנו למשרד המנוסה והמוביל בישראל.

עם שירות מסור מכל הלב, אנו מעניקים שירות ללקוחותינו ומלווים אותם בתביעות רפואיות. לצד ההיבט המשפטי, בתביעות כמו רשלנות רפואית ספינה ביפידה וגם אחרות, ישנו סיפור אישי כואב. אנו עושים הכל על מנת לעזור לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

אתם מוזמנים גם לעקוב אחר דף הפייסבוק של משרדינו.

רשלנות רפואית חומצה פולית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן