רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה היא אחד הנושאים בהם משרד עורכי דין אסף אודיז מרבים לעסוק בו. במאמר זה נדבר על הנושא, תוך כדי הצגת כמה דוגמאות של רשלנות רפואית במהלך הלידה. כמו כן נסביר את העקרונות המשפטיים לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בהיריון ובלידה עלולה לגרום לנזקים לאם ולתינוק, נזקים העשויים להיות בלתי הפיכים וזאת לצד סכנת מוות – וזוהי גם עילה להגשת תביעת פיצויים ברשלנות רפואית.

במקרה של רשלנות רפואית בלידה עורך דין יסייע לכם לאסוף את כל החומר הרפואי, להשיג את חוות הדעת של רופא מומחה ולהגיש את התביעה. זהו לא לא תהליך אותו תוכלו לבצע לבדכם, וחשוב לפנות אל עורך דין תביעות רפואיות.

רשלנות רפואית במהלך הלידה

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה היא לא בהכרח רשלנות רפואית במהלך הלידה, זוהי יכולה להיות גם רשלנות רפואית בהיריון או רשלנות המתרחשת לאחר הלידה. הנושאים קשורים אחד לשני, אך במאמר זה ננסה להתמקד בעיקר באירועים העלולים להתרחש במהלך הלידה עצמה.

להלן כמה דוגמאות למקרי רשלנות העלולים להתרחש במהלך הלידה:

עיכובים בביצוע ניתוח קיסרי – ניתוח קיסרי הוא הליך רפואי מציל חיים. ישנם מקרים רבים בהם מתרחשים סיבוכים רפואיים העלולים לגרום לנזק לתינוק.

למשל צניחה של חבל הטבור היא תופעה היכולה להתרחש ללא כל אזהרה מוקדמת. במידה והתרחשה צניחה של חבל הטבור, המחסור בחמצן עלול לגרום לנכויות קשות. ומנגד, זיהוי מהיר של הבעיה וביצוע ניתוח קיסרי באופן מיידי יכול להביא להולדתו של תינוק בריא.

כלומר כל סוג של עיכוב בביצוע הניתוח הקיסרי יכול להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בחדר לידה (רשלנות רפואית בניתוח קיסרי).

כליאת כתפיים עוברית – זהו מצב שבו התינוק נכלא בתעלת הלידה בגלל כתפיו. הוא אינו מתקדם, אך נתון תחת התכווצויות תעלת הלידה ומופעל עליו לחץ רב. מצב זה מסוכן מאוד עבור התינוק, וגם כן דורש טיפול מייד מציל חיים.

יש לציין כי בדרך כלל ניתן לחזות מראש את ההיתכנות של מצבים אלו, דבר המקל על הרופאים להיערך ולתת את המענה הנכון, ואף להחליט מראש על ביצוע ניתוח קיסרי.

רשלנות בלידת ואקום – לעתים הרופאים בוחרים להיעזר במכשיר ואקום על מנת לסייע ליולדת להוציא את התינוק. בממוצע בכ- 5  מתוך מאה לידות נעשה שימוש במכשיר ואקום.  מכשיר ואקום יכול לסייע ולמנוע פגיעה בתינוק במקרים של מצוקה עוברית או בעיה רפואית של האם המתרחשת במהלך הלידה.

אך לצד חשיבותו של מכשיר הואקום, ישנם גם מקרים בהם אסור להשתמש במכשיר זה, וגם מקרים בהם נגרם נזק לתינוק בגלל שימוש רשלני במכשיר. וכל אלו עלולים להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית במהלך הלידה.

רשלנות בלידת מלקחיים – כמו לידת ואקום, גם לידת מלקחיים נועדה על מנת להוציא את התינוק ולמנוע סיבוכים רפואיים. וגם זהו הליך אותו מבצעים רק בנסיבות מסוימות, ובפני עצמו יכול לגרום נזק לתינוק אם לא נעשה בזהירות הדרושה.

ישנם מספר סוגי מלקחיים בהם הרופאים צריכים להשתמש, ועליהם להפעיל שיקול דעת ולבחור את הכלי המתאים לנסיבות המקרה.

המלקחיים מוחדרות דרך הנרתיק ולעתים משמשות לאחיזה ישירה בתינוק או להרחבת הנרתיק. זהו הליך רגיש, וחוסר מיומנות או זהירות עלול לגרום נזק רב.

שארית שלייה ברחם – מקרה של השארת שארית שלייה ברחם עלול לגרום לבעיות רבות, ובכללן עקרות וזיהומים מסוכנים. במצב תקין השליה תצא זמן קצר לאחר הלידה. אך כאשר ישנן התערבויות בלידה, כמו למשל מקרה של ניתוח קיסרי, הפוטנציאל להישארות שליה ברחם גדול יותר.

על הרופאים לעקוב ולבצע את הפעולות הנכונות. במקרים מסוימים יש לבצע גרידה, שגם בה ישנם סיכונים. נושא זה קשור יותר למקרי רשלנות רפואית לאחר הלידה.

רשלנות רפואית בלידה עורך דין

רשלנות רפואית במהלך הלידה

אלה היו רק כמה מקרים אפשריים של רשלנות רפואית בלידה, אך כמובן שאין מדובר ברשימה סגורה.

במקרה וישנו חשש כי הייתה רשלנות רפואית, חשוב לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית מומלץ ובעל ניסיון בתחום על מנת לטפל בתביעה.

איננו רוצים להלאות אתכם בעומקם של המונחים המשפטיים, אך בכל זאת ישנם תנאים בסיסיים לצורך הגשת תביעת פיצויים ברשלנות רפואית:

נזק – תביעת רשלנות רפואית היא תביעת נזיקין והתנאי הבסיסי הוא קיומו של נזק אשר נגרם לאם או התינוק כתוצאה מאותה התנהגות רשלנית. יוצא הדופן הוא מקרה של פגיעה באוטונומיה ואי הסכמה מדעת.

הוכחת רשלנות רפואית – גם לרופאים מומחים לא פשוט לקבוע כי הייתה רשלנות רפואית במהלך הלידה. יתכנו מקרים בהם ניתן לראות זאת בבירור, למשל אם לא היה רופא מיילד בחדר הלידה. אך מקרים אחרים עשויים להיות בעייתיים מאוד להוכחה.

קשר בין הרשלנות לבין הנזק שנגרם – גם כאן יתכנו מקרים ברורים בהם אין ספק כי קיים קשר שכזה, אך יתכנו גם תרחישים רפואיים בהם עורכי הדין של הנתבעים עשויים להטיל ספק בקשר.

רשלנות רפואית בלידה
רשלנות רפואית בלידה עורך דין

במקרה של רשלנות רפואית בלידה עורך דין טוב יכול לעשות את ההבדל. לא פשוט להתנהל מול המוסדות הרפואיים, לרשותם חברות ביטוח ועורכי דין מנוסים בתחום זה. הם יודעים לפרק את הטענות של התובעים, והם יודעים להשתמש בכל טקטיקה אפשרית על מנת לצמצם את הפיצוי.

חשוב מאוד שתגיעו מוכנים לתביעה.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית בלידה | רשלנות רפואית במהלך הלידה | רשלנות רפואית בלידה עורך דין

רשלנות רפואית בלידה
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן