רשלנות רפואית באבחון מומים

רשלנות רפואית באבחון מומים עשויה להתרחש בצורות שונות. לעתים זוהי רשלנות בייעוץ גנטי, כמו למשל אי הפנייה לייעוץ גנטי, אי ביצוע בדיקות נדרשות או פענוח לא נכון של בדיקות. אך לא כל מום מולד הוא תוצאה של בעיה גנטית, ויתכנו גם מקרים אחרים של רשלנות רפואית הריון ולידה המביאים בסופו של דבר למומים מולדים, ואף מקרים של תביעות הולדה בעוולה.

כתוצאה ממקרים אלו של רשלנות רפואית, עשויים להיוולד תינוקות הסובלים מבעיות רפואיות חמורות, לכל ימי חייהם. ואלו הן עילות להגשת תביעות רשלנות רפואית עם סכומי פיצויים גבוהים על מנת לפצות על הכאב, הסבל וההוצאות הרבות הנגרמות כתוצאה מאותן מגבלת ובעיות רפואיות.

אם ישנו חשש כי נפגעתם מרשלנות רפואית, פנו לייעוץ באמצעות עורך דין רשלנות בהיריון.

רשלנות רפואית באבחון מומים

רשלנות רפואית הריון ולידה

ישנם אינספור של מקרים היכולים להיכנס תחת המטרייה של רשלנות רפואית בהיריון או רשלנות רפואית בלידה, ובכללם גם מקרים של רשלנות רפואית באבחון מומים. גם ההיריון וגם הלידה, לצד השמחה הגדולה וההתרגשות, הם עדיין מצבים בהם קיימים סיכונים רפואיים לאם וגם לתינוק.

זהו שלב קריטי בהתפתחות התינוק, וחשוב להתייעץ עם רופאים עוד כאשר מתכננים את ההיריון. למשל כבר לפני ההיריון צריך להתחיל עם תוספי חומצה פולית וייעוץ גנטי. ולכל אורך ההיריון יש לעקוב אחר התפתחות העובר והמצב הבריאותי של האם והעובר. גם על האם מוטלת אחריות רבה על מנת לשמור על העובר ולאפשר את התפתחותו התקינה.

ובסוף ההיריון מגיע שלב הלידה, שגם הוא טומן סיכונים רבים. על הרופאים ללוות את ההליך ולוודא שהכול תקין. ישנם מקרים, גם בהריון תקין, בהם חלים סיבוכים במהלך הלידה ועל הרופאים להגיב במהירות על מנת למנוע נזק ליילוד. למשל ישנם מקרים של לידת עכוז, בהם על הרופאים לנקוט במהירות בניתוח קיסרי. וכמובן יתכנו גם בעיות אחרות.

למעשה המעקב הרפואי ממשיך גם אחרי ההיריון, ובכל שלב עלולה להתרחש רשלנות רפואית.

עורך דין רשלנות בהריון

רשלנות רפואית בייעוץ גנטי

מקרים רבים של רשלנות רפואית באבחון מומים הם בעצם רשלנות באבחון גנטי. מטרת האבחון הגנטי היא לזהות האם ההורים נושאים גנים היכולים להביא להולדתו של תינוק הסובל ממומים גנטיים חמורים, כמו למשל ניוון שרירים, סיסטיק פיברוזיס ורשימה ארוכה של מחלות גנטיות.

ישנה אחריות רבה על הרופא המטפל שעוקב אחר ההיריון. עליו לזהות סיכונים גנטיים, ולמסור להורים את המידע לגבי הסיכונים והסיכויים, וכל המשמעויות שלהם. יש להביא בפניהם את כל המידע לגבי האפשרויות השונות, ובכללן האפשרות להפסקת היריון.

ישנם מקרים בהם נערכות כל הבדיקות הנדרשות, ולכאורה הכל תקין. אך בכל זאת ההורים עשויים למצוא את עצמם מופתעים כאשר מתגלים מומים גנטיים בשלבים מאוחרים יותר של ההיריון או לאחר הלידה. גם במקרים אלו יתכן הייתה רשלנות רפואית, כמו למשל פענוח שגוי של ממצאי הבדיקות.

במקרים רבים, אי אבחון של תסמונות גנטיות הגורמות למומים קשים, מביא לתביעות הולדה בעוולה. יש לציין כי לא כל המומים הם תוצאה של בעיה גנטית. מצבים שונים עלולים לסכן את התינוק ולגרום למומים. לעתים זוהי תוצאה ישירה של רשלנות רפואית, ולעתים ישנם מומים למרות שהרופאים פעלו נכון ועשו כמיטב יכולתם. במקרה וישנו חשש של רשלנות רפואית היריון ולידה, יש לפנות אל עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית באבחון מומים

מלבד ייעוץ גנטי, יש צורך במעקב צמוד אחר נשים בהריון. יש לבצע בדיקות שונות, וזה תלוי גם בהיסטוריה הרפואית והמצב הבריאותי – הריונות מסוימים מוגדרים כהריונות בסיכון ובהם ישנו מעקב קפדני יותר.
על הרופאים לעקוב אחר התפתחות העובר ולוודא שהכול תקין, ולצורך המעקב יש להפנות את הנשים לביצוע בדיקות שונות. על הרופאים חלה גם החובה ליידע את הנשים לגבי בדיקות אפשריות שאינן במסגרת סל הבריאות.

במהלך ההיריון הרופאים מבצעים בדיקות לחץ דם, חלבון בשתן, משקל, אולטראסאונד, בדיקות נוגדנים, תפקודי בלוטת התריס, שקיפות עורפית, סקר ביוכימי ועוד בדיקות שונות.

באמצעות הבדיקות הקיימות הרופאים מסוגלים לזהות מומים קשים. לעתים ניתן להעניק טיפולים מוקדמים, ובמקרים אחרים על ההורים לשקול את הפסקת ההיריון. במידה ונולד תינוק עם מום, ישנה סבירות גבוהה כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית הריון ולידה. אך מנגד, אין למהר ולהסיק מסקנות. יש לפנות אל עורך דין רשלנות בהיריון ולבחון את נסיבות המקרה.

רשלנות רפואית הריון ולידה

עורך דין רשלנות בהריון

תביעות רשלנות רפואית ניתן להגיש כאשר נגרם נזק בעקבות רשלנות רפואית. במקרים של רשלנות רפואית הריון ולידה יתכנו פגיעות קשות לכל החיים, ובהתאם לכך סכומי הפיצויים גבוהים מאוד. אך מנגד, לא תמיד קל להוכיח את הרשלנות הרפואית ואת הקשר בינה לבין הנזק. לשם כך יש צורך בעורכי דין המנוסים בתחום זה של תביעות רפואיות.

עורך דין רשלנות בהריון אסף אודיז מעניק ייצוג משפטי לכל מי שנפגע מרשלנות רפואית. למשרדנו ניסיון עשיר בכל ענפי הרפואה. אנו נחשבים למשרד מוביל, עם ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה. אנו מטפלים במגוון תביעות של רשלנות רפואית באבחון סרטן השד, רשלנות רפואית באורתופדיה, רשלנות רפואית באירועים מוחיים ועוד.

רשלנות רפואית אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית באבחון מומים
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן