רשלנות רפואית בזמן הריון

רשלנות רפואית בזמן הריון יכולה להתרחש בשלבים שונים של ההריון, ואף בטרם הכניסה להריון. מקרים שכאלו עלולים לגרום לנזקים חמורים ובלתי הפיכים לתינוק ו/או לאם. והם כמובן עילה להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית.

עוד רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בזמן הריון

מבחינה משפטית, כמו כל מקרה של רשלנות רפואית, הגשת התביעה נשענת על 3 עקרונות: נזק, התרשלות וקשר סיבתי. הוכחת ההתרשלות והקשר הסיבתי עלולים להיות דבר מאתגר ומורכב מאוד. זוהי הסיבה מדוע יש צורך לפנות אל עו“ד רשלנות רפואית בהריון, הוא מביא את החיבור בין העולם המשפטי לבין התחום הרפואי.

נזק – אין עילה להגשת תביעה רשלנות רפואית כאשר לא נגרם נזק. המקרה היחידי שבו אין צורך להוכיח נזק בתביעות רשלנות רפואית הוא המקרה של אי הסכמה מדעת.

התרשלות – הוכחת ההתרשלות עשויה להיות אחד האתגרים הגדולים עבור עו“ד רשלנות רפואית בהריון. לצורך כך הוא בוחן היטב את התיק הרפואי בעזרתם של רופאים מומחים. בכל הליך רפואי ישנו פוטנציאל לנזק, אך נזק בפני עצמו אינו מעיד על רשלנות.

קשר סיבתי – מבלי להיכנס לשפה גבוהה ודקויות משפטיות, אנו נדרשים להוכיח שההתרשלות של הרופאים (או אחרים) היא בהכרח זו אשר גרמה לנזק.

רשלנות רפואית בזמן הריון

רשלנות בהריון

לא קיימת רשימה סגורה של מקרי רשלנות רפואית בזמן הריון; כל מקרה בו הייתה התנהלות בלתי סבירה, העונה להגדרת הרשלנות בפקודת הנזיקין, יכול להיחשב כמקרה של רשלנות רפואית. המקרים הבאים הם דוגמאות למקרים שיכולים להתרחש:

הולדה בעוולה – מקרים של אי אבחון מום בעובר (או תסמונת מולדת) יכולים להיות בעקבות התעלמות מממצאי בדיקות, אי הפניה לביצוע בדיקות ועוד סיבות שונות. כתוצאה מכך עלול להיוולד עובר הסובל מנכויות קשות וניתן לתבוע פיצוי כספי בטענה של הולדה בעוולה.

טיפול לא נכון הריון בסיכון – ישנם מקרים בהם קיים סיכון של לידה מוקדמת, למשל על רקע של בעיות רפואיות, ריבוי עוברים או אולי היסטוריה של לידות מוקדמות. לידת פגים עלולה להביא לנזקים בלתי הפיכים לתינוקות, כולל מקרים של שיתוק מוחין ובעיות התפתחותיות שונות. אמנם הרופאים אינם מסוגלים למנוע כל מקרה של לידה מוקדמת, אך יש כאן שאלה של רשלנות רפואית במעקב הריון; השאלה האם הרופאים ביצעו את הטיפולים המתאימים ונתנו את ההנחיות הטובות על מנת לצמצם את הסיכוי ללידה מוקדמת.

עיכוב בזיהוי בעיות הדורשות יילוד מוקדם – ישנם מצבים רפואיים בהם יש צורך ליזום לידה מוקדמת בגלל מצבי סיכון לאם ו/לעובר. כאשר המצבים הללו לא מזוהים בזמן עלול להיגרם נזק לעובר וגם לאם, וזו עשויה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בזמן הריון.

פגיעה ברחם או בפוריות בעקבות היסטרוסקופיה – ישנם מקרים בהם יש צורך לעבור היסטרוסקופיה בעקבות הפלה, זוהי פעולה עדינה שיש בה סיכון. ביצוע לא נכון של הפעולה עשוי לגרום נזק ולהצדיק הגשת תביעת רשלנות רפואית.

פגיעה באוטונומיה – על פי חוק זכויות החולה, חובה למסור למטופל את כל המידע על מנת להחליט האם להסכים לטיפול. זה תקף גם לגבי אישה הרה; יש למסור לה מידע על הסיכונים בכל טיפול והחלופות הטיפוליות שקיימות; גם אם אינן מוצעות במסגרת סל הבריאות ויש לבצע אותן באופן פרטי. אי מסירת מידע נחשבת למקרה של רשלנות בהריון.

רשלנות בהריון

רשלנות במעקב הריון

הכשלים הרפואיים, היכולים להיחשב כמקרי רשלנות בהריון, עשויים להתרחש בנקודות שונות לאורך ההיריון, כולל רשלנות רפואית בלידה. אלו עשויים להיות כשלים בהליכים מסוימים, או רשלנות בכל תהליך המעקב אחר ההיריון.

רשלנות במעקב הריון מתייחסת לכל מקרה בו הרופא המבצע את מעקב ההיריון ביצע את עבודתו בצורה רשלנית, ובעקבות חוסר המקצועיות נגרם נזק לתינוק או לאם. הרופא צריך להיות ערני למצבה הרפואי ולכל תסמין שמפתחת את האישה. בהתאם לצורך, אשר מושפע גם מההיסטוריה הרפואית, עליו לבצע בדיקות שונות ולתת לאישה ההרה את ההנחיות הנכונות.

במהלך ההיריון צפויות להתבצע בדיקות שונות הכוללות בדיקות חלבון עוברי, בדיקות דם, בדיקות אולטראסאונד ועוד. רופאים שונים ומעבדות עשויים להיות מעורבים בבדיקות הללו, אך תמיד ישנו רופא נשים העוקב אחר כל התהליך ומפנה לביצוע הבדיקות המתאימות.

מקרה בו נולד תינוק הסובל מבעיות רפואיות ונכויות, אותן ניתן היה לאבחן במהלך ההיריון, ישנו חשש כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית במעקב הריון. במקרה שכזה מומלץ לפנות אל עו“ד רשלנות רפואית בהריון לצורך ייעוץ ובחינת המקרה.

רשלנות רפואית במעקב הריון

עו"ד רשלנות רפואית בהריון

במשרד עורכי דין אסף אודיז, המומחים לרשלנות רפואית תוכלו לקבל את העזרה בכל הסוגיות הקשורות לרשלנות רפואית, ובכללן רשלנות בהריון. למשרדינו ניסיון עשיר בתחום מורכב זה המחבר בין העולם המשפטי לבין עולם הרפואה. בחרנו להתעסק אך ורק בתחום זה, ורכשנו ניסיון רב המבוסס על אלפי תיקים בהם עלו סוגיות הקשורות למגוון תחומים רפואיים בהם עלה חשש לרשלנות רפואית, מרשלנות רפואית באבחון סרטן, רשלנות רפואית בניתוחים, רשלנות רפואית בהריון ולידה, רשלנות רפואית בניתוח קיסרי. ועד רשלנות רפואית בטיפולים קוסמטיים.

אנו מביאים איתנו הכרות מעמיקה עם החוק, עם פסקי דין ועם ההליכים הרפואיים. אם ישנו חשש של רשלנות רפואית בזמן הריון, פנו אלינו לייעוץ. אתם מוזמנים גם לעקוב אחר דף הפייסבוק.

 

רשלנות רפואית בזמן הריון
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן