רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרא סאונד

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרא סאונד עלולה להביא לנזקים רפואיים מסוגים שונים. זהו יכול להשפיע על אבחון מומחים מולדים, אבחון גידולים ובעיות שונות. כאשר ישנן חשש כי נגרם לכם נזק בעקבות רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרה סאונד, פנו אל עורך דין רשלנות רפואית.

עו“ד רשלנות רפואית יבדוק את נסיבות המקרה יחדיו עם רופאים מומחים על מנת קבוע האם יש כאן חשד לרשלנות רפואית שגרמה נזק. ובמידת הצורך יגיש לכם את הסיוע לצורך הגשת תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרא סאונד

בדיקת אולטראסאונד היא הליך הדמיה רפואי המשתמש בגלי קול כדי לייצור תמונות של אברי גוף פנימיים. בדיקה מסוג זה נחשב לדרך בטוחה ולא פולשנית לאבחון מצבים רפואיים שונים. הבדיקה אינה חושפת את המטופל לקרינה מייננת ולכן נחשבת לבטוחה ומתאימה גם עבור נשים בהיריון. הרפואה מרבה להשתמש בבדיקות מסוג זה.

עם זאת, פענוח תוצאות האולטרה סאונד דורש רמה גבוהה של מומחיות, וטעויות עלולות להוביל לתוצאות רפואיות קשות. מאמר זה מדגיש כמה דוגמאות לרשלנות רפואית בפרשנות של בדיקות אולטרסאונד.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרה סאונד

תוצאות שליליות כוזבות (FALSE NEGATIVE) – תוצאה שלילית כוזבת היא כאשר בדיקת האולטראסאונד לא מצליחה לזהות מצב רפואי קיים. זה יכול לנבוע מחוסר מומחיות בפענוח התוצאות או תמונות באיכות ירודה. במצבים כאלה הרופאים לא ידעו על הבעיה ממנה סובל החולה, ולא יעניקו את הטיפול הנכון.
תוצאות חיוביות כוזבות (FALSE POSITIVE) – מנגד יתכנו מקרים של תוצאה חיובית כוזבת, כלומר פענוח בדיקת האולטרא סאונד יצביע על בעיה רפואית, שבפועל כלל אינה קיימת. זה יכול להוביל להליכים או ניתוחים רפואיים מיותרים, ולחשוף את המטופלים לסיכונים ולהשלכות הנלוות. לדוגמה, אם בדיקת אולטרסאונד מגלה חריגות ברקמת השד, היא עלולה להוביל לביופסיה שבה נלקחת דגימה מרקמת השד לבדיקה. הליכים כאלה הם פולשניים ועלולים לגרום לכמות ניכרת של מתח וחרדה למטופלים. יתרה מכך, התוצאות עשויות להצביע על גידול ממאיר, המוביל לכריתת שד מיותרת (הסרת השד).

יתכנו גם מקרים שאינם מקרים של רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרה סאונד, אלא רשלנות בתקשורת בין הרדיולוג המנתח את הממצאים, לבין הרופא. למשל תוצאות בדיקה שלא עברו אל הרופא, או בדיקה שגויה שנשלחה אל הרופא.

דוגמה נוספת של רשלנות רפואית יכולה להיות כאשר על הרופא היה להפנות את המטופל לביצוע בדיקה והוא לא עשה זאת. למשל כאשר מטופל מגיע אל הרופא עם תסמינים המעלים חשש למחלת כליות, ואותה יש לאבחן באמצעות בדיקת אולטראסאונד. אך הרופא מתעלם מהתסמינים, ונותן למטופל תרופה אנטיביוטית שאינה מתאימה למקרה ממנו הוא סובל.

לסיכום, מקרי רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרא סאונד יכולים להיות בעלי השלכות חמורות על המטופלים. זה חיוני עבור ספקי שירותי בריאות להבטיח שיש להם צוות עם כישורים וידע נדרש בכדי לבצע בדיקות הדמיה ולפרש את התוצאות בצורה מדויקת. בנוסף, צריכה להיות תקשורת נאותה בין הצדדים הדרושים כדי להבטיח אבחון וטיפול מהירים.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרה סאונד

 

תביעות רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרא סאונד מתבצעות על פי עוולת הרשלנות, כפי שהיא מוגדרת בחוק הנזיקין. לצורך הגשת התביעה יש צורך להוכיח כי נגרם נזק למטופל, ולהוכיח את הקשר בין הנזק לבין מקרה הרשלנות. לצורך כך יש לפנות אל משרד עורכי דין רשלנות רפואית, ולקבל את הסיוע המשפטי.

יתכנו מקרים בהם אנשים עברו בדיקת אולטרא סאונד אשר נמצאה תקינה. ולאחר מספר חודשים, עם החרפת התסמינים, התגלה שהיה להם בעיה שלא התגלתה בבדיקת האולטרא סאונד. מקרים שכאלו מייד מעלים את החשש שמא הייתה כאן רשלנות רפואית, אך אין למהר להסיק מסקנות. ישנם מקרים בהם מחלות לא אובחנו בזמן, אך לא כתוצאה מרשלנות רפואית אלא כתוצאה ממאפייני הבעיה הרפואית. זוהי הסיבה מדוע בטרם הגשת תביעה מנתחים את המקרה בעזרת רופא מומחה המעניק את חוות דעתו המקצועית.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרא סאונד

משרד עורכי דין רשלנות רפואית

אם ישנו חשש כי נגרם לכם נזק בעקבות רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרה סאונד, פנו קודם כל אל עורך דין רשלנות רפואית. אין צורך למהר להפנות אצבע מאשימה אל רדיולוגים או רופאים. יש לבדוק היטב את תוצאות הבדיקה ואת התיק הרפואי כולו, וזאת אנו עושים בעזרתם של מומחים מתחום הרדיולוגיה. במידה וחוות הדעת מראה כי ישנו יסוד סביר כי היה כאן מקרה של רשלנות רפואית, וזה מקרה שגרם לנזק – אנו נלווה אתכם בהגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית.

עו“ד רשלנות רפואית אסף אודיז מביא איתו ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית. משרדינו עוסק בתחום כבר למעלה מחמש עשרה שנה. בחרנו לעסוק אך ורק בנושא זה, וכך הפכנו למומחים המובילים בארץ.

אנו מטפלים בכל תביעות הרשלנות הרפואית, לרבות רשלנות רפואית סרטן המעי הגס, רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב, רשלנות רפואית שיתוק מוחין ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של המומחים לרשלנות רפואית

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אולטרא סאונד
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן