רשלנות רפואית פיצויים

במאמר זה נדבר על הנושא של רשלנות רפואית פיצויים. זה ידוע כי פיצויים בגין רשלנות מקצועית של רופאים עשויים להגיע לסכומים גבוהים. אך מנגד לא כולם מבינים כיצד הם מחושבים. כמו כל נושא משפטי, בעיקר בתחום של רשלנות רפואית, העניין מורכב למדי. לא בכל מקרה הפיצויים גבוהים, זה תלוי בהרבה מאוד נסיבות ומשתנים. אמנם עורך דין רשלנות רפואית יכול לזרוק מספרים על סמך ניסינו, לאחר שבחן את נסיבות המקרה, אך אל תחשבו כי קיים נספח בחוק הכולל מחירון.

במאמר זה נסביר את השיקולים של בית המשפט, ומה משפיע על קביעת סכום הפיצויים.

רשלנות רפואית פיצויים

רשלנות רפואית פיצויים

תביעת רשלנות רפואית היא בעצם תביעת נזיקין בגין נזקי גוף. לשופטים שיקול דעת רב בקביעת סכום הפיצויים, והוא מחושב על פי הנזק שנגרם למטופל. אך כמובן שישנם שיקולים רבים שבית המשפט צריך לקחת חשבון בעת קביעת סכום הפיצויים.

בין הגורמים הראשונים שעל השופטים לקחת בחשבון יש את שיעורי הנכות, את אלו דווקא ניתן למדוד באחוזים ברורים על פי הסטנדרטים המקובלים. קביעת אחוזי הנכות אינה נעשית על ידי בית המשפט, אלא על ידי אנשי מקצוע המספקים חוות דעת רפואיות.

אולי שמעתם על מקרה זה או אחר בתקשורת, למש מקרה בו אדם קיבל סכום מסוים של פיצויים בגלל רשלנות באבחון סרטן, אך לא ניתן להניח כי סכום הפיצויים של אותו המקרה יהיה סכום הפיצויים שלכם גם אם נסיבות המקרה הרפואי מאוד דומות.

הסיבה לכך היא שעל הרופאים להתחשב בגורמים שונים. הם מסתכלים על גילו של האדם, מצב המשפחתי, מצבו הכלכלי, ההשפעה על קיצור תוחלת החיים, הצורך בסיוע מגורמי צד שלישי ועוד מאפיינים שונים.

למשל, כאשר הנפגע הוא אדם ללא מחלות רקע בגילאי העשרים, הנזק שנגרם לו בעקבות מעשה הרשלנות ילווה אותו במשך השנים הרבות שעוד לפניו. ואילו כאשר מדובר באדם בן 70, המצב שונה.

גם תחום העיסוק של האדם רלוונטי מאוד. למשל אם הרשלנות הרפואית פגעה בשמיעתו של אדם, ומקצועו הוא נגן תזמורת, תהיה לכך השפעה ישירה על פרנסתו.

בהזדמנות זו נציין כי המיומנות של עו“ד רשלנות רפואית מנוסה, אכן באה לידי ביטוי בתיקים שכאלו. עורכי דין מנוסים יודעים כיצד להביא בפני בית המשפט את כל הטיעונים המתאימים לצורך מקסום סכום הפיצויים.

עד עכשיו דיברנו על מקרים בהם אדם נפגע מרשלנות רפואית אך הוא עדיין חי, אך מה קורה כאשר מדובר ברשלנות רפואית שהסתיימה במוות? זהו נושא בני עצמו, שגם מעלה שאלות משפטיות ומוסריות רבות. באופן כללי נהוג לקבוע סכומי פיצויים נמוכים יותר, מכיוון שאין מדובר במצב שבו יש לממן לאדם טיפולים לשנים ארוכות (דבר המגדיל באופן משמעותי את סכום הפיצויים). אך באותו הנשימה אנו יכולים להזכיר מקרים בהם היורשים פוצו בגין הפסדי ההשתכרות שנגרמו לנפטר. זכרו כי כל מקרה משפטי הוא בעל מאפיינים ונסיבות שונות, ואין תחליף לבחינה פרטנית של המקרה באמצעות עורכי דין לרשלנות רפואית.

פיצויים בגין רשלנות מקצועית

עכשיו ברצוננו לדבר בשפה קצת יותר משפטית, ולהסביר אילו עקרונות משפטיים באים כאן לידי ביטוי.

במקרה של רשלנות רפואית פיצויים, בית המשפט פועל על פי עיקרון ”השבת המצב לקדמותו“. זהו עיקרון מקובל בתחום של דיני נזיקין, ולא רק בתביעות של רשלנות רפואית. העיקרון שואף להעניק פיצוי המחזיר את המצב לקדמותו, כלומר המצב שהיה אלמלא הפגיעה. נכון, שופטי בית המשפט אינם יכולים לתקן את הנזק הרפואי שנגרם, אך הפיצויים שיפסקו נועדו למנוע ממנו ”חסרון כיס“ בעקבות אקט הרשלנות.

עוד היבט חשוב בנושא פיצויים בגין רשלנות מקצועית של רופאים הוא הנזק הלא ממוני. עד עכשיו דיברנו על פיצויים הקשורים לאבדן כושר השתכרות, הוצאות על טיפולים רפואיים, הוצאות סיעוד וכו׳. אבל מה לגבי הסבל הנפשי והכאב שנגרם בעקבות המקרה? אכן ניתן לתבוע פיצויים גם על נזק שאינו ממוני, וגם כאן סכום הפיצויים משתנה מאוד ממקרה למקרה.

פיצויים בגין רשלנות מקצועית

המומחים לרשלנות רפואית

משרד עורכי דין אסף אודיז הוא המשרד המוביל בישראל לתביעות רפואיות. בחרנו להתעסק ולהתמקצע אך ורק בתחום זה, ואנו מביאים איתנו כחמש עשרה שנות ניסיון בתביעות רפואיות.
למשרדינו ניסיון משפטי הנוגע לתביעות בכל תחומי הרפואה לרבות: רשלנות רפואית בהריון, רשלנות רפואית באבחון סרטן, רשלנות רפואית עיניים, רשלנות רפואית בהתקפי לב, רשלנות רפואית אירוע מוחי ועוד.
בכל מקרה של חשש כי נפגעתם מרשלנות רפואית, אנו נבצע בדיקה משפטית – רפואית, בעזרתם של רופאים מומחים. ואנו נלווה אתכם בכל שלבי הגשת התביעה, ועד לקבלת הפיצויים המגיעים לכם.

רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

 

רשלנות רפואית פיצויים
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן