רשלנות רפואית עיניים

רשלנות רפואית עיניים יכולה לגרום לנו לנזק רב הכולל אבדן ראייה משמעותי עד לכדי עיוורון מוחלט. העיניים שלנו חשובות מאוד לתפקודנו היום יומי, ואין ספק כי אבדן הראייה הוא נזק משמעותי אשר ישפיע על תפקודינו היומיומי, פרנסתנו וכל מהלך חיינו.

ישנם אנשים הנולדים עם ליקוי ראייה כבדים ועיוורון, וישנם אנשים המאבדים את ראייתם במהלך חייהם. לא כל מקרה של אבדן ראייה הוא תוצאה של רשלנות רפואית. ישנם מקרים של איבוד ראייה כתוצאה ממצבים גנטיים נדירים, כתוצאה ממצבים רפואיים וגם תאונות שונות. אך יש גם מקרים של רשלנות רפואית בניתוחי עיניים, או מקרי רשלנות רפואית אחרים הגורמים לנזק לראייה. ואלו הם כמובן עילות להגשת תביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוחי עיניים

דוגמאות למקרי רשלנות רפואית הקשורים לעיניים

ישנם מקרים שונים של רשלנות רפואית עיניים, ואין מדובר ברשימה סגורה. זוהי רשימה של כמה מהמקריים האפשריים בהם תתרחש רשלנות.

אבחון מוטעה של מחלת עיניים – ישנן אינספור מחלות עיניים, כמו למשל: דלקת הענבייה, רטינובלסטומה, קרטוקונוס, גלאוקומה ואחרות. כל מחלת עיניים דורשת טיפול מתאים. מצופה מרופא העיניים לאבחן במדויק את הבעיה הרפואית, ובהתאם לכך לבצע את הטיפול הנדרש או להפנות אל הגורם הנכון המטפל בבעיה. אבחון שגוי של הבעיה צפוי להוביל לטיפול שאינו מתאים, ובכך להחמרת הבעיה.

זיהומים שנגרמו בעקבות טיפול רפואי בעין – העין היא אזור רגיש מאוד לזיהומים, ולכן בכל הליך הקשור לעיניים חובה לעבוד על פי כלל הזהירות ולהפקיד על כללי ההיגיינה. אם עברתם הליך כלשהו הקשור לעיניים, ולאחריו הופיע זיהום, ישנו חשש כי זוהי תוצאה של אי הקפדה על חיטוי ציוד ושמירה על סטריליות.

רשלנות רפואית בניתוחי עיניים – החשש המרכזי הוא חוסר זהירות, או טעות של הרופא אשר, תפגע בראייה. אך יכולים להיות גם מקרים שונים של ניתוח שבוצע שלא לצורך בעקבות אבחון שגוי או ביצוע ההליך בעין הלא נכונה.

אי הסכמה מדעת – כמו בכל מקרה של רשלנות רפואית, גם אי הסכמה מדעת היא עילה להגשת תביעה. על הרופאים תמיד ליידע את המטופלים לגבי כל הסיכונים הקיימים במצבו הרפואי, ובהליך הרפואי. על הרופא למסור למטופל את כל המידע הרלוונטי, כולל מידע על אלטרנטיבות טיפוליות אם ישנן. רק כך המטופל יכול לקבל החלטה מדעת.

רשלנות רפואית בניתוחי עיניים

ישנם ניתוחי עיניים הנעשים בעקבות מצבים רפואיים המחייבים הליך כירורגי. אך ישנם גם ניתוחי עיניים אלקטיביים, כמו למשל ניתוחים לתיקון הראייה (הסרת משקפיים בלייזר). בכל סוגי הניתוחים עלולות להתרחש ”תקלות“.

כאשר אנו אומרים תקלות, אנו מתכוונים למצבים בהם הניתוח לא השיג את התוצאות הרצויות, ויתכן כי גרם לנזק נוסף או נזק שלא היה קודם.

בכל ניתוח עיניים ישנם סיכונים, לרבות ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר. באחריות הרופאים להסביר לכם את כל הסיכונים של הניתוח, ואלו יכולים להיות מושפעים גם ממצבכם הרפואי הכללי. למשל חולי סכרת נחשבים לאוכלוסיה החשופה לסיכונים גדולים יותר, אך לצערנו גם בסבירות גבוהה יותר להזדקק לניתוחי עיניים.

אותן תקלות לא רצויות יכולות לגרום לנזק רב לראייה שלכם, כולל אבדן מוחלט של הראייה. אך אלו הם סיכונים קיימים, ולא תמיד מדובר במקרה של רשלנות רפואית בניתוחי עיניים.

חשוב לציין כי לאחר ניתוח עיניים, כמו כל ניתוח אחר, נדרש גם מעקב רפואי. גם כשלים בביצוע המעקב הרפואי יכולים להיות עילות להגשת תביעת רשלנות רפואית.

על מנת לקבוע האם זו רשלנות רפואית עיניים דרושה בדיקה מעמיקה יותר. בדיקה אשר בוחנת את כל ההתנהלות הרפואית, גם מהבחינה המשפטית וגם מהבחינה הרפואית. נשאלת כאן השאלה האם הרופאים נהגו ברשלנות, כפי שהיא מוגדרת בחוק, והם מעשה הרשלנות שלהם הוא זה אשר גרם לנזק.

במידה ושני התנאים מתקיימים, תוכלו לתבוע על הנזק שנגרם לכם.

רשלנות רפואית עיניים

מקרי רשלנות ברפואת עיניים עלולים לגרום לנזק רב, ממוני ולא ממוני, וכמובן זוהי עילת להגשת תביעת רשלנות רפואית עיניים ולקבל סכומי פיצויים גבוהים.

לא ניתן לנקוב בסכום פיצויים שיהיה נכון לכל מקרה ומקרה, הדבר תלוי בנסיבות רבות. אך באמצעות ייעוץ אישי עם עו“ד רשלנות רפואית ניתן לקבל אומדנים המבוססים על ניסיונו והיכרותו עם מקרים דומים, וכמובן גם להעריך את סיכויי התביעה.

באופן כללי אנו יכולים להגיד כי תחשיב הפיצויים צריך לקחת את כל ההוצאות הרפואיות שנגרמו לכם, כולל הוצאות עתידיות. את הפגיעה ביכולת העבודה שלכם, ואת העלויות הנלוות שיגרמו לכם עכשיו כתוצאה מהפגיעה. כמו גם הכאב והסבל.

רשלנות רפואית עיניים

מומחה לרשלנות רפואית

אם עברתם הליך רפואי הקשור לעיניכם, וישנו חשש כי נגרם לכם נזק כתוצאה מפעולה רשלנית של רופאים וצוותים רפואיים, פנו למשרדינו לצורך ייעוץ ראשוני.

עורך הדין אסף אודיז, מומחה לרשלנות רפואית, מביא איתו ניסיון רב בתחום הרשלנות הרפואית. משרדינו בחר להתמקד אך ורק בתחום זה, וכך הפכנו למשרד המוביל בישראל בכל הנוגע לתביעות רפואיות.
אנו נבצע תחקיר של המקרה, תוך כדי בחינת התיק הרפואי והיוועצות עם רופאי עיניים מובילים. במידה וישנה עילה מוצדקת להגשת תביעה, אנו נעניק לכם ליווי משפטי מלא.

משרדינו מטפל במגוון נושאי רשלנות רפואית הכוללים: רשלנות רפואית התקפי לב, רשלנות רפואית באבחון סרטן, רשלנות רפואית בבדיקות דימות ועוד.

עורך דין רשלנות רפואית – למידע נוסף בנושאי רשלנות רפואית עקבו  ערוץ היוטיוב

 

רשלנות רפואית עיניים
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן