עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית

עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית מעניק ייצוג בתביעות נגד מוסדות רפואיים ואנשי צוות רפואיים במקרים בהם ישנו חשד לרשלנות רפואית.

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה מורכבת. זוהי אינה תביעת נזיקין רגילה מכיוון שהיא משלבת נושאים משפטיים יחדיו עם נושאים רפואיים. ולכן מוטב להגיש תביעות מסוג זה באמצעותם של עורכי דין המכירים את התחום הרפואי ומקדישים את כל האנרגיה לנישה ייחודית זו.

במאמר זה נדבר על שתי סוגיות המטרידות לקוחות. הראשונה היא תחשיב נזק רשלנות רפואית, כלומר עניין הנוגע באופן ישיר לסכום פיצויים בתביעות רשלנות רפואית. והסוגיה השנייה היא שכר טרחה עורך רשלנות רפואית, כלומר כמה עולה עו“ד רשלנות רפואית.

תחשיב נזק רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית

במידה וישנה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית, השלב הראשון הוא ריכוז כל החומר הרפואי. בהתאם לנסיבות המקרה, אלו עלולים להיות מסמכים ממוסדות שונים, וחלקם אפילו מסמכים מהעבר הרחוק. בנוסף ישנו צורך בחוות דעת של רופא מומחה, אותה יש להגיש יחדיו עם תביעת הפיצויים.

התביעה תוגש אל בית המשפט המחוזי או אל בית המשפט השלום, על פי סכום התביעה. עורך דין רפואי יבצע תחשיב נזק רשלנות רפואית, cמידה ומדובר בסכום הגבוה מ 2.5 מיליון ש“ח התביעה תוגש אל בית המשפט המחוזי. בכל מקרה אחר היא תוגש אל בית משפט השלום.

שימו לב כי אחד התנאים להגשת התביעה הוא קיומו של נזק. ללא נזק, גם אם הייתה רשלנות, לא ניתן להגיש תביעת פיצויים. בית המשפט צריך לבחון את הקשר הסיבתי בין הרשלנות לבין הנזק שנגרם, דבר שהוא לא תמיד מובן מאליו. וזה נוגע לייחודיות והמורכבות של תביעות מסוג זה.

שכר טרחה רשלנות רפואית

תחשיב נזק רשלנות רפואית

בכל סוג של תביעת נזיקין יש צורך בתחשיב נזק. זהו מסמך המהווה חלק מתביעת הפיצויים. מטרת המסמך היא לכמות במונחים כספיים את הנזק שנגרם לנפגע.

אחת השאלות המרכזיות בתביעות רשלנות רפואית היא כיצד בתי המשפט פוסקים מה יהיה סכום הפיצוי עבור הנפגע. לבתי המשפט אין מחירון אחיד והם לוקחים בחשבון מכלול של גורמים, כך שבפועל שני אנשים בעלי נזק בעל מאפיינים פיזיולוגיים דומים עשויים לקבל סכומי פיצויים שונים.

עורך דין רשלנות רפואית מכין תחשיב נזק רשלנות רפואית. תחשיב זה נעשה מתוך הכרות עם פסיקות עבר והקריטריונים שבתי המשפט בוחנים לצורך קביעת סכום הפיצויים.

בין הגורמים המשפיעים על סכום הפיצויים ניתן להזכיר את סוג המגבלה שנגרמה לאדם, את השפעתה על התפקוד היום יומי ופרנסתו, את ההשפעה על תוחלת חייו ועל יתר בני המשפחה. בין הגורמים אותם לוקחים בחשבון ניתן להזכיר:

  • משך הזמן שבו לא עבד כתוצאה מהפגיעה, כולל אבדן שכר חלקי/מלא.
  • אחוזי הנכות שנקבעו לנפגע.
  • הכנסתו החודשית של הנפגע.
  • מצבו המשפחתי.
  • מספר ימי האשפוז.
  • גילו של הנפגע.
  • הוצאות שנגרמו לנפגע בגלל הנזק הכוללות: הוצאות על טיפולים רפואיים, הוצאות על הליכים משפטיים ועוד הוצאות שונות אשר נגרמו בעקבות התביעה.

שכר טרחה רשלנות רפואית

כמה גובה עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית עבור הייצוג המשפטי?

שכר טרחה מקובל בתביעות רשלנות רפואית הוא כ 20%-30% מסכום הפיצויים בתוספת מע“מ. ברמת העיקרון אין שום מגבלה חוק, ומלבד המלצות של לשכת עורכי הדין, כל עורך דין רשאי לגבות את הסכום שנראה לו לנכון. כמובן שהכול צריך להיות ידוע מראש ומוגדר במסגרת הסכם שכר טרחה.

הנקודה החשובה כאשר מדברים על שכר טרחה רשלנות רפואית הוא ששכר הטרחה נגבה בתור אחוזים מסכום הפיצויים. אם אין פיצוי, אין שכר טרחה. ובסופו של דבר זה עובד לטובתכם – כך אתם בטוחים כי עורכי דין רשלנות רפואית יילחמו עבור סכום הפיצויים המקסימלי שלהם.

אמנם זה לא קשור באופן ישיר לשכר הטרחה, אך כדאי גם לדעת כי הפיצויים בתביעות נזיקין אינם חייבים במס.

מכיוון ששכר הטרחה נגבה מסכום הפיצויים, אין צורך לחפש את הזול ביותר. ישנו יתרון ברור לעורכי דין בעלי ניסיון בתחום, וגם כאשר שכר הטרחה הוא גבוה יותר, בפועל אתם צפויים לקבל פיצויים גבוהים יותר. עורכי דין בעלי ניסיון בתביעות רפואיות יודעים להביא את הנימוקים המשכנעים לצורך קבלת פיצויים מקסימליים.

עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית

עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית

משרד עורכי דין אסף אודיז, מומחים לרשלנות רפואית, הוא משרד המקדיש את כל תשומת ליבו לנושאי תביעות רשלנות רפואית. אנו פועלים בתחום זה למעלה מ 13 שנה ורכשנו ניסיון רב במגוון תביעות רפואיות הכוללות : רשלנות רפואית בהיריון ולידה, רשלנות רפואית בסרטן, רשלנות רפואית בבתי חולים ועוד מגוון מקרים בכל תחומי הרפואה.

משרד עורכי דין רשלנות רפואית אסף אודיז, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית
שכר טרחה רשלנות רפואית
תחשיב נזק רשלנות רפואית

עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן