רשלנות רפואית בפענוח בדיקות MRI

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות MRI יכולה לגרום לנזקים קשים למטופל. ואותו הדבר אנו יכולים להגיד לגבי כל סוג של רשלנות רפואית בבדיקות דימות אשר יכולות להיות גם בדיקות רנטגן, אולטראסאונד או בדיקות CT.

בדיקות דימות, כמו MRI ואחרות, הן אחד ההישגים הטכנולוגיים המרשימים ביותר של עולם הרפואה. בזכות אותן הבדיקות הרופאים יכולים לקבל מבט אל תוך הגוף, ולזהות מחלות ובעיות שונות. כל זאת ללא הליכים פולשניים.

טכנולוגיות אלו יכולות לאפשר לאבחן בעיות בשלב מוקדם, ולהיות כלי המכוון לעבר סוג הטיפול. לעתים בדיקות שכאלו הן גם כלי המדריך את הרופאים בהליכים כירורגיים.

ולאור החשיבות הגדולה של בדיקות דימות, ברור גם מדוע רשלנות רפואית MRI יכולה להיות בעיה גדולה. כאשר ישו פענוח שגוי של הבדיקה, הרופאים יכולים לקבל מסקנות לא נכונות.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות MRI

מה זה MRI

לפני שנדבר על רשלנות רפואית MRI, בואו נבין מהי אותה בדיקה ומהי החשיבות שלה.

בדיקת אם. אר. אי מכונה בעברית דימות תהודה מגנטית. בדיקה זו מאפשרת לרופאים לקבל מבט אל תוך אברי הגוף, ובכך לאבחן בעיות רפואיות שונות. היתרון המרכזי של בדיקה זו הוא שהיא אינה חושפת את המטופל לקרינה מייננת ואינה דורשת הליך פולשני.

בדיקת זו משמשת בתחומים רפואיים שונים, כמו למשל לאבחון בעיות לב, בעיות כלי דם, סרטן, פסיכיאטריה ועוד.

להבדיל מבדיקות רנטגן, בדירה זו אינה מתאימה לבחינת העצמות. היא מיועדת עבור הרקמות הרכות. כמו כן הבדיקה אינה מתאימה לכולם; השדה המגנטי מושפע ממתכות ולכן אינו מתאים כאשר ישנן מתכות בגוף, כמו למשל קוצב לב. כמו גם אנשים שיש בגופם רסיסי מתכת כתוצאה מתאונה או אירוע טרור.

בישראל יש כ 40 מכשירי MRI, מספר קטן יחסית לגודל האוכלוסיה (בהשוואה למדינות OECD). וכך נוצר מצב שבו ישנם תורים ארוכים לבדיקות, וניצול המכונות 24 שעות ביממה.

רשלנות רפואית MRI

כאשר אדם מגיע אל הרופא ומתלונן על תסמינים שונים, הרופא מתחיל את האבחון. הוא מקשיב לטענות המטופל, בודק מדדים שונים ומתחיל לנתח מהן הסיבות האפשרויות. בהתאם לכך הוא גם מפנה לבדיקות נוספות המסייעות לו לפסול חלק מהאפשרויות, או לאשש מחלות מסוימות.

לעתים אי הפנה לבדיקות מסוימות, בהתאם לתסמינים, בפני עצמה יכולה להיות רשלנות רפואית של הרופאים.

בדיקות MRI הן אחד הכלים העומדים לידי הרופאים. לאחר שתבוצע הבדיקה הרופא יוכל לקבל החלטות. יתכן כי יפנה את המטופל לרופא מומחה, יתכן כי יתן טיפול תרופתי, יבצע טיפול כירוגי או אולי יחליט כי אין צורך בטיפול. אלו החלטות חשובות ובעלות השפעה קריטית על בריאותו של אדם – ומכאן ברור כי אין כאן שום מקום לטעויות.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות MRI תגרום לרופאים לקבל החלטות מוטעות, וזו בהחלט עלולה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית. לצערנו הרב, אם חלה טעות בפענוח הבדיקה, יתכן כי יעבור זמן רב עד שהטעות תתגלה.

טעויות אפשריות

חוסר מיומנות בפענוח בדיקות – אחת הטעויות האפשריות היא פענוח שבוצע על ידי מי שאינו מוסמך לשם כך. פענוח בדיקות דימות הוא עניין בעל כובד משקל המיועד עבור רופאים רדיולוגים היודעים לנתח את היטב את אותן בדיקות. אם עשה זאת רופא מתחום אחר, שאין לו את המיומנות הדרושה, זוהי בהחלט רשלנות רפואית.

טעות בבדיקה – על הרופא המנתח את הבדיקה לבדוק אותה ביסודיות ולזהות כל בעיה. אך לצערנו הרב הסטטיסטיקות מראות כי ישנם כ 20% של טעויות, או תוצאות שאינן מדויקות. לא בכל מקרה הדבר מביא לתוצאות קריטיות מכיוון שהרופאים משתמשים בנתונים מבדיקות שונות.

התעלמות ממצאים – עוד דוגמה של רשלנות רפואית MRI היא התעלמות ממצאים. כאשר אדם נשלח לבדיקת MRI, הוא נשלח מסיבה מסוימת. ומי שמפענח את הבדיקה באופן טבעי מתמקד בסיבה שבגינה בוצעה הבדיקה. אך יחד עם זאת עליו לתעד ולדווח על כל ממצא חריג.

בהחלט יתכן כי מטופל נשלח לבצע בדיקה מסיבה מסוימת, אך בעת הבדיקה התגלתה בעיה שבכלל לא היה מודע אליה, והיא דורשת טיפול. מסיבה זו, אם אדם חלה בסרטן, אנו עשויים לחפש בדיקות מהעבר ואולי לראות שכבר היה בהן ממצא חריג ממנו המפענחים התעלמו.

הסקת מסקנות לא נכונה – כאן אנחנו נכנסים לדקויות רפואיות, וזה גם ממחיש לנו את המורכבות של תביעות רשלנות רפואית. מפענח הבדיקות עשוי לראות בבירור את הממצאים ולזהות אותם, אך לעתים המסקנות הרפואיות הן שגויות. זוהי לא בהכרח רשלנות רפואית; ברפואה הדברים אינם שחור ולבן. רפואית, אך במקרים מסוימים זוהי עשויה להיות רשלנות רפואית.

אין ספק כי הנושא של רשלנות רפואית בפענוח בדיקות MRI הוא נושא מורכב למדי. בטרם הגשת תביעה אנו צריכים חוות דעת של רופא מומחה. הרופא המומחה מנתח את ממצאי הבדיקה, כמו גם על התיק הרפואי. יש לבחון את ממצאי הבדיקה, אל מול התסמינים הקליניים. יש לקחת בחשבון גם בדיקות שהתבצעו בעבר.

רשלנות רפואית MRI

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות MRI

אם ישנו חשש כי הייתה רשלנות רפואית MRI, פנו אל משרד עורכי דין רשלנות רפואית. כאן במשרדו של עו“ד אסף אודיז צברנו ניסיון רב בתביעות רפואיות. יש לנו מעל ל 15 שנות ניסיון בניתוח מקרים רפואיים וההיבטים המשפטיים.

ובהתאם לכך זכינו להצלחות רבות בתחומים של רשלנות רפואית בהיריון ובלידה, רשלנות רפואית סרטן וכל יתר תחומי הרפואה.

עורך דין רשלנות רפואית מומלץעקבו אחרינו גם ביוטיוב.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות MRI
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן