רשלנות רפואית באבחון מחלות

רשלנות רפואית באבחון מחלות קשות היא נושא חמור שעלול להיות בעל השלכות מזיקות לחולים.
רשלנות רפואית מתייחסת להפרת חובת זהירות על ידי איש מקצוע רפואי הגורמת לנזק או פגיעה במטופל. דוגמאות לרשלנות רפואית באבחון מחלות כוללות אבחנה שגויה, איחור באבחון ואי אבחון.
אבחון מדויק הוא קריטי במקרה של מחלות קשות, מכיוון שהוא יכול להשפיע רבות על הפרוגנוזה והתכנית הטיפולית עבור החולה. לכן, על רופאים וכל הצוותים הרפואיים לנקוט בכל האמצעים על מנת למנוע את המקרים של רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון מחלות קשות

רשלנות רפואית באבחון מחלות

ההשלכות של אבחון שגוי או עיכוב באבחון של מחלות קשות עלול להקשות על הטיפול, ולהביא למצבים מסכני חיים. לדוגמה, במקרה של סרטן, אבחון מוקדם הוא חיוני לטיפול מוצלח ולשיפור שיעורי ההישרדות. אבחון שגוי או איחור באבחון עלול לגרום להתקדמות המחלה, להקשות על הטיפול ועלול להפחית את סיכויי ההישרדות של החולה. בנוסף, אבחון שגוי או איחור באבחון עלולים לגרום להליכים או טיפולים רפואיים מיותרים, שעלולים לפגוע עוד יותר בבריאות המטופל.

לצורך הדוגמה, אבחון מאוחר של סרטן המעי הגס יכול להוביל לכריתת המעי הגס, במקום פעולה כירורגית עדינה של הוצאת הגידול. וגם עלול להוביל למצב של התפתחות גרורות, עדי כדי כך שלא יהיה ניתן להציל את החולה.

רשלנות רפואית באבחון מחלות קשות היא בעלת השלכות ארוכות טווח על החולים. בנוסף לפגיעה פיזית, מטופלים עלולים לחוות גם מצוקה רגשית והוצאות כלכליות כתוצאה מרשלנות רפואית.

מטופלים שנפגעו מרשלנות רפואית עשויים להיות זכאים לפיצוי בגין נזקיהם. אך לא פשוט לממש את הזכויות. אם ישנו חשש כי נפגעתם מרשלנות, יש לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית. במידה וישנו נזק שנגרם כתוצאה מהרשלנות הרפואית, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית.

הסיבות הגורמות לרשלנות רפואית באבחנה של מחלות יכולות להיות:

פענוח שגוי של בדיקות – הרפואה משתמשת בבדיקות שונות הכוללות בדיקות דם, בדיקות שתן, בדיקות צואה, בדיקות רנטגן, בדיקות CT ורבות אחרות. לעתים מי שממונה על פענוח הבדיקות מתרשל בתפקידו, ולא שם לב לפרטים חשובים. ובחלוף הזמן, כאשר המחלה תחמיר ותתגלה, אם נחזור לבדיקות הישנות נוכל לראות כי הכתובת הייתה על הקיר.

עיכוב בביצוע בדיקות – רופאים אמורים לשלוח את החולים לבדיקות על פי תסמינים עליהם מדווחים החולים, על פי הבדיקות שהם עורכים בקליניקה, על פי היסטוריה רפואית ועוד שיקולים שונים. רשלנות רפואית באבחון מחלות קשות עשויה להתחיל כאשר רופא אינו מבצע את הבדיקות שעליו לבצע בהתאם לנסיבות.

רשלנות רפואית באבחון מחלות קשות

משרד עורכי דין רשלנות רפואית מתעסק במגוון מקרים של רשלנות רפואית באבחון מחלות קשות. בין המקרים הקשים בהם אנו מטפלים ניתן להזכיר : רשלנות רפואית באבחון מחלת הירשפרונג, רשלנות רפואית באבחון מומים מולדים, רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם, אבחון מאוחר סרטן ריאות ועוד מקרים רבים אחרים.

שימו לב כי לא כל אבחון מאוחר הוא רשלנות רפואית, ולא כל רשלנות רפואית היא אבחון מאוחר. ישנם מקרים רבים בהם מחלות התגלו בשלב מאוחר. זה אמנם מצער מאוד, וגורם לנזק, אך לא בהכרח זוהי תוצאה של רשלנות הרופאים. הטכנולוגיות המתקדמות והמסירות של הרופאים מאפשרים לנו לזהות מחלות בשלב מוקדם, אך עדיין אין לנו יכולות של 100%. ישנם מקרים בהם רופאים מפספסים מחלות, למרות שפעלו בצורה הנכונה. לכן לא כדאי למהר להאשים ברשלנות, בטרם מתבצעת בדיקה יסודית של נסיבות המקרה.

שנית, מלבד רשלנות רפואית באבחון מחלות, יתכנו גם מקרים של רשלנות רפואית בעת מתן טיפולים רפואיים. למשל זוהי יכולה להיות רשלנות רפואית בשימוש בתרופות, כמו מתן מינון לא נכון של תרופה. וכמובן גם רשלנות רפואית בניתוחים.

רשלנות רפואית באבחון מחלות

המומחים לרשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתייחסת למתן שירותים רפואיים החורגים מרמת הטיפול הסבירה המצופה מרופא או איש מקצוע רפואי אחר, וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל. זה יכול לכלול מגוון רחב של פעולות או השמטות, כגון אבחון שגוי, שגיאות ניתוחיות או אי השגת הסכמה מדעת.

תביעות רשלנות רפואית הפכו נפוצות יותר בשנים האחרונות עקב שינויים בתפיסה הציבורית והגברת המודעות לזכויות המטופל. חשוב להבין את ההגדרה והדוגמאות של רשלנות רפואית כדי לקבוע אם יש לך תביעה תקפה, או פשוט לפנות אל עורך דין רפואי לצורך ייעוץ.

לצורך תביעת רשלנות רפואית יש לעמוד על מספר מרכיבים, לרבות קיומם של יחסי רופא-מטופל, פגיעה בסטנדרט הטיפול, קשר סיבתי ונזקים. רמת הטיפול מתייחסת לרמת הטיפול שניתן לצפות מאיש מקצוע רפואי סביר ומוכשר בנסיבות דומות. יש לקבוע קשר סיבתי, כלומר הנזק נגרם ישירות ממעשיו או מחדליו של איש המקצוע הרפואי.

מדובר בהליך משפטי מורכב, ובדרך כלל כנגד גופים חזקים כדוגמת בתי חולים. חשוב לעשות זאת בעזרת עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.
עו“ד רשלנות רפואית אסף אודיז מעניק לכם סיוע משפטי המבוסס על למעלה מ 15 שנות ניסיון בתחום תביעות רפואיות. אם ישנו חשש כי נפגעתם מרשלנות רפואית, פנו אלינו.

רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב

רשלנות רפואית באבחון מחלות
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן