רשלנות רפואית בפענוח בדיקות הדמיה

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות הדמיה מתייחסת למצב בו איש מקצוע בתחום הבריאות אינו מספק את סטנדרט הטיפול המתאים במהלך ביצוע או פרשנות של בדיקת הדמיה, וכתוצאה מכך נגרם נזק או פציעה למטופל. במידה וישנו חשש כי נפגעתם בגלל רשלנות רפואית בפענוח בדיקות דימות, התייעצו עם עורך דין רשלנות רפואית.

בדיקות הדמיה

בדיקות הדמיה הן פרוצדורות רפואיות המשתמשות בטכנולוגיות שונות ליצירת תמונות של פנים הגוף. תמונות אלו יכולות לעזור לרופאים לאבחן ולטפל במגוון רחב של מצבים רפואיים. אלו הן טכנולוגיות מתקדמות בעזרתן הרפואה מצליחה לזהות בעיות בשלבים מוקדמים ולייעל את הטיפולים הרפואיים.
צילומי הרנטגן הם אחת מבדיקות ההדמיה השכיחות והמוכרות ביותר. בעזרת ניתן לקבל תמונה של מצב העצמות ורקמות צפופות אחרות בגוף. אך ישנם סוגים שונים של בדיקות הדמיה הכוללות:

  • סריקות CT – אלו הן בדיקות טומוגרפיה ממוחשבת. בדיקות המשתמשות בקרני רנטגן וטכנולוגיית מחשב כדי ליצור תמונות מפורטות של המבנים הפנימיים של הגוף. למשל משתמשים בבדיקות אלו לדירוג גידול סרטני.
  • סריקות MRI – סריקות MRI משתמשות במגנטים וגלי רדיו רבי עצמה כדי ליצור תמונות מפורטות של המבנים הפנימיים של הגוף. בדיקה מקובלת לסריקת מערכת העצבים, אך יש לה שימושים רבים נוספים.
  • אולטרסאונד – אולטרסאונד משתמש בגלי קול בתדר גבוה כדי ליצור תמונות של המבנים הפנימיים של הגוף. זוהי בדיקה שכיחה מאוד לצורך מעקב היריון, אך יש לה שימושים רבים אחרים.
  • סריקות PET: סריקות PET משתמשות בחומר מעקב רדיואקטיבי ליצירת תמונות של הפעילות המטבולית של הגוף. בדיקות אלו שכיחות מאוד בתחום האונקולוגי.
    בדיקות הדמיה משמשות לעתים קרובות לאבחון מצבים כגון סרטן, מחלות לב והפרעות נוירולוגיות. הן יכולות לשמש גם כדי לעקוב אחר התקדמות הטיפול ולהנחות הליכים רפואיים. ומכאן ברור מדוע רשלנות רפואית בפענוח בדיקות דימות יכולה לגרום לנזקים חמורים למטופל.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות דימות

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות הדמיה

תחת המטרייה של רשלנות רפואית בפענוח בדיקות ניתן להכניס את המקרים הבאים:

  1.  פרשנות שגויה של תוצאות: רדיולוג או איש מקצוע אחר בתחום הבריאות עלולים לקרוא לא נכון או לפרש את התוצאות של בדיקת הדמיה, מה שיוביל לאבחון שגוי או לאבחנה מאוחרת של מצב רפואי.
  2. אי הזמנת בדיקות מתאימות: איש מקצוע בתחום הבריאות עלול שלא להזמין את בדיקות ההדמיה המתאימות הנחוצות לאבחון מצב רפואי, מה שיוביל לאיחור באבחנה או לאבחון שגוי.
  3.  שימוש לא נכון בציוד: איש מקצוע בתחום הבריאות עלול להשתמש בצורה לא נכונה בציוד הדמיה, מה שיוביל לתוצאות לא מדויקות או לפגיעה במטופל.
  4.  אי מעקב: איש מקצוע בתחום הבריאות עלול להיכשל במעקב אחר תוצאות הדמיה חריגות, מה שיוביל לאבחנה מאוחרת או לאבחון שגוי.

לרשלנות רפואית בבדיקות הדמיה עלולות להיות השלכות חמורות על המטופלים, לרבות דחיית טיפול, הליכים מיותרים ואף מוות. מטופלים שנפגעו מרשלנות רפואית בבדיקות הדמיה רשאים לנקוט בצעדים משפטיים נגד איש מקצוע הבריאות או המוסד הרפואי האחראי על הטיפול. כמובן שמדובר בעניין מורכב, יש צורך בעורך דין מומחה לתביעות רפואיות.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות דימות

כאשר אדם מגיע אל הרופא ומתלונן על תסמינים שונים, הרופא שואל שאלות ובוחן מדדים שונים ותסמינים בגוף. התסמינים השונים יכולים לעורר חשדות שונים, אך יכולתו של הרופא לדעת מה הבעיה מוגבלת מאוד ללא ביצוע בדיקות. למשל כאבים באבר מסוים יכולים להעיד על בעיות שונות, ובהתאם לכך נדרשים טיפולים שונים.

על מנת לאבחן את הבעיה בצורה מדויקת, הרופא מפנה את המטופל לבדיקות נוספות. וביניהן ישנן גם בדיקות דימות. בעזרתן של בדיקות אלו הרופאים יכולים לזהות בעיות שאינן נראות בצורה חיצונית. אין ספק שזהו כלי מציל חיים.

אך על מנת שהרופא יזהה את הבעיה, זה הכרחי לקבל תוצאות מדויקות, ולכן אין מקום למקרים של רשלנות רפואית בפענוח בדיקות הדמיה. למשל אם בגלל רשלנות יתפספס גידול סרטני, הדבר יגרום לגילוי המחלה רק בשלבים מאוחרים – וזה עשוי להיות קריטי ואף קטלני.

במקרים בהם מחלות התגלו מאוחר, כמו איחור באבחן סרטן, מייד עולה החשש כי הייתה כאן רשלנות רפואית בפענוח בדיקות. אך יש לציין כי לא תמיד בדיקות מצליחות לזהות את הסרטן, או בעיה אחרת, בשלבים המוקדמים. וזה לא בהכרח תוצאה של רשלנות רפואית בפענוח בדיקות דימות. יש לבצע בדיקה מקיפה בעזרתם של עורכי דין רשלנות רפואית, יחדיו עם רופאים מומחים הבוחנים את התיק הרפואי.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות הדמיה

המומחים לרשלנות רפואית

אם ישנו חשש כי נפלתם קרבן למקרה של רשלנות רפואית בפענוח בדיקות הדמיה, או כל מקרה אחר של רשלנות רפואית – פנו אל המומחים לרשלנות רפואית.

משרדי עורכי דין אסף אודיז הוא המשרד המוביל בישראל בתחום של תביעות רשלנות רפואית. עם למעלה מ 15 שנים בתחום, רכשנו ניסיון בכל סוגי התביעות. אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית בהיריון, רשלנות רפואית באבחון סרטן, רשלנות רפואית אבחון שבץ, רשלנות רפואית סרטן המעי הגס וכל תחומי הרפואה.

למידע נוסף אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות הדמיה
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן