רשלנות רפואית באבחון מחלת הירשפרונג

תביעות רשלנות רפואית באבחון מחלת הירשפרונג עשויות לגעת בסוגיות משפטיות מורכבות למדי. אך לפני שנדבר על רשלנות רפואית מחלת הירשפרונג, נתחיל מהסבר קצר על המחלה.

מחלת הירשפרונג היא מחלה התפתחותית הקשורה למערכת העצבים של המעי. הסובלים מהמחלה בעצם סובלים ממחסור בתאי עצם, להם ישנה השפעה ישירה על תנועת המעיים התקינה. וכאשר תנועה זו אינה מתבצעת כראוי, נוצרות בעיות של חסימת מעי.

במהלך המאה העשרים פותחו הגישות הרפואיות להתמודדות עם המחלה, גישות המבוססות על כריתת מקטע של המעי. הכריתה בוצעה בשני שלבים, ובמשך עשרות שנים הייתה זו הפרקטיקה המקובלת. אך כיום, עם השיפור בטכנולוגיות הרפואיות, והיכולת לזהות את המחלה בשלבים מוקדמים יותר, ניתן להעניק טיפול טוב יותר – לעתים בהליך כירורגי אחד ובצורה פחות פולשנית.

רשלנות רפואית מחלת הירשפרונג

רשלנות רפואית מחלת הירשפרונג

כאחד מחמשת אלפים תינוקות עשוי לסבול מתסמונת הירשפרונג. האבחון בדרך כלל נעשה בשנתיים הראשונות לחייהם. אך סימנים מחשידים עשויים להופיע כבר בשלבים הראשונים שלאחר הלידה. למשל תינוקות בריאים נותנים צואה ב 24 השעות הראשונות שלאחר הלידה. ואילו הסובלים מהירשפרונג, ברובם לא יעשו זאת ב 24 השעות הראשונות. בנוסף יתכנו תסמינים של נפיחות ביטנית ועצירות כרונית, הקאת מיצי מרה, דלקות במעי, כאבי בטן וקשיים באכילה.

לצורך האבחון נהוג לבצע רנטגן חוקן, צילום בטן ריקה, ביופסיה רקטלית ומנומטריה. בדרך כלל ישנו טיפול כירורגי, אך ישנם גם מקרים חמורים בהם נדרשת הזנה דרך הווריד לכל החיים.

רשלנות רפואית באבחון מחלת הירשפרונג

יתכנו מקרים שונים של רשלנות רפואית מחלת הירשפרונג. תביעות שונות של רשלנות רפואית עסקו בכשלים באבחון, כמו למשל אבחון מאוחר או אבחון שגוי.

מבחינה תאורטית ניתן לזהות את המחלה כבר במהלך ההיריון, זאת באמצעות בדיקות אולטראסאונד. אך אי זיהוי המחלה בשלב ההיריון הוא לא בהכרח מקרה של רשלנות רפואית באבחון מחלת הירשפרונג. על מנת לטעון כי הייתה כאן רשלנות רפואית יש להוכיח כי אכן היה ניתן לזהות בוודאות את הבעיה במעי, וכי הזיהוי היה מונע סיבוכים שהגיעו בהמשך. זכרו כי לא ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית במידה ולא נגרם נזק.

דוגמה אחרת של רשלנות רפואית מחלת הירשפרונג יכולה להיות באבחון היקף הפגיעה. יתכן מצב שבו הפגיעה היא רק בחלק מסוים של המעי הגס, ואז ניתן לכרות את אותו החלק. אך ישנם מצבים המכונים ”הירשפרונג ארוך“, בהם הפגיעה היא לכל אורך המעי הגס. במקרה שכזה יש לבצע כריתה של כל המעי הגס, ולחבר את המעי הדק אל פי הטבעת. טעות באבחון יכולה להביא למצב שבו מבצעים כריתה של כל המעי הגס, למרות שניתן היה להסתפק בכריתת מקטע מסוים.

אבחון מאוחר עשוי להביא גם לאנטרוקוליטיס. זוהי דלקת קשה של רירית המעי והיא נחשבת לאחד הסיבוכים השכיחים של המחלה. היא מאופיינת בחום גבוה, יציאות מימיות ובטן תפוחה. אי טיפול מתאים בזמן עלול לגרום למוות. כאשר המחלה מאובחנת בזמן ניתן להקפיד על שטיפה רקטלית על מנת למנוע את היווצרות הבעיה.

לאחר הניתוח

במידה והייתה אבחנה נכונה ובוצע ניתוח, עדיין ישנו צורך במעקב וניטור. לאחר הניתוח הרופאים צריכים לבצע הליך של הרחבות פי הטבעות לצורך מניעת היצרות. בדרך כלל עושים את ההליך הזה כשבוע או שבועיים לאחר הטיפול.
גם לאחר הניתוח עדיין יתכנו חסימות, ואף מקרים של אנטרוקוליטיס. לכן חשוב להמשיך ולעקוב על הזמן ולהיות ערניים לכל סיבוך או הרעה במצב. לעתים ישנן צורך בניתוח חזור.

רשלנות רפואית מחלת הירשפרונג יכולה להיות כתוצאה מאיחור באבחון, טעות באבחון או מקרים של רשלנות הקשורים לתהליכים הכירורגיים שיבוצעו בעקבות אבחון המחלה.

רשלנות רפואית באבחון מחלת הירשפרונג

תביעות רשלנות רפואית

אם ישנו חשד כי הרופאים התרשלו בביצוע הבדיקות ואבחון המחלה, וכתוצאה מכך נגרם נזק או סבל לחולה ולמשפחתו, זוהי יכולה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

לא פשוט להוכיח רשלנות רפואית. לשם כך יש לבחון בצורה מעמיקה את התיק הרפואי, בעזרתם של רופאים מומחים. יש לבחון האם משהו בהתנהלות יכול להצביע על רשלנות. כמובן שיש גם צורך להוכיח נזק ואת הקשר בין הרשלנות לבין הנזק.

הצעד הראשון יהיה לפנות אל המומחים לתביעות רשלנות רפואית. משרדינו עוסק אך ורק בתביעות רפואיות. יש לנו ניסיון של למעלה מחמש עשרה שנה בתביעות בתחום הרפואי, ואינספור זכיות בתיקים משפטיים מורכבים הכוללים רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית בבתי חולים, רשלנות רפואית בניתוחים ועוד.

רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית באבחון מחלת הירשפרונג
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן