רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי

רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי היא אחד הדברים המסוכנים ביותר – היא מביאה לנזקים מיידים ובלתי הפיכים אשר ישפיעו עליכם במשך כל תקופת חייכם. ובמקרים מסוימים היא עשויה לגרום למוות. ישנם סוגים שונים של רשלנות רפואית היכולה לקרות בהקשר של אירועים מוחיים. במאמר זה נדבר באופן כללי על אירועים מוחיים, והמקרה המיוחד של רשלנות רפואית במתן TPA.

כמובן שהמידע הוא אינו תחליף לייעוץ משפטי פרטני, ובטח שלא לייעוץ רפואי. למידע נוסף וייעוץ אישי, אתם מוזמנים לפנות אל עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.

אירוע מוחי והטיפול בו

אז מהו אירוע מוחי ? בז‘רגון הרפואי הוא מכונה CBA, קיצור של Cerebral Vascular Accident. הכוונה היא להפרעה בזרימת הדם למוח. ההפרעות יכולות להתבטא כדימום מוחי (שבץ המורגי), או חסימה מלאה או חלקית של כלי דם (שבץ איסכמי). בעיות אלו יכולות להתרחש בחלקים שונים של המוח, ובהתאם לכך יבואו לידי ביטוי באופן שונה.

שבץ איסכמי הוא המקרה השכיח ביותר של שבץ. קופות החולים מדווחות כי 80%-90% ממקרי השבץ הם שבץ איסכמי.מקור החסימה בכלי הדם הוא קריש דם. לעתים קריש הדם מתפתח במקום אחר בגוף, ונסחף עם כלי הדם אל כיוון המוח ושם גורם לחסימה.

מבחינת הנזק, גם שבץ איסכמי וגם שבץ המורגי גורמים לנזק רב ובלתי הפיך. הדגש כמובן הוא על מניעה, והרופאים ממליצים על אורח חיים בריא על מנת להפחית את הסיכון למחלה – הימנעות מעישון, הפחתת רמת השומנים בדם, איזון לחץ דם וסכרת. אלו הם הדברים הבסיסיים וכדאי להתייעץ עם רופא המשפחה בנושאים אלו.
למעשה רופאי המשפחה, המודעים למצבכם הרפואי, אמורים לזהות את גורמי הסיכון ולהפנות אתכם לבדיקות וטיפולים מונעים. ואם רופאי המשפחה לא נוקטים פעולה ולא מסבירים לכם על הסיכונים, זה בפני עצמו יכול להיות מקרה של רשלנות רפואית רופא משפחה.

רשלנות רפואית במתן TPA

הטיפול באירוע מוחי

כאשר מדובר באירוע מוחי, ישנה חשיבות רבה לתגובה מהירה. בהינתן התסמינים המחשידים, על הרופאים לנקוט בפעולה מהירה. כל דקה היא קריטית. ישנן חלון הזדמנויות צר, שבו פעולה מהירה של הרופאים יכולה למנוע חלק ניכר ומשמעותי מהנזק. רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי עלולה לעשות את ההבדל בין נזק קל לנזק כבד, ואף בין חיים למוות.

אבחון של שבץ מוחי דורש גם את אבחנת סוג השבץ. ישנו הבדל בין הטיפול באירוע של שבץ המורגי לבין אירוע של שבץ איסכמי.

טיפול בשבץ המורגי – כאשר מדובר בדימום בתוך המוח, על הרופאים לעצור את הדימום. הם עשויים להשתמש בתרופות להורדת הלחץ התוך גולגולתי וסוגים שונים של הליכים כירורגיים הנותנים מענה לדימום.

טיפול בשבץ איסכמי – גם במקרה זה ישנם טיפולים שונים, כאשר השימוש בתרופות המפרקות קרישי דם הוא אחד החשובים ביותר. אך ישנם גם טיפולים אחרים בהם הרופאים עשויים להשתמש בנוסף לשימוש בתרופות. למשל הם יכולים לבצע פרוצדורות אנדוסקולריות המטפלות באופן ישיר בכלי הדם החסום.

רשלנות רפואית במתן TPA

TPA הוא קיצור של Tissue plasminogen activator, וזהו אחד הטיפולים החשובים ביותר במקרים של שבץ הנגרם מקרישי דם. כאשר מתחיל אירוע מוחי (כאשר מופיעים התסמינים), ישנו חלון זמן של 4.5 שעות במהלכו הטיפול הנכון יכול להפחית את הפגיעה המוחית. TPA הוא חלבון המביא לפירוק קרישי דם, ובכך הוא יכול לחדש את זרימת הדם לרשמות המוח.

אי מתן של TPA או איחור במתן הטיפול עשוי להיות מקרה של רשלנות רפואית במתן TPA. טיפול רפואי הוא דבר מורכב, ולרופאים ישנם שיקולים שונים. לכן איננו יכולים להגיד באופן חד משמעי שזהו תמיד הטיפול המתאים. אך אם ישנו חשד כי הייתה כאן רשלנות רפואית בטיפול או רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי, פנו אלינו לייעוץ. אנו נבחן את המקרה בעזרתם של רופאים מומחים המנתחים את התיק הרפואי, ובוחנים את ההיסטוריה הרפואית ופעולות הרופאים שלב אחר שלב.

רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי

רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי

לצערנו אירועים מוחיים הם תופעה שכיחה ומסוכנת. יחדיו עם מחלת הסרטן ומחלות הלב, הם בראש רשימת הסכנות הבריאותיות. חשוב מאוד לשמור על אורח חיים בריא, וגם להיות מודעים לתסמינים המצביעים על אירוע מוחי. הרפואה מתקדמת מאוד, אך גם באחריותכם לזהות את התסמינים ולפנות לעזרה רפואית בהקדם.

במידה ועולה חשש כי הייתה כאן רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי או אולי רשלנות רפואית במתן TPA, פנו לייעוץ משפטי. משרד עורכי דין רשלנות רפואית אסף אודיז הוא בעל ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית. עד היום טיפלנו באלפי תיקי רשלנות רפואית בכל התחומים – רשלנות רפואית בהריון ולידה, רשלנות רפואית באבחון סרטן הדם, רשלנות רפואית תסמונת אשרמן ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עורך דין לענייני רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן