חוות דעת רשלנות רפואית

לצורך תביעה על רשלנות רפואית, אחת הדרישות המרכזיות היא חוות דעת רשלנות רפואית, כלומר חוות דעת של רופא מומחה. לצורך חוות דעת רפואית על עורך דין לענייני רפואה לפנות אל רופא מומחה.

עורך דין לענייני רפואה

תביעה על רשלנות

כאשר ישנו חשש כי צוותים רפואיים התרשלו במילוי תפקידם, על פי הגדרת עוולת הרשלנות בחוק הנזיקין, יש צורך לבסס את התביעה על פי 3 עקרונות: נזק, קשר סיבתי והוכחת הרשלנות.

הוכחת הרשלנות – יש צורך להוכיח כי חלה סטייה מן הנורמה בהתנהגות הרופאים, והם התרשלו בתפקידם. לצורך הדוגמה מכשור רפואי שנשאר בגופו של המנותח יכול להיות מקרה של רשלנות בניתוח. או רופא שהתעלם מתסמינים של מטופל ולא ביצע את הבדיקות אותן יש לקיים במקרה שכזה, ובכך גרם להחמרת מצבו הרפואי (למשל אבחון מאוחר של סרטן).

נזק – רשלנות היא אינה עילה להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית אם לא נגרם נזק למטופל.

קשר סיבתי – בכל תביעת רשלנות, לא רק רשלנות רפואית, יש צורך להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין הרשלנות של הנתבע, לבין הנזק שנגרם לתובע. נטל ההוכחה מוטל על התובע. עליו להוכיח קשר סיבתי עובדתי וקשר סיבתי משפטי. ללא הוכחת הקשר התביעה תדחה.
תביעת רשלנות רפואית היא עניין מורכב למדי המשלב את החוק עם הפרקטיקה הרפואית. עורך דין לענייני רפואה מביא איתו את החיבור בין שני התחומים. הוא אמנם אינו רופא, אך בכל זאת מכיר לעומק את ההליכים הרפואיים והנהלים השונים בתחום.

כאשר טענות על רשלנות רפואית עומדות למבחן משפטי, לרופאים אין את הכלים להבין את מורכבותם של המצבים הרפואיים. התמחותם של השופטים היא ענייני משפט וצדק, ולא הליכים רפואיים. ולכן אחת הדרישות לצורך ביסוס תביעה היא חוות דעת רפואית.

במהלך הבירור המשפטי, הנתבע עשוי לדרוש מהתובע לעבור בדיקות רפואיות באמצעות מומחה מטעמו. זכותו של הנתבע לסרב, אך הדבר ישלול את ההסתמכות על חוות הדעת שהציג מטעמו.

חוות דעת רשלנות רפואית

חוות דעת רשלנות רפואית

בעת הגשת תביעה על רשלנות רפואית, יש לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית.
חוות דעת רשלנות רפואית מתבצעת על ידי רופא מומחה בתחום שלגביו נטען לרשלנות. למשל, אם זוהי תביעה הקשורה להיריון ולידה, יש צורך ברופא מומחה לתחום הלידה והגינקולוגיה.
יש לציין כי רופא מומחה הוא מושג המוגדר בחוק; זהו רופא שעבר את הבחינות המתאימות ויש לו אישור תואר מומחה על פי תקנה 34 לתקנות הרופאים.

לעתים ישנו קושי בחוות דעת רפואית, זאת מכיוון שרופאים עשויים לחשוש לצאת בביקורת כנגד קולגות. אלו עשויים להיות חברים לספסל הלימודים, נציגים של מוסדות רפואיים נחשבים ואנשים בעלי כוח. במדינה קטנה שבה כולם מכירים את כולם, יתכן כי רופא יחשוש כי הדבר יסגור בפניו דלתות. למזלנו ישנם רופאים המקפידים על כללי האתיקה המקצועית, אך לא אחת הועלו טענות בתקשורת על חוות דעת שקריות המנסות לחפות על מחדלים. עורך דין לענייני רפואה ערני לבעיות הללו, ויש לו יותר כלים מהאדם הממוצע על מנת להבטיח חוות דעת מקצועית המשקפת את פני הדברים בצורה מדויקת.

חוות דעת רשלנות רפואית נערכת בהתאם לדיני הראיות כפי שהם מוגדרים בסדר הדין האזרחי. זהו מסמך הכולל את פרטי הרופא ותחום מומחיותו, תיאור העובדות, דיון ומסקנות. בנספחי חוות הדעת צריכה להיות רשימה של המסמכים הרפואיים והאסמכתאות הרפואיות התומכות בחוות הדעת המקצועית. יש גם לכלול תצהיר אישי של הרופא בדבר אי מסירת עדות שקר.

חוות הדעת הרפואית היא אחד הגורמים המכריעים בתביעות רשלנות רפואית, נדירים הם המקרים בהם השופטים מקבלים החלטה הסוטה מן הקביעות שבחוות הדעת הרפואית. יש לציין כי גם בית המשפט יכול למנות מומחה מטעמו.

תביעה על רשלנות

עורך דין לענייני רפואה

כאשר מתעורר חשש לרשלנות רפואית, עורך דין רשלנות רפואית הוא התחנה הראשונה שלכם. במקרים רבים הוא יכול לבצע את הבדיקה הראשונית על מנת להבין האם יש חשש סביר לרשלנות רפואית, עוד לפני שפונים לקבל חוות דעת של רופא מומחה. יש לזכור כי חוות דעת עלולה להיות דבר יקר, ולעתים עורך הדין המכיר את הנושא יכול מראש לראות כי מדובר בתביעה חסרת סיכוי. במידה וישנו יסוד סביר להגשת תביעה על רשלנות רפואית, עורך דין רפואי ינהל את התביעה ויפנה אתכם אל רופא מומחה.
במסגרת התביעה, במידה ותזכו, הוצאות המשפט הכוללות גם את חוות הדעת הרפואית יכוסו במסגרת כספי הפיצויים.

כאשר ישנו חשש לרשלנות רפואית, מומלץ לפנות למשרד עורכי דין רשלנות רפואית בראשותו של אסף אודיז. אנו בין המשרדים הבודדים אשר בחרנו להקדיש את כל העיסוק המקצועי לכל תחומי רשלנות רפואית מוות פיצוי וכו..

אנו מעניקים לכם ליווי משפטי בכל מקרה שבו ישנו חשש לרשלנות רפואית.

למידע נוסף בנושאי תביעות רשלנות רפואית אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב

 

חוות דעת רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן