תביעה בגין רשלנות רפואית

לפני שמדברים על תביעה בגין רשלנות רפואית, ועל שאלות לגבי סכום פיצויים בתביעת רשלנות רפואית, צריך לקחת נשימה. הנושא של רשלנות בטיפול רפואי מורכב למדי. הוא דורש עורכי דין מנוסים בתחום של תביעות רפואיות, התייעצות עם רופאים מומחים ובחינה מדוקדקת של התיק הרפואי.

במאמר זה נדבר על הדרך להגשת כתב תביעה רשלנות רפואית.

רשלנות בטיפול רפואי

רשלנות בטיפול רפואי

אתם עשויים להיות מופתעים לגלות כי בישראל אין חוק רשלנות רפואית המגדיר מהי רשלנות רפואית וההליכים המשפטיים הקשורים לתביעות מסוג זה. תביעה בגין רשלנות רפואית היא למעשה תביעת נזיקין על פי הגדרת הרשלנות בחוק הנזיקין. החוק מביא הגדרה כללית המתאימה לכל מקרה של רשלנות – זוהי יכולה להיות רשלנות רפואית, כמו שזו גם יכולה להיות רשלנות מסוג אחר.

על פי חוק הנזיקין, סעיף 35 רשלנות היא ” מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה.“

למרות שרשלנות רפואית היא במהותה תביעת נזיקין, אין להתבלבל – תביעות רשלנות רפואית הן תביעות ייחודיות ובעלות מורכבות גדולה. יש בהן אלמנטים של הוכחת נזקי גוף כמו בתביעות רשלנות אחרות, אך הן דורשות גם הכרות מעמיקה עם הליכים רפואיים. ולעתים נוגעות בסוגיות מורכבות למדי הנמצאות על קו התפר בין רפואה למשפט. ולכן הגשת כתב תביעה רשלנות רפואית דורשת עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.

תחת מטריית הרשלנות הרפואית יכולים להיכנס מקרים שונים הכוללים התרשלות בטיפול הרפואי, אך גם פגיעה באוטונומיה והיעדר הסכמה מדעת.
כתב תביעה רשלנות רפואית

הרפואה הביאה לשינוי אדיר בתוחלת החיים ובאיכות החיים שלנו. ובכל רגע שעובר היא הולכת ומתפתחת בעקבות גילויים מדעיים חדשים, ניסיון מצטבר והתפתחויות טכנולוגיות. הרפואה, על ענפיה השונים, יכולה לתת לנו פתרון למגוון של בעיות ופשוט להציל חיים. אך יחד עם זאת הרפואה אינה מושלמת – לכל הליך רפואי ישנם סיכונים. הרופאים פועלים על פי פרקטיקות לצורך צמצום הסיכונים, ועושים שיקולים הלקוחים את הסיכון אל מול התועלת שבהליך. אך הסיכונים הם מוחשיים ולא כל הליך רפואי מסתיים בהצלחה.

אי הצלחתו של הליך רפואי, דבר העלול לגרימת נזק למטופל, היא לא בהכרח מקרה של רשלנות רפואית. אנו בהחלט עשויים להרגיש מתוסכלים ונסערים בעקבות מקרים שכאלו, אך אין זה אומר שהרופאים נהגו ברשלנות.

בטרם הגשת תביעה יש לתאר את המקרה לעורך הדין. אמנם עורך הדין אינו רופא, אך אם בחרתם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית, יש לצפות כי יש לו ידע בתחום ובהליכים הרפואיים, והוא יודע לשאול את השאלות הנכונות. במידה ועורך הדין יראה כי אכן ישנו חשד כי מדובר בהתרשלות של צוותים רפואיים אשר גרמה לכם נזק, הוא ייעזר בחוות דעת של רופא מומחה על מנת להגיש תביעת פיצויים רשלנות רפואית.

כתב תביעה רשלנות רפואית

תביעה בגין רשלנות רפואית

תביעה בגין רשלנות רפואית מוגשת אל בית משפט השלום, או בית המשפט המחוזי בתביעות מעל 2.5 מיליון שקל. עו“ד רשלנות רפואית יסייע בעריכת תחשיב נזק לצורך הגשת התביעה.
כל מטופל שנגרם לו נזק כתוצאה מרשלנות רפואית של מטפל זכאי להגיש תביעה. במידה ומדובר בקטין, הורים יכולים להגיש תביעה בשמו. ישנם גם מקרים בהם המטופל נפטר במהלך ההליך הרפואי, במקרים אלו התלויים כלכלית במנוח יכולים להגיש תביעה וישנה גם זכות תביעה לעיזבון המנוח.

בטרם הגשת תביעת רשלנות רפואית יש קודם כל לרכז את כל החומר הרפואי. המוסדות הרפואיים צריכים לספק לכם העתקים של כל התיק הרפואי, והחוק מחייב אותם לתעד ולשמור זאת (החובה מוגבלת בזמן). הם רשאים לגבות תשלום תמורת הכנת ההעתקים. החומר הרפואי שיש לאסוף תלוי באופי הפגיעה, אך בדרך כלל אנו מדברים על גיליון אשפוז, תוצאות בדיקות, צילומים וכו‘'.

לצורך הגשת כתב תביעה רשלנות רפואית, סדר הדין האזרחי דורש גם חוות דעת של רופא מומחה. חוות הדעת צריכה לבסס את הטענה כי אכן מדובר כאן במקרה של רשלנות בטיפול רפואי, וגם היקף הנזק שנגרם למטופל בעקבות הנזק.

לאחר הגשת התביעה יחל ההליך המשפטי אשר עשוי להיות ארוך. השופטים ידרשו להכריע האם אכן הייתה כאן התרשלות של הצוותים הרפואיים, ובמידה וזו רשלנות רפואית הם יקבעו את סכום הפיצוי. יש לציין כי במקרים רבים העניינים נסגרים בהסכם פשרה בין הצדדים.

תביעה בגין רשלנות רפואית

המומחים לתביעות רשלנות רפואית

תביעות פיצויים ברשלנות רפואית הן בדרך כלל תביעות נגד גופים גדולים וחזקים, הם סוללה של עורכי דין וגיבוי של חברות הביטוח. ובפני עצמן התביעות כוללות סוגיות מורכבות ומאתגרות. בשורה התחתונה, ללא עורך דין רפואי הנלחם למענכם, במיוחד במקרים קשים ביותר כמו רשלנות רפואית מוות פיצוי וכו.. אין לכן סיכוי.

אם ישנו חשד לרשלנות רפואית, פנו למשרד עורכי דין אסף אודיז. אנו מביאים איתנו ניסיון עשיר בתביעות מסוג זה. אנו מתעסקים אך ורק בנושאי רשלנות רפואית וזוהי המומחיות שלנו.

למידע נוסף אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז.

תביעה בגין רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן