רשלנות רפואית גניקולוגיה

רשלנות רפואית גניקולוגיה היא אחד התחומים הרפואיים בהם יכולים להיות מקרים של רשלנות רפואית, ועילה להגשת תביעת פיצויים ברשלנות רפואית. המקרים יכולים להיות שונים, כמו למשל רשלנות רפואית בטיפול, או רשלנות רפואית אבחנה לא נכונה. חשוב לפנות אל עורך דין לענייני רשלנות רפואית על מנת לבחון האם אכן הייתה במקרה שלכם רשלנות רפואית שגרמה לנזק. 

רשלנות רפואית גניקולוגיה

גניקולוגיה היא אחד מתחומי הרפואה הרבים. הרפואה הגיניקולוגית מתמחה במערכת הרבייה הנשית, ולכן גם נהוג לכנות רופא גניקולוג בתואר רופא נשים. רופאים גניקולוגיים עוסקים במגוון סוגיות הקשורות למערכת הרבייה הנשית, הבריאות המינית והפוריות. רופאים אלו מטפלים בזיהומים, דלקות , בעיות ווסת, מחלות מיניות, סוגים מסוימים של סרטן ועניינים הקשורים להריון ולידה. בדרך כלל הגניקולוגים עוברים התמחות רפואית כפולה הכוללת מיילדות וגניקולוגיה. 

בין הטיפולים אותם מבצעים רופאים מתחום הגניקולוגיה ניתן להזכיר כריתת רחם, ביצוע גרידה, קשירת חצוצרות, היסטרוסקופיה, לפרוסקופיה, ניתוחים לבריחת שתן, כריתת צוואר הרחם ועוד. 

ישנם סוגים שונים של רשלנות רפואית גניקולוגיה, וחלקם נכנסים תחת הקטגוריה של רשלנות רפואית בהיריון ובלידה. ניתן לחלק את מקרי הרשלנות הרפואית לכמה סוגים: רשלנות רפואית אבחנה לא נכונה או איחור באבחון, רשלנות רפואית בטיפול, אי הסכמה מדעת ופגיעה באוטונומיה. 

רשלנות רפואית גניקולוגיה

רשלנות רפואית אבחנה לא נכונה

כאשר אישה סובלת מתסמינים מסוימים ומגיעה להיבדק, המטרה של הבדיקה היא לזהות האם ישנה מחלה הגורמת לאותם התסמינים, ובמידת הצורך להעניק את הטיפול המתאים לאותו סוג של מחלה. מחלות מסוימות אינן משדרות תסמינים ברורים, אך רופא יכול לגלות אותן בבדיקה שגרתית. רפואה היא עניין מורכב, ותסמין מסוים יכול להיות קשור לסיבות שונות, ומחלות שונות. חשוב מאוד לבצע את ההבחנה הנכונה, אחרת לא יינתן הטיפול המתאים. למשל אם אישה הגיעה עם תלונה על כאב מסוים והרופא אבחן דלקת הוא יעניק טיפול אנטי דלקתי. אך באותה המידה סיבת הכאב יכולה להיות גידול ממאיר, והדבר דורש טיפול אחר לחלוטין. 

קיימות פרקטיקות רפואיות שונות לאבחון, והן יכולות להשתנות לאורך השנים בהתאם להתקדמות הרפואה. הרופא צריך לקחת בחשבון שיקולים שונים הכוללים מה שהוא רואה בבדיקות שהוא מבצע, התסמינים עליהן המטופלת מתלוננת, היסטוריה רפואית וכו‘. ובהתאם לכך הוא מאבחן, או שולח לביצוע בדיקות נוספות אשר יפסלו קיומן של מחלות מסוימות, או יגלה מחלות. 

לא תמיד רופאים עושים את ההבחנה הנכונה, מה שגם מוביל בסופו של דבר לאבחון מאוחר, שיכול להיות קריטי לצורך ריפוי המחלה – כמו למשל אבחון מאוחר של סרטן. אך לא כל טעות באבחון היא בהכרח תחת הקטגוריה של רשלנות רפואית אבחנה לא נכונה. לצורך כך יש להתייעץ עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית, וגם להיעזר בחוות דעת רפואיות על מנת להעריך האם הרופא פעל כמצופה או נהג ברשלנות. 

רשלנות רפואית בטיפול

רשלנות רפואית בטיפול

הרשלנות הרפואית יכולה להיות גם בטיפול עצמו. כאשר רופא לא נהג במידת הזהירות והמיומנות הסבירה, וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופלת. לדוגמה ישנם מקרים בהם יש צורך לבצע גרידה, כמו למשל מקרה של הפלה טבעית או  הפלה יזומה. גרידה היא פעולה עדינה הדורשת מומחיות וזהירות. ביצוע לא נכון של תהליך זה עלול לגרום לפגיעה ברחם, ואף עקרות. הפעלת כוח בלתי סביר, או שימוש בטכניקה שגויה, יכולים להיות דוגמה למקרים של רשלנות רפואית בטיפול. כמו גם הטיפול התרופתי שניתן (או לא ניתן) לאחר ביצוע הגרידה. זוהי רק דוגמה אחת הרלוונטית לתחום של רשלנות רפואית גניקולוגיה, אך יתכנו אינספור מקרים אחרים של רשלנות בטיפול רפואי. 

רשלנות רפואית הסכמה מדעת

ישנו עיקרון חשוב בתחום הרפואה והוא הסכמה מדעת. הרופאים אינם עושים ככל שעולה על דעתם, עליהם לקבל את אישור המטופל להליכים רפואיים. תמיד עליהם לתת למטופל את כל המידע הרפואי, גם בתהליכים אלקטיביים כמו של הרפואה האסתטית. המטופל צריך לדעת פרטים שונים כמו הסיכונים הקיימים בטיפול, תופעות הלוואי, זמן ההחלמה, סיכוי ההתאוששות וגם האלטרנטיבות. גם אם ישנן אלטרנטיבות שהן נכללות בסל הבריאות, עדיין חשוב לתת למטופלת את כל המידע. רק כך תוכל להחליט האם היא מעוניינת בטיפול. במידה והרופאים לא ביצעו את חובתם, ניתן להגיש תביעת פיצויים בטענה של פגיעה באוטונומיה. 

רשלנות רפואית אבחנה לא נכונה

מומחים לרשלנות רפואית 

אם ישנו חשש של רשלנות רפואית גניקולוגיה, אתם מוזמנים לפנות אל משרד עורכי הדין של אסף אודיז. משרדינו הוא בין הבודדים אשר בחר להתמחות אך ורק במקרים של תביעות רפואיות. מזה למעלה מ 13 שנה אנו עוסקים אך ורק תחום זה ורכשנו ניסיון ומומחיות גדולה בתחום. אנו עובדים עם מגוון של מומחים רפואיים ונלחמים למען הזכויות של המטופלים שנפגעו מרשלנות רפואית. טיפלנו באינספור מקרים של תביעות רפואיות, במגוון תחומים רפואיים הכוללים: רשלנות רפואית בהיריון, רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית בניתוח, רשלנות רפואית בבתי חולים, רשלנות רפואית באבחון סרטן וכל סוג של בעיה רפואית. 

רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית גניקולוגיה
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן