פורום רשלנות רפואית

פורום רשלנות רפואית הוא בדרך כלל פורום הפועל על גבי תשתיות האינטרנט, ובו אנו מצפים למצוא מומחים לרשלנות רפואית אשר יכולים לספק לנו מידע בנושא. אנו בהחלט מעודדים אתכם להרחיב את הידע, ובמסגרת זאת ניתן לחפש מקורות מידע באינטרנט. אך חשוב להדגיש כי שום מידע שאתם מוצאים באינטרנט הוא אינו תחליף לייעוץ אישי. אל תקבלו החלטות על סמך פורום רשלנות רפואית באינטרנט, זהו אינו תחליף לייעוץ אישי אצל עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.

אם יש משהו שאפשר להגיד על טיפולים רפואיים זה שהם לא תמיד מצליחים. לא תמיד הטיפול הרפואי שקיבלנו מספק לנו את התוצאות שלהן ציפינו. במקרים מסוימים הוא עלול להסתיים בצורה טרגית וכואבת הכוללת גם מקרי מוות. במצבים אלו אנו עשויים להגיב בצורה רגשית, ולהיות בטוחים כי מגיעים לנו פיצויים בגין רשלנות מקצועית של רופא. כאן חשוב לקחת את הדברים בצורה שקולה ולהגיד בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים – כישלון של הליך רפואי או נזק שנגרם בעקבות פרוצדורה רפואית, הם אינם בהכרח רשלנות רפואית. רופאים עשויים לעשות את כל המאמצים להעניק את הטיפול הטוב ביותר, בהתאם לנורמות המקובלות, ולמרות כל המאמצים, זה לא תמיד מסתיים בהצלחה.

פיצויים בגין רשלנות מקצועית

פורום רשלנות רפואית

במקרים רבים אנו מחפשים פורום רשלנות רפואית, ומצפים למצוא שם מידע מקצועי. אלו יכולים להיות אתרי אינטרנט, בלוגים, אתרים העוסקים בפסקי דין, כתבות מהתקשורת וקבוצות ברשתות החברתיות. אנו רוצים להאמין שישנם עורכי דין רשלנות רפואית שעומדים מאחוריהם ומספקים מידע אמין, אך בפועל זה לא תמיד המקרה.
לעתים ישנם אנשים המנדבים עצות על סמך ניסיונם, אך אין זה אומר שהמקרה הרפואי שאיתו התמודדו אכן משליך על המקרה שאיתו אתם מתמודדים. גם אם ישנם עורכי דין בפורומים אלו, הם יהיו זהירים מאוד במתן תשובות. והסיבה לכך היא פשוטה, לא ניתן לבחון מקרה שבו ישנו חשש לרשלנות רפואית ללא התבוננות מעמיקה בתיק הרפואי, וללא התייעצות עם רופאים מומחים שיחוו את דעתם.

אם אתם מחפשים מידע בנושא, אנו יכולים להמליץ לכם על ערוץ היוטיוב שלנו. שם תוכלו סרטונים בנושאי רשלנות רפואית אותם מציג עורך דין אסף אודיז, מומחה לרשלנות רפואית. אך גם זהו אינו תחליף לייעוץ פרטני.

עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית

עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית

עורך דין רפואי הוא הכתובת האמינה ביותר לייעוץ בנושאים משפטיים אלו. בין אם זו רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית באבחון סרטן או כל מקרה אחר, עורך הדין ייבחן את התיק הרפואי וינסה להבין האם ישנו חשש אמתי לרשלנות. לצורך העניין עורך הדין גם יבקש את חוות דעתם של מומחים בתחום. במידה ונראה כי אכן היה חשש לרשלנות, עורך הדין יסייע לכם להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית.

על מנת לזכות בתביעת רשלנות רפואית יש צורך ב 3 עקרונות בסיסיים:

  1. הוכחת הרשלנות – רשלנות רפואית היא נגזרת של עוולת הרשלנות, כפי שהיא מוגדרת בסעיף 35 לחוק הנזיקין “עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח-יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח-יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה“.
דוגמה לרשלנות שכזו יכולה להיות מקרה שבו רופא נתן למטופל תרופה מסוימת, מבלי לשקול את השפעתן על מחלות רקע המופיעות בתיקו הרפואי.
  2. נזק – רשלנות בפני עצמה אינה סיבה להגשת תביעת פיצויים. הפיצויים מוגשים בעבור בנזק שנגרם, ואם לא נגרם נזק אין עילה להגשת תביעה.
  3. קשר סיבתי משפטי – זה בפני עצמו נושא משפטי מורכב. יש להוכיח את הקשר המשפטי בין הרשלנות שהייתה לבין הנזק. בתי המשפט נעזרים במבחנים שונים על מנת לקבוע את הקשר הסיבתי.

תביעות מסוג זה עלולות להימשך זמן רב ויש להן גם עלויות גבוהות. עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית יבדוק קודם את היתכנות התביעה וסיכויי הזכייה. אם ישנם סיכויים נמוכים להצלחת התביעה, עורך הדין עשוי להמליץ לכם להימנע מכך.

פורום רשלנות רפואית

פיצויים בגין רשלנות מקצועית

אחת השאלות השכיחות היא כמה פיצויים מקבלים בגין רשלנות רפואית. אין איזו טבלת פיצויים קבועה שעל פיה השופטים נותנים את החלטתם. ולמעשה לצד האתגר של הוכחת הרשלנות הרפואית, עורך הדין גם נלחם על הגדלת הפיצויים.

השופטים לוקחים בחשבון גורמים שונים, ויכול להיווצר מצב שבו פלוני קיבל פיצוי בגובה מסוים, לעומת אחר שסבל מפגיעה בעלת אופי דומה אך קיבל פיצוי שונה. בין השיקולים של בית המשפט לוקחים בחשבון את גילו של הנפגע, סוג הנכות, ההשפעה שלה על תוחלת חייו, ההשפעה שלה על מצבו הכלכלי, העלויות של טיפולים ושירותים שונים שיזדקק בעקבות הפציעה וכו. בתי המשפט פועלים לפי עיקרון המנסה לאזן את הנזק בחייו באמצעות הפיצוי.

לצד בחינת ההיבט הכלכלי, השופטים בהחלט מתחשבים בנזק נפשי,כאב וסבל.

מעוניינים להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות מקצועית? פנו אל אסף אודיז, עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. למידע נוסף בנושאי תביעות רשלנות רפואית אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב

פורום רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן