עורך דין רשלנות רפואית בתל אביב

עורך דין רשלנות רפואית בתל אביב מעניק סיוע לכל מי שרואה את עצמו כנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית. תחום זה של תביעות נחשב לאחד המורכבים ביותר, זאת מכיוון שהוא משלב שני תחומים שונים לחלוטין (משפטים ורפואה). בנוסף יש לקחת בחשבון כי תביעות מסוג זה, המוגשות נגד רופאים ובתי חולים, הן בסופו של דבר תביעות נגד גופים חזקים ובעלי עורכי דין מטעמם ומטעם חברות הביטוח שלהם. כך שחשוב להגיע מוכנים עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית מטעמכם.

במאמר זה נגדיר מהי רשלנות רפואית, וניתן גם דוגמאות לכמה היבטים של התחום. ולבסוף, כיצד לבחור משרד עורכי דין רשלנות רפואית בתל אביב.
רשלנות רפואית בתל אביב

רשלנות רפואית תל אביב

אז מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מונח שעדיף לא לשמוע ולא להיתקל בו, זאת מכיוון שרשלנות רפואית עלולה לגרום נזק רב, ואפילו בלתי הפיך למטופלים.
רשלנות רפואית מוגדרת כמעשה או מחדל של איש מקצוע החורגת מסטנדרטים מקובלים של טיפול, וכתוצאה מכך נזק למטופל. אמנם בישראל אין חוק המגדיר מהי רשלנות רפואית, אך ישנה פקודת הנזיקין הנותנת הגדרה כללית למושג רשלנות. ועל פי פקודת הנזיקין ההגדרה תקפה גם לגבי רופאים, אחיות, מטפלים ולמעשה כל בעל מקצוע.

רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות. למשל זוהי יכולה להיות רשלנות של רופא שלא הפנה לביצוע בדיקות אשר היה צריך לעשות בתוקף הנסיבות. זו יכולה להיות רשלנות של טכנאים ומפענחים בבדיקות שונות, כמו למשל רשלנות בפענוח בדיקות דימות. ועוד מקרים של רשלנות רפואית בניתוחים, רשלנות רפואית בהיריון ובלידה ועוד.

ישנם גם מקרים של אי הסכמה מדעת/ פגיעה באוטונומיה, גם אלו נחשבים לרשלנות רפואית.

מי שנפגע מרשלנות רפואית, כלומר מטופל שנגרם לו נזק, יכול להגיש תביעת פיצויים. מקרים של רשלנות, שבהם לא נגרם נזק, אינם מזכים בפיצויים; זאת למעט מקרים של אי הסכמה מדעת ופגיעה באוטונומיה.

למרות שהדבר נשמע פשוט, בפועל זהו תחום מאתגר מאוד. לא תמיד קל להוכיח את מקרה הרשלנות הרפואית, ואף קשה יותר להוכיח קשר בין אקט הרשלנות לבין הנזק שנגרם. וזו הסיבה מדוע אתם חייבים עורך דין רשלנות רפואית בתל אביב.

עורך דין רשלנות רפואית בתל אביב

עורך דין רשלנות רפואית בתל אביב

ועכשיו נדבר על כמה דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית בהם משרד עורכי דין רשלנות רפואית בתל אביב מטפל:

רשלנות רפואית בהיריון ובלידה – הריון ולידה הם אחד השלבים המאושרים בחיים, אך הם גם מלווים בסיכונים וסיבוכים רפואיים. על מנת למנוע פגיעה באם ובתינוק, ולהבטיח הולדתו של תינוק בריא, יש צורך במעקב רפואי וביצוע בדיקות שונות לכל אורך תקופת ההיריון. וגם הלידה עצמה דורשת מעקב רפואי, ואת היכולת לתת מענה כל מצוקה של האם והתינוק במהלך הלידה. בזכות היכולות הטכנולוגיות של הרפואה המודרנית, כמו לדוגמה בדיקת מי שפיר ובדיקות אולטראסאונד, אנו יכולים למנוע בעיות רבות. אך יחד עם זאת יתכנו מקרים של רשלנות רפואית בהיריון או רשלנות רפואית בלידה.

רשלנות רפואית בניתוח – בזכות היכולת לבצע ניתוחים מתקדמים, הרופאים יכולים לרפא מחלות ולפתור בעיות שונות הפוגעות באיכות החיים. ישנם ניתוחים המתבצעים מתוך צורך רפואי, וישנם גם ניתוחים אלקטיביים. כל ניתוח הוא הליך שיש בו סיכונים. ניתוח עשוי להשיג את מטרותיו, או להיכשל ואף לגרור סיבוכים נוספים. חשוב לזכור כי כישלון ההליך הוא לא בהכרח תוצאה של רשלנות רפואית, אלא במסגרת הסיכונים הקיימים. שימו לב כי באחריות הרופאים לתת לחולה את כל הפרטים על הסיכונים, הסיכויים והאלטרנטיבות (אם ישנן) לניתוח. אם לא עשו זאת, זוהי יכולה להיות עילה להגשת תביעת אי הסכמה מדעת.

רשלנות רפואית בסרטן – מחלת הסרטן היא אינה מחלה אחת ויחידה, אלא קבוצה של מחלות סרטניות הפוגעות באיברים שונים בגוף. מחלת הסרטן היא אחד האתגרים הגדולים ביותר של הרפואה המודרנית. מקרי הסרטן עולים בשכיחותם, וחשוב מאוד לזהות אותם בשלב מוקדם. רבים ממקרי הרשלנות הרפואית במחלת הסרטן, הם מקרים של אבחון מאוחר. אך כמובן שיתכנו מקרי רשלנות רפואית לכל אורך ההליך.

ואלו הן רק כמה דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית. עו“ד רשלנות רפואית בתל אביב מטפל בעוד מגוון מקרים, בכל תחומי הרפואה. אלו עשויים לכלול מקרים של רשלנות רפואית באורתופדיה, רשלנות רפואית אונקולוגית, רשלנות רפואית באבחון תסמונות גנטיות ועוד.

משרד עורכי דין רשלנות רפואית בתל אביב

כאשר מתמודדים עם חשד לרשלנות רפואית, חשוב לבצע בדיקה מקצועית. יש צורך לפנות אל עו“ד לרשלנות רפואית, ולבקש גם חוות דעת של רופא מומחה. הם יבצעו ניתוח מעמיק של נסיבות המקרה והתיק הרפואי, על מנת לראות אם יש כאן עילה להגשת תביעה.

רשלנות רפואית בתל אביב

אך השאלה היא כיצד לבחור עורך דין רשלנות רפואית בתל אביב?

לא חסרים עורכי דין בישראל, אל מעטים מאוד עוסקים בתחום הרשלנות הרפואית. חשוב לחפש משרד עורכי דין רשלנות רפואית בתל אביב אשר יש לו ניסיון מעשי בתחום הזה. משרד שבאמת מביא איתו את הניסיון הייחודי בתביעות רפואיות, והתנהלות מול משרד הבריאות, בתי החולים, קופות החולים ועוד.

היתרון של משרד עורכי דין אסף אודיז הוא למעלה מ 15 שנות ניסיון בתחום. משרדינו מתעסק בכל המקרים של תביעות רשלנות רפואית, ואך ורק ברשלנות רפואית. ולכן הפכנו להיות אחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל לצורך טיפול בנושא רגיש זה.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

עורך דין רשלנות רפואית בתל אביב
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן