עורך דין לתביעות רפואיות

עורך דין לתביעות רפואיות נלחם עבורכם בתביעות פיצויים רשלנות רפואית. המקרים המשפטיים הקשורים לרשלנות רפואית הם תמיד מורכבים ומאתגרים. הסיבה העיקרית לקושי המשפטי היא החיבור המיוחד בין העולם המשפטי לבין העולם הרפואי. עורכי דין רשלנות רפואית במרכז מביאים איתם את הידע המשפטי בחקיקה ופסקי דין, את הניסיון בעבודה מול בתי המשפט, הכרות עם רופאים מומחים ונהלי משרד הבריאות.

עורכת דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית במרכז

כולנו נזקקים לטיפולים רפואיים במהלך חיינו, מהרגע שבו נולדנו ועד הרגע שבו נסיים את חיינו. ואנו חיים בתקופה בה שירותי רפואה מתקדמת נגישים לכולם. רופאים מסורים בעלי ידע וטכנולוגיה מסוגלים לתת מענה למגוון בעיות רפואיות. או יכולים ליהנות מטיפולים מצילים חיים וטיפולים המשפרים את איכות החיים שלנו. אך מנגד, ישנם גם מקרים בהם ישנם כשלים בתהליך. לא תמיד ההליך הרפואי משיג את מטרותיו, למשל אדם עלול להיכנס לניתוח אורתופדי, ולסיים עם פגיעה עצבית.

למען הסר ספק, כישלונו של הליך רפואי, אין משמעותו רשלנות רפואית. אף אחד לא יכול להבטיח לנו כי כל הליך רפואי יצליח. תמיד ישנם סיכונים וסיכויי הצלחה. ואם עברתם תהליך רפואי והרופאים לא הסבירו לכם את הסיכונים הכרוכים בו, זו בפני עצמה יכולה להיות עילה להגשת תביעת פיצויים רשלנות רפואית.

כאשר ישנו חשש לרשלנות רפואית, יש לפנות אל עורך / עורכת דין רשלנות רפואית.  אלו צריכים להיות עורכי דין המנוסים בתביעות מסוג זה. עורכי הדין יבנו את המקרה על מנת לראות האם ניתן לזכות בתביעה. תביעת רשלנות רפואית דורשת כמה עקרונות בסיסיים:

רשלנות – רשלנות מוגדרת בסעיף 35 לחוק הנזיקין. זוהי אינה הגדרה של רשלנות רפואית אלא הגדרה כללית של עוולת הרשלנות והיא תקפה לכל בעיה המקצועי. יש להוכיח כי הרופא המטפל נהג בצורה רשלנית, תוך כדי סטייה מן הנורמה המקובלת.
נזק – לא ניתן להגיש תביעת פיצויים רשלנות רפואית כאשר אין נזק.
קשר סיבתי – יש צורך להוכיח קשר סיבתי עובדתי וקשר סיבתי משפטי בין הרשלנות לבין הנזק שנגרם. ישנם מבחנים משפטיים שונים הבוחנים את הקשר.

לצורך ביסוס התביעה על עורך דין לתביעות רפואיות  לפנות גם אל רופא מומחה לקבל חוות דעת רפואית. יש צורך ברופא מהתחום הרלוונטי; למשל אם מדובר בתביעת רשלנות רפואית התקף לב, יש צורך במומחה לקרדיולוגיה.

פיצויים רשלנות רפואית

פיצויים רשלנות רפואית

אחת השאלות שתמיד שואלים עורכי דין רשלנות רפואית היא כיצד נקבעים הפיצויים בתביעות רשלנות רפואית. למעשה אין שום חוק המגדיר במפורש את הפיצויים ואין איזו טבלת פיצויים שבה משתמשים, הדבר תלוי בשיקולי בית המשפט. אז כיצד השופטים קובעים את סכום הפיצויים?

השופטים נוהגים לפעול לפי עקרון ”השבת המצב לקדמותו“. אמנם אין שום פיצוי כספי שיכול להחזיר את הגלגל לאחור, אך הכוונה היא לתת לנפגע פיצוי כספי שיאפשר לאזן את הנזק שנגרם לו, זאת על מנת שלא ייגרם לו ”חסרון כיס“ בעקבות מקרה הרשלנות הרפואית.

בתי המשפט מכירים גם בנזקי גוף, וגם בנזק נפשי. הם לוקחים בחשבון גורמים שונים כמו ההשפעה של הפגיעה על תפקודו של הנפגע, ההשפעה על תוחלת חייו, ההשפעה על השכר, מצבו הכלכלי וכו‘.

כל מקרה נבחן לגופו, ותפקידו של עו“ד רשלנות רפואית הוא להביא את כל הנימוקים הדרושים על מנת להשיג את הפיצוי המקסימלי עבור הלקוח שלו. להזכירכם שכר טרחה ברשלנות רפואית נקבע בדרך כלל כאחוז מגובה הפיצויים. כך שלעורכי הדין בהחלט יש תמריץ להילחם עבורכם. למרות שאין שום סכום מינימים או מקסימום, עורכי דין מנוסים יכולים לתת הערכה על סמך השוואה לפסיקות עבר.

שיעורי הנכות הם שיקול מרכזי, ואותם ניתן לכמת לאחוזים ברורים, זאת על סמך חוות הדעת הרפואית. ככל שאחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר, כך ניתן לצפות לפיצוי גבוה יותר.

ומה לגבי פיצוי רשלנות רפואית שגרמה למוות? במקרה זה סכום הפיצוי יכול להיות נמוך ממה שאתם מצפים, זאת מכיוון שאין צורך במימון טיפולים. אך מנגד, לעתים ישנו פיצוי של יורשים בגין הפסדי השתכרות אפשריים.

רשלנות רפואית במרכז

עורך דין לתביעות רפואיות

רשלנות רפואית היא מושג רחב, היא יכולה להתרחש בכל אחד משלבי הטיפול. למעשה גם אי ביצוע של הליך רפואי המתבקש בנסיבות מסוימות יכולה להיחשב כרשלנות רפואית. וגם מקרים של אי הסכמה מדעת ופגיעה באוטונומיה.

אם יש לכם חשש כי ישנה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית, יש לפנות אל עורך דין לתביעות רפואיות. לא פשוט להוכיח רשלנות רפואית, עורכי דין רשלנות רפואית במרכז יכולים לערוך סקירה ראשונית של המקרה. אך על מנת לבחון את הדברים לעומקם ולבסס את התביעה המשפטית, יש לעשות עבודה רבה של איסוף מסמכים רפואיים. במקרים רבים מדובר בבדיקות ורשומות שהתרחשו לפני שנים. ואת החומר הרפואי יש להגיש לרופא מומחה אשר נותן את חוות דעתו המקצועית.

מצד שני, איננו רוצים לייאש אתכם. למרות שמדובר בהליך מורכב, אם נפגעתם מגיעים לכם פיצויים ויש להילחם על זה. משרד עורכי דין אסף אודיז מביא איתו ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית מסוגים שונים. אנו מתעסקים אך ורק בתביעות רפואיות, ולכן אנו נחשבים למשרד מוביל בתחום. יש לנו ניסיון של למעלה מ 13 שנה בתחום. עד היום עסקנו בכל מקרי הרשלנות הכוללים רשלנות רפואית בלידה, לידה בעוולה, רשלנות רפואית התקפי לב, רשלנות רפואית סרטן, רשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה, רשלנות רפואית באורתופדיה ועוד.

עורך דין לתביעות רפואיות

עורכת דין לתביעות רפואיות

הצוות המצקועי שלנו כולל עורכי ועורכות דין בעלי ניסיון בתחום התביעות הרפואיות. יחדיו נלחם עבורכם.

בערוץ היוטיוב שלנו תוכלו למצוא מידע נוסף במגוון סוגיות מתחום הרשלנות הרפואית.

 

עורך דין לתביעות רפואיות
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן