רשלנות רפואית בניתוח גב

רשלנות רפואית בניתוח גב עשויה להשאיר את המטופל עם נזקים תפקודיים קשים מאוד. ניתוחי גב הם דבר שכיח, כמו למשל במקרים קשים של פריצת דיסק או בעיות אחרות. על פניו הגב אינו נשמע כמו איבר רגיש, אם נשווה אותו ללב או הכליות. ולכן אנו עשויים לחשוב כי מדובר בניתוחים בעלי סיכון נמוך. אך האמת שההפך הוא הנכון!

בגב נמצא חוט השדרה, זוהי מערכת עדינה של תאי עצב המחברים את המוח למערכת העצבים ההיקפית. זהו ממש סוג של ”חיווט“ של הגוף, באמצעותו המוח מקבל מידע מאזורים שונים בגוף, ושולט על כל המערכת המופלאה שנקראת גוף האדם.

ומכאן שכל ניתוח באזור הגב הוא בעל פוטנציאל לפגיעה בלתי הפיכה באותם עצבים עדינים, ויכול לגרום לבעיות קשות הגורמות לנכות ופוגעות בתפקודי היום יום. כפי שאמרנו בניתוחי גב יש סיכון, אך רשלנות רפואית בניתוחי גב היא אינה מקרה שבו ישנה אכזבה מההליך הרפואי – למרות כי הרופאים עושים את כל המאמצים, ידוע כי הסיכון קיים. רשלנות רפואית מתייחסת למגוון מצבים שבהם משהו לא היה תקין בהתנהלות הרופאים.

לצורך הדוגמה, אם ניתוחים מורכבים שכאלו הם אינם מתחום ההתמחות של הרופא שביצע את הניתוח. אם נקבעו נהלים מסוימים לביצוע הליך רפואי שכזה, והרופא לא הקפיד עליהם. אם כלי רפואי נשאר בגופו של המטופל וכו׳.

רשלנות רפואית בניתוח גב

רשלנות רפואית בניתוח גב

ניתוחי גב יתכנו בנסיבות שונות, למשל אצל חולים הסובלים מפריצת דיסק, היצרות תעלת עוד השדרה, שברים או גידולים סרטניים.

רשלנות רפואית בניתוחי גב יכולה להתבטא בשלבים שונים:

זוהי יכולה להיות רשלנות רפואית באבחון. כלומר מקרה בו הרופאים אינם מאבחנים את הבעיה בצורה הנכונה. ותחת המטרייה הזו אנו יכולים לדבר על מקרים שבהם הרופאים אינם מזהים בעיה שקיימת, או מבינים לא נכון את הבעיה.

רשלנות רפואית יכולה להיות גם בחירת הליך רפואי שאינו מתאים עבור החולה. כאשר רופאים מחליטים איזה הליך רפואי הוא המתאים ביותר הם צריכים לקחת בחשבון מכלול שלם של גורמים הקשורים למצב בריאותו הכללי של המטופל, ולא רק לבעיה הספציפית. אך יתכן כי הרופאים בחרו בהליך בקלות דעת, בעוד כל הסימנים הראו כי זהו אינו ההליך המתאים.

ישנם גם מקרים של רשלנות בניתוחים, וזה נכון לגבי כל סוג של ניתוח. כלומר מקרי רשלנות המתרחשים במהלך הניתוח עצמו. למשל אי נוכחות של רופא מרדים בחדר הניתוח, או רופא שאינו מיומן בהליך שכזה.

וזה ממשיך גם אחרי הניתוח, גם זוהי תקופה רגישה שבה על הרופאים לנטר את החלמתו של החולה. עליהם לבצע מעקב, לתת את התרופות הנכונות ולתדרך אותו לגבי כל מה שנדרש לעשות על מנת למנוע זיהומים וסיבוכים שונים.

וישנו גם מקרה של אי הסכמה מדעת. באחריות הרופאים להסביר לחולה על מצבו הרפואי, על ההליך הרפואי וכל הסכנות והסיכונים. במקרים רבים ישנן אלטרנטיבות טיפוליות, ועל הרופאים להציג את כל המידע לחולה. אם לא עשו זאת, זוהי עשויה להיות עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוחי גב

אדם עשוי להיכנס לניתוח לצורך טיפול בפריצת דיסק, בתקווה כי הניתוח יסייע להחלמתו, אך לסיים את הניתוח עם פגיעה תפקודית קשה ובלתי הפיכה. אלו הם חלק מהסיכונים הקיימים בניתוחי גב. אמנם הידע הרפואי והטכנולוגיות המתקדמות מאפשרות לצמצם את הסיכונים, אך הסיכונים עדיין קיימים.

לפני ניתוח גב, כמו גם בכל ניתוח אחר, אתם תשוחחו עם הרופא אשר יסביר לכם על ההליך וידבר על סיכויי ההצלחה, ועל הסיכונים הקיימים. אנו כמובן מאחלים בריאות לכולם, אך ישנם מקרים כי ההליך לא עבר בהצלחה. עם כל הצער שבדבר, רשלנות רפואית בניתוח גב אין פירושה ניתוח שלא צלח.

על מנת לבדוק האם אכן היה כאן מקרה של רשלנות רפואית בניתוחי גב, יש צורך לבצע בירור משפטי. זאת עושים באמצעות משרד עורכי דין רשלנות רפואית.

אנו נבדוק האם הייתה רשלנות רפואית אשר גרמה נזק, ונעניק לכם את כל הסיוע המשפטי לצורך הגשת תביעת הפיצויים.

רשלנות רפואית בניתוח גב היא רק אחד מהנושאים בהם אנו מתעסקים. משרדינו מביא איתו ניסיון רב בכל המקרים של תביעות רפואיות, לרבות רשלנות רפואית בניתוח מעקפים,  רשלנות רפואית סרטן השד, רשלנות בלידה ועוד.

רשלנות רפואית בניתוחי גב

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית בניתוח גב
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן