רשלנות רפואית בבדיקת דם

רשלנות רפואית בבדיקת דם יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות. איננו רוצים להלחיץ אתכם מבדיקת הדם הבאה שלכם, בסך הכל מדובר בבדיקה בטוחה למדי. אך בהתחשב בכך שמידי יום מבוצעות בישראל מאות ואפילו אלפי בדיקות דם, יתכנו גם מקרים של רשלנות רפואית בבדיקות דם.

במאמר זה נדבר על בדיקות דם באופן כללי, ועל המקרים בהם יכולה להתרחש רשלנות רפואית בדיקת דם.

בדיקת דם רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בדיקת דם

בדיקת דם היא הליך רפואי מקובל מאוד בימינו. בזכות בדיקת הדם הרופאים יכולים לקבל תובנות רבות על מצבו הרפואי של אדם. בזכות המדדים השונים של הדם ניתן לפסול קיומן של מחלות, לאשש קיומן של מחלות ולעקוב באופן כללי על מצבו הבריאותי.

בדיקת דם היא בדיקה פשוטה למדי, בה נלקחת דגימת דם קטנה והיא נשלחת למעבדה המנתחת את מנת הדם. למעשה ישנם סוגים שונים של בדיקות דם, והרופאים הם אלו אשר קובעים אלו מדדים יש לבדוק.
לדוגמה זוהי יכולה להיות בדיקת דם אשר בודקת את רמות הסוכר בדם, בדיקה לאיתור נוגדי איידס ומדדים רבים אחרים.

בדיקת הדם היא הליך המתבצע במהירות, וככל הנראה רוב הזמן שתבלו מול האחות אשר לוקחת את בדיקת הדם, קשור בעיקר להליכים פרוצדורליים ורישום הבדיקה.
בדיקות מסוימות דורשות גם צום ו/או הימנעות מתרופות מסוימות. אך על כך תקבלו הוראות יחדיו עם ההפניה לבדיקת הדם. שימו לב כי אין לראות בדברים אלו ייעוץ רפואי, וכל שאלה הקשורה לשימוש בתרופות או הפסקת שימוש בתרופות יש להפנות אל הרופא המטפל.

רשלנות רפואית בדיקת דם

רשלנות רפואית בבדיקת דם

רשלנות רפואית בבדיקות דם יכולה להתרחש בכמה נקודות:

  1. אי הפנייה לבדיקות דם – בדרך כלל מקרים שכאלו נכנסים תחת רשלנות של רופא משפחה, זאת מכיוון שתפקידו לעקוב אחר הבריאות הכללית ולהפנות לבדיקות ורופאים מומחים בהתאם לצורך. 
אלו הם מקרים בהם רופא מתעלם מתסמינים מסוימים ואינו מפנה לבדיקות הנדרשות, היכולות להיות בדיקת דם (כמו גם כל בדיקה אחרת).
  2. רשלנות בביצוע הבדיקה – בדיקת דם היא אינה בדיקה מסובכת, אך בכל זאת אחיות מוסמכות צריכות לבצע אותה. עיקר הדגשים בעת ביצוע הבדיקה הם שמירה על הסטריליות. מסיבה זו מחטאים את נקודת הדיקור ומשתמשים במחטים חד פעמיות.
  3. רשלנות הקשורה לתוצאות הבדיקה – רשלנות רפואית בבדיקת דם יכולה להיות רשלנות הקשורה לפענוח הבדיקה. כלומר בגלל טעות זו או אחרת, או אולי חוסר מיומנות של לבורנטים, תוצאות הבדיקה אינן מדויקות. דבר שיכול להשפיע על הדיאגנוזה הרפואית. רק תארו לעצמכם מצב בו טעות בבדיקה תגרום לרופא לשלול קיומו של גידול סרטני. 
יתכנו גם מקרים אחרים של בלבול בין תוצאות בדיקה של אדם אחד לאדם אחר, דבר שגם כן יכול להיות בעייתי.
  4. רשלנות במעקב אחר תוצאות הבדיקה – בימינו קופות החולים עובדות עם אפליקציות, והודעה על תוצאות בדיקת הדם מגיעות אל מכשיר הסלולר. אך מה אדם מהיישוב מבין על ערכי המונוציטים או הטריגיליצרידים. על הרופא המפנה מוטלת אחריות לבחון את תוצאות הבדיקה, ולהפנות אתכם להמשך טיפול במידת הצורך.

רשלנות רפואית בבדיקות דם

רשלנות רפואית בבדיקות דם

אז מהו הנזק של רשלנות רפואית בבדיקת דם?

פוטנציאל הנזק הוא גדול מאוד. בדיקות דם יכולות לתת אינדיקציות למצבים רפואיים מסוכנים, כמו למשל מחלות לב או גידולים סרטנים. 
לדוגמה בדיקת דם שמראה נוכחות גבוהה של הורמון HCG יכולה להיות מצב תקין כאשר מדובר באישה בהיריון. אך במקרים אחרים זוהי יכולה להיות אינדיקציה ראשונית לנוכחתם של גידולים סרטניים בגוף, וגם מחלות אחרות.

במידה ובדיקת הדם הראתה נוכחות גדולה של הורמון HCG יש לבצע בדיקות נוספות על מנת לאבחן את הבעיה הרפואית ולהעניק את הטיפול. ומכאן ברור כי כל מקרה של רשלנות רפואית בדיקת דם עשוי להיות בעייתי. 
למשל טעות במעבדה, שיכולה להביא לתוצאה שגויה, תוביל לטעות באבחון.

רופא יכול לפסול את החשד לקיומה של מחלת הסרטן על סמך תוצאות בדיקת הדם השגויה. בעצם הרשלנות בבדיקת הדם תוביל לרשלנות באבחון סרטן. ופוטנציאל הנזק הוא גדול מאוד.

רשלנות רפואית בבדיקת דם

בדיקת דם רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בדיקת דם יכולה לגרום לשרשרת של התרחשות אשר תפגע במצבו הבריאותי של המטופל. מאבחון שגוי אשר יוביל למתן טיפול שאינו מתאים, ועד חוסר אבחון של בעיות בגופו.

כלומר מדובר ברשלנות רפואית הגורמת לנזק, וכאשר ישנו נזק ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית. אמנם תביעות רפואיות הן דבר מורכב, והן דורשות עורך דין רפואי, אך ברמת העיקרון יש צורך ב 3 דברים:

  1. הוכחת קיומה של רשלנות.
  2. הוכחת קיומו של נזק.
  3. הוכחת הקשר הסיבתי בין הרשלנות לבין הנזק.

משרד עורכי דין רשלנות רפואית אסף אודיז עומד לשירותם של כל המטופלים ובני משפחותיהם אשר נפגעו כתוצאה ממקרים של רשלנות רפואית.
למשרדינו ניסיון של למעלה מ 15 שנה בתחום התביעות הרפואיות. ובמהלכן הגענו להצלחות רבות בתחום רשלנות רפואית בהריון ובלידה, רשלנות רפואית באורתופדיה, ניתוחי מוח, מחלות לב, אונקולוגיה ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר דף הפייסבוק של משרדינו.

 

רשלנות רפואית בבדיקת דם
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן