רשלנות רפואית באבחון

רשלנות רפואית באבחון היא בעצם סוג של טעות רפואית, או טעות שנגרמה על ידי מפענחים, לבורנטים וכו׳. המשמעות של רשלנות רפואית באבחון מחלה יכולה להיות בעלת השלכות קשות מאוד על המטופל. מה שמתחיל בתור טעות באבחון ממשיך למתן תרופות לא מתאימות, ביצוע של הליכים רפואיים מיותרים או אי ביצוע של הליכים רפואיים הכרחיים.

טעות באבחון מביאה בדרך כלל לאבחון מאוחר של המצב האמתי. בדרך כלל הרופאים יבינו בשלב זה או אחר שהייתה טעות (למרות שגם זה לא מובטח), ואז יתחילו את הטיפול הנכון. ויתכן שכבר מאוחר מידי…

רשלנות רפואית באבחון

מקרים של רשלנות רפואית הקשורים לאבחון המחלה בדרך כלל גורמים לנזק רב, כולל פטירתו של החולה. חשוב לדייק את הדברים, אבחון שגוי אינו נחשב באופן אוטומטי להתרשלות של הרופא או התרשלותם של מפענחי בדיקות. יתכן כי הרופאים פעלו בדיוק כפי שמצופה מהם, מתוך רמת המומחיות הנדרשת ובתשומת לב לכל הפרטים – אך בכל זאת הממצאים שהם גילו הביאו אותם להבחנה שגויה. ומנגד, ישנם גם מקרים בהם ניתן לראות כי הרופאים פעלו מתוך רשלנות. למשל מקרים בהם התעלמו מתלונות של המטופל או מההיסטוריה רפואית המחייבת ביצוע בדיקות מסוימות.

אם ישנו חשש כי נפגעתם מכל סוג של רשלנות בתחום הרפואי, פנו לייעוץ אצל עורך דין רשלנות רפואית.

טעות רפואית

רופאים עשויים לטעות, ואין אומר כי התרחשות של טעות רפואית היא עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית. כאשר נגרם נזק בעקבות טעות של הרופאים, כמו המקרה של רשלנות רפואית באבחון מחלה, יש לבדוק היטב את נסיבות המקרה.

להלן כמה דוגמאות לטעויות אשר יכולות להיחשב כמקרים של רשלנות רפואית:

  1. טעות שנגרמה בעקבות כך שהרופא לא התייעץ עם מומחים – גוף האדם הוא מכונה מסובכת ומורכבת, וזוהי הסיבה מדוע ישנן התמחויות שונות. ישנם רופאים המתמחים בתחום רפואת העיניים, רופאים אונקולוגים, נוירולוגיים ועוד. למשל אדם יכול להגיע לחדר המיון, ולהראות תסמינים שאינם מתחום מומחיותו של הרופא שבודק אותו. במקרה שכזה על הרופא להתייעץ עם רופא מתחום המומחיות הרלוונטי. במקרה שלא עשה זאת, ונגרם נזר למטופל, זה יכול להיחשב כרשלנות.
  2.  טעות בפענוח בדיקות – למשל ישנם מקרים של רשלנות רפואית בפענוח בדיקות הדמיה ( בדיקות CT, רנטגן ואחרות). פענוח לא נכון יכול להביא לפספוס של סימנים מחשידים, למשל תחילתו של גידול סרטני. וכתוצאה מכך המחלה תתגלה רק בשלבים מאוחרים יותר. ובמקרה של סרטן, התוצאות של אבחון מאוחר יכולות להיות קשות מאוד.
  3. כשלים מנהליים – הטיפול בחולה, בעיקר כאשר מדובר במצבים רפואיים מורכבים, עשוי לכלול גורמים שונים. הוא עשוי לעבור בדיקות במכונים, חדרי אחיות ובתי חולים. והמידע חייב לעבור בין הגורמים הרלוונטיים על מנת להבטיח טיפול הולם. כשלים מנהלתיים, כמו תוצאות בדיקה שנשכחה ולא הועברה לרופא המטפל, עלולים להביא לטעויות קשות. כיום, כאשר שירותי הבריאות מרבים להשתמש במערכות טכנולוגיות, המקרים הללו פחתו.

רשלנות רפואית באבחון מחלה

רשלנות רפואית באבחון מחלה

רשלנות רפואית באבחון יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות: אבחון מצב רפואי שלא קיים, כלומר אבחון שווא. אי אבחון של בעיה רפואית או אבחון שגוי. כל אחד מהמקרים הללו הוא בעייתי מאוד, ועלול להביא להחמרה של המצב הרפואי וגרימת נזק למטופל.

מקרים של רשלנות רפואית באבחון יכולים להתרחש בכל תחומי הרפואה, ולגרום לנזקים גדולים. להלן כמה דוגמאות:

רשלנות רפואית באבחון מומים גנטיים – זוהי דוגמה למקרה של רשלנות רפואית בהיריון. יתכן כי רופאים לא ביצעו את הבדיקות הגנטיות הנדרשות או טעות אחרת, וכתוצאה מכך לא אבחנו מומים קשים בעובר. דבר שהביא להולדת תינוק הסובל ממומים קשים וסבל בכל ימי חייו (הולדה בעוולה).

רשלנות רפואית באירוע מוחי – מבלי להעמיק בהיבט הרפואי של אירוע מוחי, ידוע לכולם כי זהו מצב רפואי הדורש טיפול מיידי. על פי הרופאים, ישנו חלון זמן של 4 שעות שבו ניתן להעניק טיפול נכון המונע נזק כבד למוח. יתכן כי מטופל הגיע לחדר המיון, והרופאים לא היו זיהו כי הוא עובר אירוע מוחי. כתוצאה מכך קיבל את הטיפול מאוחר מידי, וכיום סובל מנכות קשה.

רשלנות רפואית דלקת אפנדיציטיס – כאבים עזים בבטן התחתונה יכולים להיות סימן כי ישנה דלקת בתוספתן. מבחינה רפואית, במקרה של דלקת בתוספתן יש לבצע הליך כירורגי מיידי להסרת התוספתן. אי ביצוע ההליך בזמן עלול לגרום למותו של המטופל. אם הרופאים ביצעו טעות, ולא הבינו כי הסיבה לכאבים היא התוספתן, הדבר עלול להביא להתפוצצות התוספתן ואינספור בעיות שנוצרות כתוצאה ממצב זה. עם סבירות גבוהה למותו של המטופל.

טעות רפואית

רשלנות רפואית באבחון

כאשר ישנו חשש כי רופאים פעלו ברשלנות, וכתוצאה מכך נגרם לכם נזק, יתכן כי יש כאן עילה להגשת תביעת פיצויים. במקרה כזה פנו אל משרד עורכי הדין אסף אודיז. אנו נבדוק את המקרה, ונבקש חוות דעת מרופא מומחה. במידה ואכן ישנן ראיות המצביעות על רשלנות, אנו נלווה אתכם בהגשת תביעת הפיצויים.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב שלנו.

 

רשלנות רפואית באבחון
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן