עו"ד רשלנות בלידה איכילוב

עו“ד רשלנות בלידה איכילוב הוא הכתובת במקרים בהם נגרם לכם נזק רפואי (נזק לאם או לתינוק) במהלך הלידה וההיריון, וישנו חשש כי זוהי תוצאה של רשלנות רפואית. מדובר בנושא משפטי מורכב ביותר, וחייבים עורכי דין המנוסים בתחום ייחודי זה.

לפני שניתן דוגמאות ונדבר על ההיבטים המשפטיים, אנו רוצים כמה מילים בפן האישי. אין דבר יותר מרגש מהולדת תינוק. וכאשר האם בהיריון היא מלאה בדאגות לשלומו של העובר. וכך גם לאחר הלידה, ולמעשה ההורים ימשיכו לדאוג ולשמור על ילדיהם גם כאשר יגדלו. וכאשר משהו קורה לתינוק, הדבר גורם לשברון לב גדול.

במצבים שכאלו הורים עשויים לבוא בטענות כנגד הצוותים הרפואיים. אך למרות כאב הלב הגדול, אין למהר להטיל אשמה על הרופאים – הרפואה אינה מושלמת, ולפעמים תינוקות נולדים עם בעיות רפואיות שאינן בשליטת הרופאים. לכן גם ברגעים קשים אלו חשוב לנהוג בצורה שקולה ולהתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה איכילוב.

רשלנות רפואית בלידה

עורך דין רשלנות רפואית בלידה איכילוב

אז מהי בעצם רשלנות רפואית ? ההגדרה של רשלנות נובעת מתוך פקודת הנזיקין, והיא תקפה לכל מקרה של רשלנות (לאו דווקא מקרים רפואיים).

כאשר אדם מפר את חובות הזהירות שיש לו כלפי אדם אחר, במעשים בלתי סבירים או מחדלים שאינם עומדים במבחן האדם הסביר, זוהי רשלנות. וכאשר רופא, או כל איש צוות רפואי, עושה זאת – זוהי רשלנות רפואית.

לצורך הדוגמה, אם רופא משפחה (כלומר שאינו רופא מיילד) מבצע ניתוח קיסרי, ברור שזה בלתי סביר – זה מעבר לרמת המיומנויות שלו.

אך שימו לב, על מנת להדגיש תביעת רשלנות רפואית בלידה (או כל רשלנות אחרת), דרוש שיהיה גם נזק וקשר סיבתי בין הרשלנות לבין הנזק. אלו הם 3 עקרונות אשר צריכים להתקיים יחדיו על מנת להגיש תביעה.

יש כאן המון קשיים משפטיים, כמו למשל מהו מבחן האדם הסביר. האם אכן הייתה כאן רשלנות. האם ישנו קשר סיבתי וכיצד אומדים את הנזק במונחים כספיים. אלו הם נושאים משפטיים הכרוכים גם בסוגיות רפואיות, ולכן מעט עורכי דין עוסקים בתחום.

עו"ד רשלנות בלידה איכילוב

בית החולים איכילוב הוא אחד מבתי החולים הגדולים והמובילים בישראל, ואין לנו שום כוונה להטיל דופי במקצועיות של בית החולים ועובדיו המסורים. אך מקרים של רשלנות יכולים להתרחש בכל מקום, לרבות בית החולים איכילוב.

מידי שנה יש למעלה מ 12,000 לידות בבית החולים איכילוב. הצוותים הרפואיים עושים ככל יכולתם על מנת להעניק לכל יולדת את הטיפול הטוב ביותר. ולפעמים גם נדרשים לתת מענה רפואי לבעיות מיוחדות, וגם בהם הם עומדים בהצלחה. בזכות ידע רפואי, טכנולוגיות ואכפתיות אפשר לתת מענה גם לסיבוכים קשים, ולהביא להולדת תינוק בריא.

אך לאור העובדה כי מתבצעות כאן לידות רבות מידי יום, הסטטיסטיקה מראה כי ישנם גם אחוזים מעטים של מקרי רשלנות רפואית בבית החולים איכילוב. וכאשר זה מתרחש, חשוב לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית בלידה איכילוב.

אין רשימה סגורה של מקרי רשלנות רפואית, אך מכיוון שמדובר באותם הליכים החוזרים לעצמם, אנו עשויים לראות מקרים כמו:

אי מתן מענה מהיר לעובר במצוקה – במהלך הלידה יכולות להתרחש בעיות רבות הגורמות למצוקה עוברית, כלומר מצב שבו חמצן לא מגיע למוחו של התינוק.
מחסור בחמצן יכול להביא לנזקים בלתי הפיכים וקשים מאוד, הכוללים נכויות ופגיעות תפקודיות ושכליות.
אך מנגד, טיפול מיידי יכול לשנות את המצב ולהציל את בריאות התינוק וחייו. אם הרופאים התמהמהו, ישנו חשש גדול כי זה נובע מתוך רשלנות. יתר על כן, ישנן מצוקות עובריות אותן ניתן לצפות מראש ולהיערך נכון. לכן חשוב לבצע בדיקה מעמיקה ולבדוק מדוע הרופאים לא נערכו. יתכן כי הרשלנות מתחילה כבר שם.

ביצוע שגוי של פרוצדורה רפואית – לעתים ישנן פרוצדורות רפואיות שיש לבצע, כמו במקרה של מצוקה עוברית. ואולי הרופאים אכן זיהו את המצב בזמן הנכון ומיהרו לבצע את הפעולה. אך נגד ביצעו אותה בצורה שגויה. למשל השתמשו במינון לא נכון של תרופות, או התעלמו ממדדים חשובים אשר היו אמורים להשפיע על אותה פרוצדורה רפואית.

מקרים שכאלו הם בעייתיים מאוד, ויכולים לגרור התפלפלויות רפואיות על מה היה נכון לעשות. לא תמיד הדברים הם שחור ולבן, ויתכן כי החלטה רפואית התגלתה בדיעבד כשגויה, אך קשה לקבוע האם הרופא פעל נכון או לא נכון. זוהי הסיבה מדוע עו"ד רשלנות בלידה איכילוב נדרש להציג בפני בית המשפט חוות דעת רפואית מידי רופא מומחה.

עוד רשלנות בלידה איכילוב

עורך דין רשלנות רפואית בלידה איכילוב

אלו היו רק שתי דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית בלידה, אך כפי שאמרנו אין רשימה סגורה. במידה ואתם מרגישים כי משהו לא התנהל בצורה הראויה, פנו לייעוץ. קבעו פגישה עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה איכילוב.

השלב הראשון יהיה סקירה כללית של נסיבות המקרה. הניסיון שלנו יסייע לנו להעריך את סיכויי התביעה. אך לא נסתפק באת, אנו גם נאסוף את כל המידע הרפואי ונעביר אותו לרופא מומחה אשר יכין חוות דעת רפואית.

משרד עורכי דין רשלנות רפואית אסף אודיז מביא איתו ניסיון רב בתביעות רשלנות רפואית, ובחרנו להתעסק רק בתחום זה. למשרדינו ניסיון רב בתביעות רשלנות בהיריון ובלידה, ולרבות: רשלנות רפואית ניתוח קיסרי, רשלנות רפואית במעכב היריון, רשלנות רפואית באורתודפדיה, רשלנות בדיקת מי שפיר ועוד.

עו"ד רשלנות רפואית  -עקבו אחר ערוץ היוטיוב

 

עו"ד רשלנות בלידה איכילוב
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן