רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

במאמר זה נדבר על רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה. נסביר מהי רשלנות רפואית בניתוח הצרת קיבה, וסוגים שונים של רשלנות הקשורה להליך רפואי זה. המידע הוא רק לצורך ידע כללי ואינו תחליף לייעוץ משפטי או ייעוץ רפואי.

קיצור קיבה רשלנות רפואית

המינוח הרפואי הוא ניתוח בריאטרי, וזהו טיפול עבור הסובלים מהשמנת יתר. ישנם מספר דרכים לבצע את ההליך, אך במהותם הם פועלים על אותו העיקרון – הצרת הקיבולת של הקיבה. כך תיווצר תחושת שובע עם כמות קטנה יותר של מזון, מה שיאפשר למטופלים לאכול פחות, וכך לרזות. לא לטעות, אין מדובר בפתרון קסם להורדה במשקל. זהו פתרון המיועד למקרים קיצוניים, ויש בו סיכונים.

רשלנות רפואית בניתוח הצרת קיבה

שלושת הניתוחים השונים לקיצור קיבה הם ניתוח שרוול, ניתוח מעקף קיבה וניתוח טבעת. ניתוח שרוול הוא למעשה כריתה של חלק מהקיבה, והוא פשוט משאיר את המטופל עם קיבה קטנה יותר. ניתוח מעקף קיבה מחבר בין הוושט למעי הדק, וכך מדלג על הקיבה. וניתוח טבעת הוא ניתוח המצר את הקיבה באמצעות טבעת חיצונית.

לכל הליך יש את יתרונותיו ואת חסרונותיו, והוא מתאים למצבים שונים. את הנושאים הרפואיים אנו משאירים לרופאים – עליכם להתייעץ איתם ולשמוע הסברים מפורטים על ההליך ועל הסיכונים. ואם אינם עושים זאת, זו בפני עצמה יכולה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

רשלנות רפואית בניתוח הצרת קיבה יכולה לפגוש אתכם בשלבים שונים של ההליך, ואנו מחלקים אותו ל 3 שלבים:

  1. רשלנות לפני הניתוח.
  2. רשלנות במהלך הניתוח.
  3. רשלנות לאחר הניתוח.

קיצור קיבה רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בשלב הטרום ניתוחי – רשלנות רפואית לפני הניתוח היא כל דבר שקושר להכנתו והתאמתו של המטופל לניתוח, וזה כולל גם הסכמה מדעת. כלומר על המטופל להסכים לניתוח, וזאת לאחר שהוסברו לו כל הסיכונים והסיכויים, וגם האלטרנטיבות לירידה במשקל.

בטרם מבצעים ניתוחים ישנן פרוצדורות שצריך לקיים, ובכללן בדיקות שונות על מנת לבדוק סיכונים פוטנציאליים בהליך הניתוח והליך ההרדמה. ניתן להגיד זאת לגבי כל ניתוח. אך במקרה של ניתוח לקיצור קיבה, ישנו גם אבחון פסיכולוגי של המטופל; דבר שלא קיים בכל הליך רפואי. מכיוון שבמקרים רבים ניתוחים בריאטרים מתבצעים במסגרת פרטית, תמיד ישנו חשש כי למוסד הרפואי היה אינטרס כלכלי לבצע את הניתוח, ולכן זלזל בפרטים שונים בשלב הטרום ניתוחי.

רשלנות רפואית בשלב הניתוח – רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה (בניתוח עצמו) היא אולי הקשה ביותר להוכחה. בית המשפט אינו יכול להיכנס לשיקול הדעת של הרופאים וההחלטות המקצועיות שקיבלו במהלך הניתוח. הוא מתבסס על דוח רופא מומחה הבוחן את התיק הרפואי וההתנהלות של הרופאים. אך ברוב המקרים אין כאן עניין של שחור או לבן, לכל החלטה שמתקבלת תוך כדי ההליך יכולים שיקולים לכאן או לכאן. אלא אם כן מתגלה כי באמת הייתה כאן רשלנות יוצאת דופן, כמו רופא שאינו בעל תחום ההתמחות המתאים (לא סביר שזה יקרה).

רשלנות רפואית לאחר הניתוח – רשלנות רפואית בניתוח הצרת קיבה יכולה להתבטא גם בהתרחשויות שלאחר הניתוח, בטווח המיידי ובטווח הארוך. על הרופאים לעקוב אחר הצלחת ההליך ולנטר את בריאותו של הרופא. על הרופאים לנהל רישום, לתעד את המדדים השונים והתלונות של המטופל. ובהתאם לתלונות המטופל ומדדים שונים יתכן כי ידרשו טיפולים, בדיקות שונות וכו‘

סוגיות של קיצור קיבה רשלנות רפואית יכולות להתרחש בשלבים שונים. לעתים הן ברורות ובקלות ניתן לראות את הרשלנות, ואת הנזק שנגרם. אך ברוב המקרים קשה להוכיח את הרשלנות ו/או את הקשר בין הרשלנות לבין הנזק.

רשלנות רפואית בניתוח הצרת קיבה

אנשים מגיעים לניתוח קיצור קיבה מתוך שאיפה לרדת במשקל ולחוות שיפור במצבם הבריאותי. אך לא תמיד הניתוח עומד במבחן הציפיות, לעתים ההליך גורם לסיבוכים הגורמים נזק למטופלים. זה אמנם מצער מאוד, אך לא תמיד זוהי תוצאה של רשלנות רפואית.

אך מנגד, אנו יכולים להגיד שאכן נתקלנו במקרים של קיצור קיבה רשלנות רפואית, ומטופלים שזכו בפיצויים על הנזק שנגרם להם. אם ישנו חשש כי משהו לא התנהל כשורה, פנו אל עו"ד רשלנות רפואית. עורך הדין ידע כיצד לבדוק את נסיבות המקרה בעזרתם של רופאים מומחים.
רופא מומחה יבדוק את כל האופן שבו התנהל ההליך ויזהה אם משהו ”מריח“ כרשלנות רפואית בטרם הניתוח, במהלכו או לאחריו. חוות הדעת הרפואית תשמש כבסיס להגשת תביעת הפיצויים.

רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

מתמודדים עם סוגיות מתחום הרשלנות הרפואית? היתרון של משרד עורכי דין אסף אודיז הוא למעלה מ 15 שנות ניסיון בתחום הרשלנות הרפואית. בחרנו להתמקד ולהתמקצע בתחום זה, ומיצבנו את עצמנו כאחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בתחום. אנו מתעסקים במגוון תחומי רשלנות רפואית, ויש לנו הצלחות רבות בתחומים הכוללים: רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית באירוע מוחי, רשלנות רפואית סרטן הלבלב ועוד.

עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז – הוראות הגעה במפות גוגל

רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה |  קיצור קיבה רשלנות רפואית |  רשלנות רפואית בניתוח הצרת קיבה

רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתח
1
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן