רשלנות רפואית בדיקת מי שפיר

רשלנות רפואית בדיקת מי שפיר עלולה להוביל ללידת תינוקות בעלי מומים חומרים ומקרים של הולדה בעוולה. זוהי דוגמה לאחד המקרים של רשלנות במעקב היריון, ולצערנו עשויה לגרום לנזק רב ותביעות פיצויים רשלנות רפואית היריון.

בדיקת מי שפיר ומטרתה

בדיקת מי שפיר היא הליך אשר נועד לאבחן מומים בעובר בשלב ההיריון. מקובל לבצע את הבדיקה כאשר ישנו חשש מוגבר למומים שמקורם בבעיות גנטיות – תסמונת דאון היא דוגמה טובה, אך אלו יכולות להיות גם בעיות אחרות כמו סיסטיק פיברוזיס, תסמונת האיקס השביר, אנמיה חרמשית ועוד.

מדובר בבדיקה פולשנית אותה מבצעים בדרך כלל בין השבוע ה 15 ל 20 להיריון. לא תמיד עושים את הבדיקה, היא מביאה סיכונים ללידה מוקדמת. ומסיבות אלו לעתים עורכים אותה בשלבים מאוחרים יותר להיריון. ההחלטה האם לבצע את הבדיקה צריכה להתבצע באמצעות ייעוץ גנטי, ולעתים לאחר בדיקות גנטיות אחרות.

הבדיקה נעשית באמצעות החדרת מחט ארוכה השואבת דגימה של מי השפיר. הליך זה נעשה תחת אולטראסאונד על מנת לקבוע היכן בטוח להחדיר את המחט מבלי לפגוע בעובר. לאחר הבדיקה יש צורך להקפיד על מנוחה.
לבדיקה זו ישנם סיכונים, אך ביכולתה גם לזהות ברמת דיוק של 99% מחלות גנטיות מהן רוצים להימנע.

רשלנות במעקב הריון

רשלנות רפואית בדיקת מי שפיר

רשלנות רפואית בדיקת מי שפיר היא לאו דווקא רשלנות בבדיקה עצמה, היא עשויה להתרחש בשלבים שונים. להלן כמה דוגמאות לבעיות שעלולות להתעורר:

  1. פגיעה באוטונומיה / אי הסכמה מדעת – כפי שאמרנו לבדיקת שפיר ישנם גם סיכונים. בנסיבות מסוימות הרופאים עשויים להמליץ על ביצוע הבדיקה, אך באחריותם לספק לאם ההרה את כל המידע. עליהם להסביר לגבי הסיכונים שבהליך וגם הסיכויים להולדת תינוק עם מום גנטי. במידה וקיימות אלטרנטיבות לבדיקה, גם אם אינן בסל הבריאות על הרופאים ליידע את היולדת. כל מקרה של אי הסכמה מדעת הוא עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית היריון ללא צורך בהוכחת נזק.
  2. אי הפנייה לבדיקה – במסגרת המעקב אחר ההיריון על הרופאים לנטר את מצבה הרפואי של היולדת, היסטוריה אישית והיסטוריה משפחתית. כל מקרה הוא שונה, ועל הרופאים לשקול האם יש צורך לבצע ייעוץ גנטי ובדיקת מי שפיר. במקרה והרופאים התעלמו ממצאים והיסטוריה המראה כי ישנו סיכון למחלות גנטיות והולדת תינוק עם מום, ולא הפנו לביצוע בדיקת מי שפיר, זוהי עשויה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות במעקב היריון.
  3. פענוח שגוי של בדיקת מי שפיר – אמנם מקרה פחות שכיח, אך בהחלט אפשרי. יתכנו מקרים בהם נולד תינוק הסובל מבעיה גנטית, למרות שתוצאות בדיקת מי השפיר לא הראו זאת. בדיקת מי השפיר נחשבת לבדיקה בעלת רמת דיוק גבוהה מאוד. במידה וישנו מצב שכזה, יש לבחון האם מדובר בפענוח שגוי של הבדיקה או טעות אחרת שניתן היה להימנע ממנה. אך אנו מדגישים כי לא כל מקרה של הולדת תינוק עם מום, שלא התגלה בבדיקה הגנטית, הוא מקרה של רשלנות.
  4. ביצוע רשלני של הבדיקה – בדיקת מי שפיר היא הליך פולשני, וכהליך פולשני יש בה סיכונים. יש לבחור בקפידה את הנקודה אליה תוחדר המחט, על מנת למנוע פגיעה בעובר גם במקרה ויזוז. זוהי בדיקה אותה מבצע אך ורק גניקולוג מומחה, ותוך כדי שימוש במכשיר אולטראסאונד. כל חריגה מהסטנדרטים המקצועיים, חוסר מקצועיות וחוסר זהירות הם רשלנות רפואית בדיקת מי שפיר.

רשלנות רפואית בדיקת מי שפיר

רשלנות רפואית הריון

יתכנו מקרים שונים של רשלנות רפואית במעקב היריון וגם בלידה עצמה. בדיקת מי השפיר היא רק אחת הדוגמאות, אך יתכנו מקרים שונים של רשלנות רפואית בהיריון ולידה כמו למשל :רשלנות בניתוח קיסרי, רשלנות בביצוע היסטרוסקופיה, אי אבחון של סכרת היריון ועוד מקרים רבים.

נזקים שנגרמו כתוצאה מרשלנות רפואית עלולים לגרום למגבלות פיזיות וגם כאב נפשי למשפחה והתינוק. תינוקות שנולדו עם מומים חמורים יזדקקו למסגרות טיפוליות בהן יהיו תלויים בכל ימי חיים. והמשמעות של זה היא גם הוצאות כלכליות. בדיקת מי שפיר עשויה למנוע בעיות רבות ומקרים של לידה בעוולה, אך לצערנו היו מקרים של רשלנות רפואית בבדיקה זו.

במידה וישנו חשש לרשלנות כלשהי, לפני, אחרי או במהלך הבדיקה – פנו להתייעצות עם עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית הריון
רשלנות במעקב הריון

רשלנות רפואית היריון, כמו כל מקרה אחר של רשלנות רפואית, היא מצד אחד סבל וכאב הנגרם בשל המצב הרפואי. אך מצד שני יש לה גם עלויות כלכליות והיבטים משפטיים. תביעות פיצויים רשלנות רפואית עשויות להגיע לסכומי עתק. אך חשוב לדעת כי ישנם מקרים הקשים להוכחה. ויתר על כן, אתם מתנהלים גם מול גופים חזקים להם עורכי דין מיומנים.

במידה וישנו חשש כי נפגעתם בעקבות רשלנות רפואית, פנו אלינו. לנו ניסיון רב בתביעות רפואיות. אנו נבחן את התיק הרפואי בעזרתם של רופאים מומחים, ונעניק לכם את כל הסיוע המשפטי על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לכם. למשרדינו ניסיון רב בתביעות משפטיות ומקרים של רשלנות רפואית בסרטן, רשלנות רפואית אירוע מוחי, גינקולוגיה, רפואה אסתטית ועוד.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב, שם תוכלו למצוא סרטונים ומידע בנושא תביעות רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בדיקת מי שפיר
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן