
עורך דין לתביעות ביטוח - אסף אודיז
עורך דין לתביעות ביטוח מייצג מבוטחים שאיבדו את כושר עבודתם בשל פציעה, תאונה, או מחלה, במטרה לממש את זכויותיהם על פי פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה.
משרדנו מייצג מזה שני עשורים מבוטחים שתלו את יהבם על ביטוחיהם הפרטיים ונדחו בטענות שונות ומשונות על ידי חברות הביטוח השונות.
תביעות ביטוח שונות אלו מאפשרות למבוטחים, שאיבדו את יכולתם להתפרנס, לקבל תגמולי ביטוח המשמשים כמקור הכנסה חלופי.
מלבד תביעות ביטוח לאובדן כושר עבודה, משרדנו מייצג מבוטחים רבים בתביעות ביטוח על פי פוליסות נכות מתאונה ובכלל זה, פוליסת תאונות אישיות, פוליסת מחלות קשות, ביטוחי סיעוד, הן פרטיים והן קבוצתיים וביטוחי חיים.

תביעות ביטוח שנדחו ע"י חברת הביטוח
חברות הביטוח נוטות לדחות, כחלק ממדיניות פנימית שסוגלה על ידן, חלק ניכר מהתביעות המוגשות אליהן על פי פוליסות שונות, בטענות רבות, המחייבות את המבוטחים, בלית ברירה, לפעול ולתקוף את דחיית תביעתם, בדרך של הגשת תביעות לבתי המשפט לשם קבלת הסעד הנדרש והמתחייב בעניינם.

ליווי משפטי לצורך הגשת תביעה לביטוח
במקרה שבו חברת הביטוח דחתה את תביעתכם או במקרה שבו נקלעתם למצב המחייב ליווי משפטי לצורך הגשת תביעה לביטוח, אנו נעמוד לצדכם כבר מהיום הראשון, תוך מתן הסבר על כל האופציות הקיימות, ההשלכות המשפטיות והכלכליות ובמטרה להבטיח, כי תוכלו יקבל את היחס הראוי והפיצוי המתאים והמקסימאלי.
פנו אלינו ואנו נדאג לספק את המומחיות, הניסיון והמקצועיות של משרדנו לקבלת הפיצויים המרביים והמיטביים.
כמעט כולנו מחזיקים בסוג ביטוח כלשהו – חיים, בריאות, אובדן כושר עבודה, סיעוד, חיים, דירה או רכב. מדי חודש אנו משלמים פרמיות יקרות לחברות הביטוח בציפייה שיעמדו לצדנו אם יקרה האירוע שמפניו ביטחנו עצמנו. אך במציאות, אנו נתקלים, לדאבון הלב, תכופות בסירובים ובדחיית תביעות מצד החברות במרביתן אינן מוצדקות.
מדריך זה נועד ללוות אתכם מרגע התרחשות המקרה הביטוחי, דרך הגשת התביעה, בירורה ועד להגשת תביעה משפטית במקרה של דחיית תביעה.
רכשתם כיסוי ביטוחי וקרה מקרה הביטוח (המצב המזכה לקבלת פיצויים לפי תנאי הפוליסה)? כך תפעלו:
דווחו על מקרה הביטוח למבטח
ראשית, עליכם לדווח מיד לחברת הביטוח על האירוע. חובה זו מעוגנת בסעיף 22 לחוק חוזה הביטוח ובדרך כלל גם בפוליסה עצמה. מומלץ לעשות זאת בכתב תוך מילוי טפסי תביעה וצירוף מסמכים רלבנטיים להוכחת המקרה ולתעד את התכתובת ביניכם ובין חברות הביטוח.
החוק מחייב דיווח "מיד" עם קרות המקרה, אך הפרשנות המקובלת היא "זמן סביר". כך למשל, מבוטח המאושפז בעקבות תאונה יכול כמובן לדווח רק לאחר שחרורו.
עם זאת, חשוב להקפיד על דיווח מהיר ככל האפשר, שכן איחור עלול לספק לחברת הביטוח עילה להתחמקות מתשלום. איחור כשלעצמו אינו פוטר את החברה מחובתה, אולם אם תוכיח שנגרם לה נזק משמעותי בשל האיחור, היא עשויה להתנער מתשלום
במקרים של איחור מוצדק, וכשלא נגרם נזק לחברת הביטוח או לא הוקשתה עליה בדיקת החבות, לא תוכל החברה להתחמק מחובתה לשלם למבוטח את המגיע לו לפי הפוליסה
הגישו תביעה מסודרת לחברת הביטוח
בנוסף להודעה הראשונית, עליכם להגיש לחברת הביטוח תביעה מסודרת. זוהי דרישה רשמית לקבלת מלוא זכויותיכם לפי הפוליסה, בדרך כלל באמצעות טופס ייעודי (אך לא תמיד). את הטופס ניתן להוריד מאתר החברה או לקבל מסוכן הביטוח. לאחר הגשת הטופס, חיוני לוודא את קבלתו ולדרוש אישור מסירה חשוב להגיש את התביעה בהקדם האפשרי, שכן רק לאחר הגשתה תחל חברת הביטוח בבירור חבותה. עיכוב בהגשה יגרום בהכרח לדחייה בבירור ובקבלת התגמולים.

כיצד להמנע מטעויות שעלולות לפגוע בתביעתכם
במילוי טופס התביעה יש להיזהר מטעויות העלולות לעלות לכם בתגמולי הביטוח. בשלב זה כדאי לשקול הסתייעות בעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח, המכיר את שפת חברות הביטוח ועוסק בתחום באופן יומיומי. אמנם אין הכרח בייצוג משפטי בשלב מוקדם זה, אך הוא עשוי לשפר משמעותית את סיכויי הצלחת תביעתכם.
זכרו כי קיים פער עצום – הן כלכלי והן מקצועי – בין חברות הביטוח לבין המבוטחים. בעוד שלחברות הביטוח עומדים לרשותן מערכי מומחים הכוללים יועצים, עורכי דין, רופאים, שמאים, מהנדסים וחוקרי ביטוח, רוב המבוטחים בקושי מודעים לזכויותיהם המלאות על פי הפוליסה.
הגורמים לדחיית תביעת הביטוח שהגשתם
אם בחרתם לפעול ללא ייצוג מקצועי, חשוב להכיר את הגורמים הנפוצים שעלולים להוביל לדחיית תביעתכם
חוסר במסמכים תומכים
יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים המוכיחים את התרחשות אירוע הביטוח ואת זכאותכם לתגמולים. שמרו אצלכם עותקים מכל מסמך שהוגש. בדקו באתר חברת הביטוח או מול סוכן הביטוח אילו מסמכים נדרשים. במקרים רבים, ללא מסמכים מתאימים, תביעתכם עלולה להידחות על הסף. תעדו ושמרו כל פרט הקשור לתביעה – מידע זה עשוי להיות חיוני אם תחליטו להגיש תביעה משפטית בהמשך.
חוסר דיוק ועקביות
חברות ביטוח מחפשות סתירות ואי-דיוקים כדי להימנע מתשלום. תארו את האירוע במדויק ככל האפשר, והקפידו על עקביות בכל המידע שאתם מוסרים – בין אם לחברת הביטוח, לחוקר הביטוח או בהליכים משפטיים. הפרטים בהודעה הראשונית, בטופס התביעה ובכל המסמכים הנלווים חייבים להיות זהים.
התבססו רק על עובדות ודאיות
רשמו בטופס התביעה רק פרטים שאתם בטוחים בנכונותם. כשאינכם בטוחים בפרט מסוים, הבהירו זאת באמצעות ביטויים כמו "למיטב זכרוני" או "למיטב הבנתי". אחרת, חברת הביטוח עלולה לטעון שמסרתם מידע שגוי או אף מטעה במכוון, ולהשתמש בכך כעילה לדחיית התביעה.
הימנעו מנקיבת סכום סופי
אל תציינו בטופס התביעה את הסכום המדויק שאתם דורשים. ייתכן שבהמשך תגלו שהסכום המגיע לכם גבוה יותר, ותיקון הסכום הנדרש בשלב מאוחר מורכב ובעייתי. עדיף לציין בטופס שאתם שומרים לעצמכם את הזכות לעדכן את הסכום הנדרש בהמשך, כשכל הפרטים יתבררו במלואם.
פעלו למימוש זכויותיכם לפני שיפוג תוקפן
חיוני לפעול למימוש זכויותיכם בפוליסה בסמוך לקרות מקרה הביטוח – לא רק כדי לאפשר לחברת הביטוח לבחון את חבותה ולמנוע עיכובים בקבלת התשלום, אלא גם כדי למנוע את אובדן זכויותיכם בשל התיישנות. תקופת ההתיישנות הקבועה בחוק מגבילה את יכולתכם להגיש תביעה משפטית לאחר חלוף שלוש שנים מקרות מקרה הביטוח.
מבוטחים רבים מאבדים את זכאותם לתגמולי ביטוח בשל חוסר מודעות לזכויותיהם בזמן אמת, ולאחר שחלפה תקופת ההתיישנות. היעדר מודעות ציבורית לנושא ההתיישנות מונע מאזרחים רבים לממש את המגיע להם בדין. חשוב להדגיש: רק הגשת תביעה לבית המשפט עוצרת את מרוץ ההתיישנות. טעות נפוצה היא לחשוב שהגשת טופס תביעה לחברת הביטוח מספיקה לעצירת ההתיישנות – אך אין זה כך.
אמנם אפשר לפנות לחברת הביטוח ולבקש הארכת תקופת התיישנות, אך הקפידו לקבל הסכמה מפורשת בכתב לכך. לעולם אל תסתמכו על הבטחות להארכת התיישנות שניתנו בעל פה בלבד.

תקופת ההתיישנות בתביעות ביטוח – כל מה שחשוב לדעת
בניגוד לרוב התביעות האזרחיות שתקופת ההתיישנות שלהן עומדת על 7 שנים, תביעות ביטוח מתיישנות כבר לאחר 3 שנים בלבד מיום קרות מקרה הביטוח. תקופה קצרה זו מחייבת ערנות ופעולה מהירה מצד המבוטחים.
אמנם קיימים חריגים המאפשרים הארכת תקופת ההתיישנות – למשל כאשר התביעה התיישנה "שלא מדעת" או כאשר חברת הביטוח "הכירה במקצת הזכות" – אך אלו מקרים נדירים שאין להסתמך עליהם. ההמלצה הברורה היא לפעול במסגרת לוח הזמנים הקבוע בחוק.
בביטוחים מסוימים חלים כללים ייחודיים. כך למשל, בביטוחי אובדן כושר עבודה וסיעוד מדובר ב"עילה מתחדשת" – כלומר, גם אם לא הוגשה תביעה במסגרת שלוש השנים הראשונות, המבוטח אינו מאבד את כל זכויותיו. כל עוד הוא עומד בתנאי מקרה הביטוח, זכאי המבוטח לתבוע תגמולים רטרואקטיבית לתקופה של עד שלוש שנים אחורה.
במקרים מסוימים, כאשר חברות ביטוח פועלות בחוסר תום לב מובהק, בתי המשפט עשויים להתיר הגשת תביעה גם לאחר חלוף תקופת ההתיישנות. דוגמה לכך ניתן למצוא בתיק ת.א 171539-09 ורבנר קלי נ' איי אי ג'י בע"מ, בו בית המשפט האריך את תקופת ההתיישנות לאחר שהתברר כי חברת הביטוח במכוון עיכבה את מתן החלטתה עד לחלוף תקופת ההתיישנות – התנהלות שנקבעה כחסרת תום לב.

המבוטח נדרש לשתף פעולה עם חברת הביטוח ונציגיה (רופאים מומחים, שמאים, חוקרים ואחרים). היעדר שיתוף פעולה עלול לגרום לשלילת הזכאות לתגמולים או להפחתתם, בטענה שהמבוטח הכשיל את בירור החבות.
יש לשים לב להבדל שבין חקירה של חברת הביטוח שנערכת לשם בירור חבותה ובין חקירה שלחברת הביטוח לאחר הגשת התביעה לבתי המשפט, כאשר במקרה השני, חל איסור מוחלט על חוקר מטעם חברת הביטוח לפנות אליכם ללא קבלת הרשאה מפורשת לכך.
חובת שיתוף הפעולה מתקיימת בשני מישורים עיקריים:
-
- המצאת מסמכים – המבוטח חייב להעביר לחברת הביטוח את המסמכים הנדרשים לבירור חבותה תוך זמן סביר, ולסייע בהשגת מסמכים שאינם ברשותו. עם זאת, חשוב להבין את גבולות החובה הזו: חברת הביטוח אינה רשאית לדרוש מהמבוטח להמציא מסמכים כאשר הסמכות לכך נתונה בידי צד שלישי.
- שיתוף פעולה עם נציגי החברה – על פי חוק, המבוטח נדרש לשתף פעולה עם רופאים, חוקרים ומומחים אחרים מטעם חברת הביטוח, הנחוצים לה לצורך בירור אחריותה. זהו חלק הכרחי מתהליך בחינת התביעה ויש לו חשיבות מכרעת בקביעת הזכאות לתגמולים.

עצות חיוניות למפגש עם חוקר ביטוח: איך להגן על האינטרסים שלכם
כשחברת הביטוח שולחת חוקר לבדוק את תביעתכם, זכרו הנחיות אלה:
-
- התכוננו עם עורך דין מומחה – לפני הפגישה, התייעצו עם עורך דין המתמחה בתחום ביטוח. טעות נפוצה היא להניח שחוקרי הביטוח פועלים לטובתכם, כשלמעשה תפקידם העיקרי הוא לאתר סיבות לדחיית תביעתכם או להפחתת התגמולים. מומחה משפטי יכין אתכם כראוי ויסביר את המלכודות הנפוצות. חשוב לדעת: אם שכרתם עורך דין, חברת הביטוח וכל נציגיה מחויבים לפנות אליו ישירות – אם חוקר יוצר עמכם קשר ישיר, הפנו אותו מיד לעורך דינכם.
- דרשו הזדהות מקצועית – בתחילת הפגישה, בקשו לראות תעודת מקצוע או רישיון חוקר תקף. זוהי זכותכם החוקית וסירוב להציג מסמכים אלה צריך להדליק נורה אדומה.
- היצמדו לעובדות בטוחות – אל תנחשו או תשערו תשובות כשאינכם בטוחים. עדיף להשיב "איני זוכר בוודאות" או "איני יכול לקבוע בביטחון" מאשר לספק מידע שגוי שעלול להתפרש כהטעיה מכוונת ולפגוע בתביעתכם.
- שמרו על איזון רגשי – חוקרים מיומנים עשויים לנסות לערער את יציבותכם הרגשית, להכעיס אתכם או לגרום לכם לענות בפזיזות. שמרו על קור רוח ותשובות מדודות, גם בפני שאלות מתגרות או חוזרות.

בדרך לקבלת התגמולים: מתי ישולם הכסף לאחר אישור התביעה?
כאשר תביעתכם אושרה, החוק מגדיר לוח זמנים ברור לחברת הביטוח. עליה להעביר לכם את תגמולי הביטוח בתוך 30 יום מהרגע שבו השלימה את איסוף כל המידע הנדרש לבירור חבותה.
חשוב במיוחד: לגבי חלקים מהתביעה שאינם שנויים במחלוקת – חברת הביטוח מחויבת לשלם סכומים אלה בנפרד ובמהירות, תוך 30 יום ממועד הגשת תביעת הביטוח, גם אם היבטים אחרים של התביעה עדיין נבחנים.
למרות ההוראות הברורות בחוק, חברות ביטוח מסוימות נוהגות לדחות את התשלום מעבר למועד הקבוע. במקרים כאלה, בתי המשפט מטילים סנקציות כספיות משמעותיות על החברות, כולל ריביות גבוהות במיוחד וריביות עונשיות, כדי להרתיע מהתנהלות זו ולפצות את המבוטחים על העיכוב.

כאשר התביעה נדחית: זכותכם למכתב דחייה מפורט
אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם, עליה לספק לכם מכתב דחייה רשמי המפרט את כל הסיבות לדחייה. מכתב זה חייב להגיע אליכם תוך 30 יום מהמועד שבו קיבלה את התביעה והמסמכים הנדרשים לבירורה.
דרישה זו, הידועה כחובת ההנמקה, נקבעה על ידי המפקח על הביטוח וקיבלה חיזוק משמעותי בפסיקת בית המשפט העליון. המכתב צריך להיות בהיר, מדויק ולכלול את כל הנימוקים לדחיית התביעה.
חובת ההנמקה נועדה לאפשר לכם לקבל החלטה מושכלת לגבי המשך הדרך. באמצעות הנימוקים המפורטים, עורך דין מומחה יוכל להעריך את סיכויי ההצלחה של תביעה משפטית נגד חברת הביטוח.
המשמעות המשפטית החשובה ביותר של מכתב הדחייה היא שחברת הביטוח לא תוכל להעלות בבית המשפט טענות חדשות שלא הופיעו במכתב הדחייה המקורי. למעשה, זוהי ההזדמנות היחידה של חברת הביטוח להציג את נימוקיה לדחיית התביעה. בהליך המשפטי, אם יתקיים, היא תהיה מוגבלת לטיעונים אלה בלבד.
רק במקרים חריגים ביותר, כמו גילוי מידע חדש ומהותי, יאפשר בית המשפט לחברת הביטוח להרחיב את טענותיה מעבר לאלו שפורטו במכתב הדחייה.
אם תביעתכם נדחתה ולא קיבלתם מכתב דחייה מנומק – עמדו על זכותכם לקבלו ופנו מיד לייעוץ משפטי מקצועי מעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח.

הימנעו מתגובה עצמאית למכתב הדחייה - שמרו על יתרונכם המשפטי
קבלתם מכתב דחייה מחברת הביטוח? התגובה הראשונית עשויה להיות רצון לענות ולהפריך את טענותיהם. אולם, מבחינה משפטית אסטרטגית, זהו מהלך שגוי שעלול לפגוע משמעותית בסיכויי התביעה העתידית שלכם.
כאשר אתם משיבים באופן עצמאי למכתב הדחייה, אתם למעשה מעניקים לחברת הביטוח הזדמנות "להשחיז" את טיעוניה המקוריים, להוסיף נימוקים חדשים ולבצע למעשה "מקצה שיפורים" לדחייה הראשונית. בהליך משפטי עתידי, תגובתכם עלולה לאפשר לחברת הביטוח להרחיב את מסגרת הטיעונים שהיא רשאית להעלות בבית המשפט, ובכך לפגוע באחד היתרונות המשפטיים המשמעותיים העומדים לרשותכם.
במקום זאת, עם קבלת מכתב הדחייה, פנו ללא דיחוי להתייעצות עם עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח. המומחה יוכל לנתח את נימוקי הדחייה, להעריך את סיכויי ההצלחה בערכאות משפטיות ולהתוות אסטרטגיה מיטבית להמשך.
חשוב לזכור: נתונים מהפרקטיקה המשפטית מלמדים, כי אחוז משמעותי מהתביעות שנדחו תחילה על ידי חברות הביטוח מתקבלות בסופו של דבר בבית המשפט. לכן, אל תוותרו על זכויותיכם בעקבות דחייה ראשונית, ואל תסכנו את מעמדכם המשפטי באמצעות תגובה עצמאית לא מקצועית.
הסיבות האמיתיות מאחורי דחיית תביעות ביטוח: מבט מעמיק
מאחורי הקלעים של מדיניות דחיית התביעות
חברות הביטוח פועלות כגופים עסקיים שהרווחיות במרכז שיקוליהן. כחלק מאסטרטגיה זו, רבות מהן מפעילות מערכות מתוחכמות לצמצום תשלומים למבוטחים – לעתים גם כשהתביעה מוצדקת לחלוטין. התוצאה היא שמבוטחים רבים מוצאים עצמם חסרי אונים בדיוק ברגעים הקשים ביותר, כשהם מתמודדים עם פציעה, מחלה או אובדן.
להלן הטקטיקות המרכזיות שחברות ביטוח משתמשות בהן לדחיית תביעות לגיטימיות:
פערי העוצמה – אסימטריה מובנית במערכת
חברות הביטוח משקיעות משאבים אדירים במערך דחיית תביעות מקצועי הכולל מחלקות משפטיות ייעודיות, רופאים מומחים בתשלום, חוקרים פרטיים ויועצים טכניים. המבוטח הבודד עומד מול מערכת ארגונית משומנת שכל מטרתה לצמצם את חבותה.
רוב המבוטחים אינם מקבלים העתק מהפוליסה המלאה, ואפילו אלה שמחזיקים בה מתקשים להבין את הניסוח המשפטי המורכב. פנייה מוקדמת לעורך דין המתמחה בדיני ביטוח יכולה לאזן במידה מסוימת את פערי הכוחות האלה.
מורכבות מכוונת בפוליסות
פוליסות הביטוח מנוסחות באופן מכוון באריכות ובמורכבות, עם סייגים וחריגים המוטמעים עמוק בטקסט. המבוטח הממוצע אינו מסוגל להבין את כל הדקויות והמגבלות, מצב שחברות הביטוח מנצלות היטב כדי לפרש סעיפים לטובתן. מומחה בתחום הביטוח יכול לזהות פרשנויות מעוותות אלה ולהתמודד עמן.
3. פרשנות מניפולטיבית של תנאי הפוליסה
דוגמה מאלפת היא מקרהו של מבוטח בן 83 שנדרש להשתלת מסתם מן החי בליבו. חברת הביטוח דחתה את תביעתו בטענה שהפוליסה מכסה "השתלת איבר" ולא "החלפת איבר" – הבחנה מלאכותית שאין לה כל אחיזה בהגיון הרפואי.
במקרה נוסף, חברת הביטוח דחתה תביעה של מבוטחת שעברה הליך של כריתת שד לו נדרשה על פי המלצות רפואיות, בשל גן מסוג BRCA עמו אובחנה. חברת הביטוח טענה, כי מדובר בהליך מניעתי ומדובר בניתוח אלקטיבי, במילים אחרות, בשל כך שהמבוטח עדיין איננה חולה אין מקום לפצותה.
במקרה אחר, חברת ביטוח דחתה תביעת סיעוד של מבוטח הסובל מדמנציה בטענה שהפוליסה מכסה רק מגבלות פיזיות ולא תשישות נפש. לאחר התערבות משפטית, בית המשפט קבע שזוהי פרשנות מעוותת וחייב את החברה לשלם תגמולים בתוספת ריבית עונשית של פי 20 מהריבית הרגילה.
4. ניצול מצוקה כלכלית להצעות פיצוי מופחתות
טקטיקה נפוצה נוספת היא הצעת פיצוי מופחת משמעותית למבוטחים הנמצאים במצוקה כלכלית מיידית. חברות הביטוח מזהות את הלחץ הכלכלי של המבוטח ומנצלות אותו להשגת פשרה מהירה בסכום נמוך. ייצוג משפטי מקצועי מגן על המבוטחים מפני לחץ פסול זה.
5. האשמות מרמה כאסטרטגית הגנה
כאשר אסטרטגיות אחרות נכשלות, חברות ביטוח עלולות לפנות להאשמות חמורות של מרמה או הונאה. כך, מבוטחים ששילמו פרמיות במשך שנים מוצאים עצמם בעמדת התגוננות, כשעליהם להוכיח שאינם משקרים.
מקרה מאיר עיניים הוא של מבוטח הסובל מקוליטיס, בעל 100% נכות מהביטוח הלאומי, שחברת הביטוח טענה כי הוא כשיר לעבודה. החברה אף שלחה חוקרים סמויים לצלמו. רק לאחר התערבות משפטית מקצועית קיבל המבוטח תגמולים רטרואקטיביים מאת חברת הביטוח. מקרים אלה ממחישים מדוע חיוני להיעזר בייעוץ משפטי מקצועי כשמתמודדים עם דחיית תביעת ביטוח, בפרט כאשר הדחייה נראית בלתי מוצדקת.

ניצחון בתביעות ביטוח: האסטרטגיה המשפטית המנצחת
המפתח להצלחה בהתמודדות משפטית מול חברות הביטוח
בשני העשורים האחרונים אנו עדים לעלייה משמעותית במספר התביעות המשפטיות המוגשות נגד חברות ביטוח. מגמה זו משקפת התפתחות חיובית בחברה הישראלית – מבוטחים מודעים יותר לזכויותיהם ונכונים לעמוד עליהן גם בערכאות משפטיות.
תביעת ביטוח מוצלחת אינה מתמצה רק בהגשת כתבי טענות לבית המשפט. היא מחייבת הבנה מעמיקה של המארג המשפטי המורכב בתחום הביטוח, יכולת ניתוח של פוליסות מורכבות, והכרת הפסיקה העדכנית המתפתחת באופן דינמי.

מדוע מומחיות ייעודית היא הכרחית?
תחום דיני הביטוח מתאפיין בייחודיות ומורכבות יוצאות דופן:
- רובד רגולטורי מורכב – מעבר לחקיקה הראשית, התחום כפוף להנחיות המפקח על הביטוח, חוזרים רגולטוריים והוראות משתנות שיש להכירן לעומק.
- פרשנות משפטית דינמית – פסיקות תקדימיות חדשות משנות את המפה המשפטית באופן תדיר, ומומחה בתחום נדרש לעקוב אחריהן בקפדנות.
- מומחיות טכנית – ניהול אפקטיבי של תביעת ביטוח מחייב הבנה מעמיקה של המונחים הטכניים הייחודיים לענף הביטוח, החל מהגדרות רפואיות ועד לפרמטרים אקטואריים.

הערך המוסף של מומחה ביטוח
עורך דין המתמחה בדיני ביטוח מביא לשולחן יכולות ייחודיות:
- התמודדות עם האשמות של אי גילוי או מרמה – מומחה יודע כיצד להפריך טענות חסרות בסיס אודות מרמה או מצג שווא, טענות שחברות ביטוח מעלות לעתים קרובות.
- פרשנות אסטרטגית של הפוליסה – היכולת לאתגר פרשנויות חד-צדדיות של חברות הביטוח ולהציג פרשנות חלופית הנתמכת בדין ובהגיון.
- ניהול הליכי מומחים – הבאת מומחים רפואיים או אחרים, הכנתם לעדות, וחקירה אפקטיבית של מומחי הצד שכנגד.
עיתים רבות, ההבדל בין דחיית תביעה לבין זכייה בפיצוי מלא נעוץ בטענה משפטית אחת קריטית או באסטרטגיה דיונית נכונה. משכך, מומחיות בתחום הביטוח אינה מותרות – היא הכרח של ממש למי ששואף לממש את מלוא זכויותיו.
בעידן של מורכבות משפטית גוברת, ייצוג משפטי מקצועי, ממוקד ובלתי מתפשר מהווה את הנכס החשוב ביותר בדרך להשגת הפיצוי הראוי למבוטח שזכויותיו נפגעו.

המחלקה לתביעות ביטוח: מאבק משפטי ללא פשרות למען זכויות המבוטחים
התמחות עמוקה בעולם הביטוח
המציאות חושפת תופעה מדאיגה – חברות ביטוח מנצלות את עוצמתן הכלכלית והמשפטית כדי לדחות תביעות לגיטימיות של מבוטחים, לעתים קרובות ללא כל בסיס משפטי מוצק. מול התנהלות זו ניצבת המחלקה המשפטית לתביעות ביטוח במשרדנו, המתמחה במאבק בלתי מתפשר להבטחת זכויותיהם של המבוטחים.
המשרד בניהולו של עו"ד אסף אודיז מביא לשולחן מומחיות עמוקה במגוון תחומי ביטוח, ביניהם:
- ביטוח סיעוד
- ביטוח אובדן כושר עבודה
- ביטוח חיים
- ביטוח מחלות קשות
- וקשת רחבה של פוליסות ביטוח נוספות

מוניטין מוכח בזירה המשפטית
צוות המשרד מנהל באופן שוטף מערכות משפטיות מורכבות מול חברות הביטוח הגדולות במשק במקרים בהם:
- חברות מסרבות לשלם תגמולים בעת קרות מקרה ביטוח
- מוצעים תגמולים מופחתים באופן בלתי מוצדק
- נעשה ניסיון להתחמק מחבות ביטוחית באמצעות פרשנות מעוותת של הפוליסה
מחויבותנו המקצועית כוללת עדכון מתמיד בהתפתחויות המשפטיות והחקיקתיות בתחום הביטוח, מה שמציב את המשרד בין הגופים המובילים בישראל בתחום תביעות הביטוח.
יוצרים תקדימים משפטיים
המשרד עומד מאחורי שורה של החלטות ופסיקות עקרוניות שעיצבו את פני הפסיקה בתחום הביטוח כולל תקדימים בנושאים קריטיים כגון:
- פסקי דין המחייבים חברות ביטוח לשלם תביעות אובדן כושר עבודה בפוליסות עם הגדרה עיסוק סבי אחר.
- פרשנות חוזי ביטוח
- טענות אי גילוי בכוונת מרמה
- ניהול תביעות ייצוגיות בתחום הביטוח
- סוגיות עקרוניות נוספות המשפיעות על זכויות המבוטחים

מחויבות אישית לכל מבוטח
הגישה המקצועית של המשרד משלבת נחישות, מומחיות ומחויבות אישית לכל תיק. אנו מפעילים את מלוא הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו כדי להשיג עבור לקוחותינו את התוצאה המשפטית המיטבית בנסיבות המקרה.
עדות לכך ניתן למצוא באלפי המבוטחים שזכו לייצוג מקצועי ולמימוש זכויותיהם הביטוחיות תחת הנהגתו של המשרד.
אם חברת הביטוח מסרבת לשלם לכם או ליקיריכם את תגמולי הביטוח המגיעים לכם בדין, עו"ד אסף אודיז, המחזיק במומחיות מעמיקה בתחום דיני הביטוח, עומד לרשותכם להבטחת זכויותיכם.
שאלות מרכזיות בנוגע לתביעות ביטוח
מהן העלויות הכרוכות בפתיחת הליך משפטי מבחינת אגרות בית משפט?
תביעת ביטוח הינה תביעה כספית ולכן אגרה משולמת לבית המשפט בהתאם להוראות התקנות לפי 2.5% מסכום התביעה המחולק לשתי מחציות משפט. ישנם מקרים של תביעות אובדן כושר עבודה בהם התשלום הינו עד מועד הגשת התביעה כאשר ביחס לעתיד מבוקש סעד הצהרתי, הגורם להפחתה ניכרת העלות האגרה.
מהי הערכת הסיכויים הריאלית לזכות בתביעה במקרה שלי?
כדי לבחון הערכת סיכויים בתביעת ביטוח, צריך ללמוד את פוליסת הביטוח על תנאיה ובמקרים הנדרשים, גם על מסמכי ההצטרפות לביטוח וככל וניתן להעריך כי המקרה עומד בתנאי הפוליסה, תבוצע בחינה מקצועית של הנזק הנטען. לאחר תכלול ההבנות הללו, ניתן יהיה להעריך את הסיכויים ואת סכומי הפיצוי.
האם מומלץ להגיש ערעור פנימי לחברת הביטוח לפני פנייה לערכאות משפטיות?
תמיד ניתן לפנות ולנסות להשיג על עמדת חברת הביטול, אולם ככל וחברת הביטוח דחתה את תביעתכם וערכה זאת בכתב, רצוי מאוד לפנות לעורך דין, שכן יש משמעות משפטית למכתב הדחיה על נימוקיו.
כיצד נקבע שכר הטרחה עבור ייצוג משפטי בתביעת ביטוח, ומהם המודלים המקובלים?
בתביעות ביטוח על פי רוב נערכים הסכמים על פי אחוזים כאשר בחלק מהמקרים ישולם סכום נוסף עבור פתיחת תיק במשרד.

